|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. januára 2014
Tesco možno podá ponuku na sieť materskej a detskej módy Mothercare
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Londýn 19. januára (TASR) - Britská maloobchodná sieť Tesco zvažovala pred časom podanie ponuky na britského predajcu materskej a detskej módy Mothercare s cieľom oživiť svoju domácu sieť hypermarketov. Informovala o tom agentúra Reuters, ktorá sa odvolala na správu v nedeľníku The Sunday Times.Podľa nemenovaných zdrojov z maloobchodného sektora spoločnosť Tesco pred šiestimi mesiacmi uvažovala o podaní ponuky na Mothercare, neskôr sa však rozhodla tieto plány odložiť. Medzitým ale hodnota akcií Mothercare prudko klesla a podľa analytikov nie je vylúčené, že Tesco ponuku predsa len podá. Ani jedna zo spoločností sa k informáciám nevyjadrila.
Firma Mothercare začiatkom januára varovala, že zisk za celý obchodný rok 2013/2014 dosiahne len polovicu z úrovne, s ktorou analytici pôvodne počítali. Dôvodom je pokles počtu zákazníkov a vynútené vysoké zľavy v predvianočnom období. Hodnota akcií spoločnosti prudko klesla, pričom za ostatných šesť mesiacov pokles predstavuje už 42 %.
Problémy v poslednom období však zaznamenáva aj Tesco. Tretí najväčší maloobchodný reťazec na svete zaznamenal na domácom trhu výraznejší pokles tržieb počas kľúčovej vianočnej sezóny, než sa čakalo. Firma uviedla, že za šesť týždňov do 4. januára 2014 klesli jej tržby v britských obchodoch otvorených minimálne rok (bez započítania tržieb z predaja palív a dane z pridanej hodnoty) medziročne o 2,4 %. Analytici síce s poklesom tržieb počítali, avšak o 1 %, maximálne o 2 %.
Pre porovnanie, v 3. kvartáli obchodného roka 2013/2014 (obchodný rok sa končí vo februári) klesli tieto tržby o 1,5 %. Pod nepriaznivý vývoj sa podpísal pokračujúci klesajúci dopyt, ako aj výraznejší než predpokladaný presun zákazníkov smerom k internetovému obchodu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR