|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. novembra 2009
Test: Kia cee’d 1.6 CVVT Eco Dynamics
Kiu „zo Žiliny“ pozná snáď každý. Nebudem sa tu teda rozpisovať o jej dizajne, každý si na toto auto svoj názor spravil už dávno. Model cee’d však pri facelifte dostal „novú tvár“ po ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. novembra (WEBNOVINY) - Kiu „zo Žiliny“ pozná snáď každý. Nebudem sa tu teda rozpisovať o jej dizajne, každý si na toto auto svoj názor spravil už dávno. Model cee’d však pri facelifte dostal „novú tvár“ po vzore mladších súrodencov. Ak teda teraz nepôsobí cee’d príťažlivejšie, tak minimálne modernejšie. Okrem toho si bežný smrteľník všimne možno ešte spätné zrkadlá so smerovkami a pozmenenú grafiku zadných svetiel. To je tak všetko. Viac zmien je však badať v interiéri.
Interiér
S interiérom to na prvý pohľad tiež vyzerá veľmi jednoducho. Zdá sa, že nový je iba volant a radiaca páka. Ide však o jedny z najdôležitejších ovládacích prvkov, ktoré významne ovplyvňujú dojem z riadenia auta. Na volante teraz nájdete okrem ovládania rádia aj ovládanie palubného počítača, tempomatu a handsfree s technológiou Bluetooth. Vyslovene najevidentnejšia zmena sa však týka kulisy radiacej páky. Tá je po novom mimoriadne presná a s novou hlavicou radiacej páky sa lepšie manipuluje. Po hlbšom skúmaní interiéru si pozorné oko všimne kvalitnejšie plasty na niektorých miestach, pozmenená bola aj stredová konzola, na ktorej nájdete rádio s novým dizajnom a novú automatickú klimatizáciu.
Všimli sme si, že kórejskí konštruktéri sa pohrali aj s odhlučnením. Kia cee’d je po novom mimoriadne tiché auto. Čo sa týka priestrannosti, nič sa nezmenilo. Znamená to teda, že aj v novom cee’de sa pohodlne odvezú štyria priemerne vysokí ľudia, ak treba, tak aj piati. Batožinový priestor má v základnom stave prijateľných 340 litrov.
Motor
Nami testovaný cee’d poháňal benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom nadpriemerných 93 kW (126 k). Novinkou pod kapotou je však systém ISG (Idle Stop & Go). Ten pri zastavení automaticky vypína motor, aby tak ušetril palivo a znížil priemernú spotrebu. Pri stlačení spojky sa motor samostatne naštartuje. V praxi sme však z tohto systému mali zmiešané pocity. Na jednej strane je dobré, že sa motor vypne a šetria sa tak okrem iného aj vaše náklady na benzín a životné prostredie. Aj keď však konštruktéri tvrdia, že všetky zainteresované komponenty auta súvisiace so štartovaním sú na častejšie štartovanie prispôsobené, nezdalo sa nám, že to autu prospieva. Ono je to veľmi dobré, keď vidíte, ako pred vami na semafore naskočila červená. Vyradíte do neutrálu a motor sa vypne.
Horšie to však je, ak neviete, ako dlho budete stáť. Neviete, či máte autu dovoliť sa vypnúť pustením spojky, aby v zápätí nemuselo štartovať. Toto sa nám počas týždňového testu stalo niekoľkokrát. V jednej sekunde sa auto vyplo a v tej ďalšej už muselo štartovať. Konštruktéri mysleli aj na takéto situácie a napríklad v kolóne, ktorá nestojí, ale sa pomaly hýbe, sa dá systém ISG vypnúť. Otázne však potom je, či sa oplatí investovať 265 € do tohto systému.
Výrobca totiž udáva, že verzia s ISG má oproti tej bez ISG o 0,7 litra nižšiu spotrebu v mestskom cykle. Mimo mesto by ste mali ušetriť 0,2 litra benzínu na 100 km. Otázkou zostáva ako, keďže mimo mesta nezastavujete a motor sa nevypína. Domácu úlohu z matematiky sme si dovolili urobiť za vás. Ak sme rátali správne, pri úspore 0,7 litra benzínu na každých 100 km sa vám investícia 265 € vráti po dojazdení 32 000 km.
V praxi si však od nás testovaný cee’d vypýtal v meste 8,2 litra benzínu na 100 km, aj keď výrobca udáva, že by to malo byť iba 7,2 pri verzii s ISG a 7,9 pri verzii bez ISG. Nevieme však, akú spotrebu by malo rovnaké auto v rovnakých podmienkach bez ISG.
Mimo mesta sme jazdili približne za 6,5 litra. Výrobca udáva spotrebu 5,1 litra benzínu na 100 km. Tým však nechceme poukázať na neekonomickosť auta. Dosiahnuté hodnoty spotreby paliva sú podľa nás vzhľadom na výkon motora a veľkosť auta veľmi prijateľné. Skôr by sme označili údaje výrobcu o spotrebe paliva za príliš optimistické.
Jazda
Ako sme naznačili v úvode, s novým cee’dom sa nám jazdilo veľmi dobre. Auto je tiché, pohodlné, poloha za volantom je výborná, riadenie je presné a má ten správny odpor, chod radiacej páky je tak isto veľmi príjemný a presnosť kulisy je ukážková. Predsa nám však jazdu znepríjemňoval jeden detail. Prílišná citlivosť brzdového a plynového pedálu. Konštruktéri chcú zrejme šokovať účinnosťou bŕzd a ochotou motora vytáčať sa, no aspoň my by sme ocenili lepšie dávkovanie ako účinku bŕzd, tak aj otáčok motora.
Radi by sme ešte vyzdvihli kvality podvozku. Konštruktérom sa totiž podarilo nájsť ten správny kompromis. Pruženie je dostatočne komfortné, no stále dosť pevné na to, aby ste bez akýchkoľvek problémov dokázali prechádzať zákrutami aj svižnejšie a to bez výraznejších náklonov karosérie.
Resumé
Po týždni strávenom s novou Kiou cee’d sme si uvedomili, že aj takéto „obyčajné“ auto za prijateľnú cenu, môže byť veľmi dobré auto. Ako po motorickej stránke, tak aj po tej kvalitatívnej, čo sa týka dojmu z interiéru. Ak teda uvažujete o hatchbacku strednej triedy, nový cee’d stojí určite za zváženie.
Ak chcete benzín, „jedna-šestka“ by mohla byť skvelým kompromisom. Sily má dosť, určite viac ako „jedna-štvorka“ a je úspornejšia, ako len o málo silnejší a ťažší dvojliter. A či sa oplatí systém ISG? Túto otázku si musí položiť každý sám za seba. Keďže všeobecne je systém stop/štart relatívnou novinkou, budeme radi, ak sa s nami v diskusii podelíte o vaše skúsenosti s týmto systémom.
Základná cena modelu – Kia cee’d 1.4 CVVT L: 10 990 €
Základná cena testovanej verzie – Kia cee’d 1.6 CVVT : 14 890 €
Technické údaje:
Ondrej Rabatin
Interiér
S interiérom to na prvý pohľad tiež vyzerá veľmi jednoducho. Zdá sa, že nový je iba volant a radiaca páka. Ide však o jedny z najdôležitejších ovládacích prvkov, ktoré významne ovplyvňujú dojem z riadenia auta. Na volante teraz nájdete okrem ovládania rádia aj ovládanie palubného počítača, tempomatu a handsfree s technológiou Bluetooth. Vyslovene najevidentnejšia zmena sa však týka kulisy radiacej páky. Tá je po novom mimoriadne presná a s novou hlavicou radiacej páky sa lepšie manipuluje. Po hlbšom skúmaní interiéru si pozorné oko všimne kvalitnejšie plasty na niektorých miestach, pozmenená bola aj stredová konzola, na ktorej nájdete rádio s novým dizajnom a novú automatickú klimatizáciu.
Všimli sme si, že kórejskí konštruktéri sa pohrali aj s odhlučnením. Kia cee’d je po novom mimoriadne tiché auto. Čo sa týka priestrannosti, nič sa nezmenilo. Znamená to teda, že aj v novom cee’de sa pohodlne odvezú štyria priemerne vysokí ľudia, ak treba, tak aj piati. Batožinový priestor má v základnom stave prijateľných 340 litrov.
Motor
Nami testovaný cee’d poháňal benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom nadpriemerných 93 kW (126 k). Novinkou pod kapotou je však systém ISG (Idle Stop & Go). Ten pri zastavení automaticky vypína motor, aby tak ušetril palivo a znížil priemernú spotrebu. Pri stlačení spojky sa motor samostatne naštartuje. V praxi sme však z tohto systému mali zmiešané pocity. Na jednej strane je dobré, že sa motor vypne a šetria sa tak okrem iného aj vaše náklady na benzín a životné prostredie. Aj keď však konštruktéri tvrdia, že všetky zainteresované komponenty auta súvisiace so štartovaním sú na častejšie štartovanie prispôsobené, nezdalo sa nám, že to autu prospieva. Ono je to veľmi dobré, keď vidíte, ako pred vami na semafore naskočila červená. Vyradíte do neutrálu a motor sa vypne.
Horšie to však je, ak neviete, ako dlho budete stáť. Neviete, či máte autu dovoliť sa vypnúť pustením spojky, aby v zápätí nemuselo štartovať. Toto sa nám počas týždňového testu stalo niekoľkokrát. V jednej sekunde sa auto vyplo a v tej ďalšej už muselo štartovať. Konštruktéri mysleli aj na takéto situácie a napríklad v kolóne, ktorá nestojí, ale sa pomaly hýbe, sa dá systém ISG vypnúť. Otázne však potom je, či sa oplatí investovať 265 € do tohto systému.
Výrobca totiž udáva, že verzia s ISG má oproti tej bez ISG o 0,7 litra nižšiu spotrebu v mestskom cykle. Mimo mesto by ste mali ušetriť 0,2 litra benzínu na 100 km. Otázkou zostáva ako, keďže mimo mesta nezastavujete a motor sa nevypína. Domácu úlohu z matematiky sme si dovolili urobiť za vás. Ak sme rátali správne, pri úspore 0,7 litra benzínu na každých 100 km sa vám investícia 265 € vráti po dojazdení 32 000 km.
V praxi si však od nás testovaný cee’d vypýtal v meste 8,2 litra benzínu na 100 km, aj keď výrobca udáva, že by to malo byť iba 7,2 pri verzii s ISG a 7,9 pri verzii bez ISG. Nevieme však, akú spotrebu by malo rovnaké auto v rovnakých podmienkach bez ISG.
Mimo mesta sme jazdili približne za 6,5 litra. Výrobca udáva spotrebu 5,1 litra benzínu na 100 km. Tým však nechceme poukázať na neekonomickosť auta. Dosiahnuté hodnoty spotreby paliva sú podľa nás vzhľadom na výkon motora a veľkosť auta veľmi prijateľné. Skôr by sme označili údaje výrobcu o spotrebe paliva za príliš optimistické.
Jazda
Ako sme naznačili v úvode, s novým cee’dom sa nám jazdilo veľmi dobre. Auto je tiché, pohodlné, poloha za volantom je výborná, riadenie je presné a má ten správny odpor, chod radiacej páky je tak isto veľmi príjemný a presnosť kulisy je ukážková. Predsa nám však jazdu znepríjemňoval jeden detail. Prílišná citlivosť brzdového a plynového pedálu. Konštruktéri chcú zrejme šokovať účinnosťou bŕzd a ochotou motora vytáčať sa, no aspoň my by sme ocenili lepšie dávkovanie ako účinku bŕzd, tak aj otáčok motora.
Radi by sme ešte vyzdvihli kvality podvozku. Konštruktérom sa totiž podarilo nájsť ten správny kompromis. Pruženie je dostatočne komfortné, no stále dosť pevné na to, aby ste bez akýchkoľvek problémov dokázali prechádzať zákrutami aj svižnejšie a to bez výraznejších náklonov karosérie.
Resumé
Po týždni strávenom s novou Kiou cee’d sme si uvedomili, že aj takéto „obyčajné“ auto za prijateľnú cenu, môže byť veľmi dobré auto. Ako po motorickej stránke, tak aj po tej kvalitatívnej, čo sa týka dojmu z interiéru. Ak teda uvažujete o hatchbacku strednej triedy, nový cee’d stojí určite za zváženie.
Ak chcete benzín, „jedna-šestka“ by mohla byť skvelým kompromisom. Sily má dosť, určite viac ako „jedna-štvorka“ a je úspornejšia, ako len o málo silnejší a ťažší dvojliter. A či sa oplatí systém ISG? Túto otázku si musí položiť každý sám za seba. Keďže všeobecne je systém stop/štart relatívnou novinkou, budeme radi, ak sa s nami v diskusii podelíte o vaše skúsenosti s týmto systémom.
Základná cena modelu – Kia cee’d 1.4 CVVT L: 10 990 €
Základná cena testovanej verzie – Kia cee’d 1.6 CVVT : 14 890 €
Technické údaje:
Ondrej Rabatin