|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Tesco čerstvé šťavy a smoothies v nových obaloch
Tesco smoothies v nových obaloch, ktoré sú priateľskejšie k životnému prostrediu
Zdieľať
Tesco smoothies v nových obaloch, ktoré sú priateľskejšie k životnému prostrediu Foto: TESCO STORES SR
Bratislava 17. apríla (OTS) - Spoločnosť Tesco predstavuje nové balenie r-PET fliaš pre vlastnú značku čerstvých štiav a smoothies. Fľaše budú obsahovať aj recyklovaný materiál. Je to ďalší krok k naplneniu záväzku reťazca znižovať vplyv obalového odpadu na životné prostredie. Tesco chladené šťavy a smoothies sú už teraz k dispozícii v novom, upravenom balení. Zmena, hoci pre zákazníka na prvý pohľad nepostrehnuteľná, má veľký prínos pre životné prostredie.
Fľaše s objemom 250 ml a 1 liter sú vyrobené z 30 % recyklovaného materiálu, 750 ml fľaše majú vo svojom obale recyklovaný plast z 50 %.
Materiál r-PET je polyester vyrobený z opätovne využitých plastových obalov, najmä z nápojových fliaš. Vďaka tomu materiál pochádza zo spracovaného odpadu, ktorý je vhodný na recykláciu alebo opätovné použitie, čím prispieva k budovaniu systému tzv. uzavretej slučky.
Táto zmena v materiáloch používaných na balenie štiav a smoothies znamená ročne na Slovensku o 2 400 kg menej plastov!
Foto: TESCO STORES SR
Podľa analýzy spoločnosti PlasticsEurope sa v roku 2017 v Európe vyrobilo až 64,4 milióna ton plastových obalov. Z toho 7,4 % predstavujú PET obaly. Výskumy ukazujú, že informovanosť o vplyve obalov na životné prostredie sa každoročne zvyšuje. V rokoch 2006 – 2016 sa rozsah recyklácie plastových obalov zvýšil až o 74 %.
Tesco chce zákazníkom pomôcť robiť vedomé zodpovedné rozhodnutia. Cieľom reťazca je aj znížiť vplyv obalového odpadu na životné prostredie. Jedným z praktických príkladov sú nové balenia štiav a smoothies Tesco.
Začiatkom tohto roka Tesco oznámilo ambíciu, že všetky obaly značky Tesco budú recyklovateľné alebo opätovne použiteľné do roku 2025 a že do roku 2020 odstráni všetky ťažko recyklovateľné materiály v obaloch produktov vlastnej značky. Cieľom je znížiť množstvo odpadu z obalov aj v prevádzkach.
Okrem toho, Tesco plánuje vytvárať koalície s ďalšími maloobchodnými predajcami, dodávateľmi, obalovým a odpadovým priemyslom s cieľom maximalizovať zhodnocovanie, recykláciu a opätovné použitie plastových obalových materiálov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR