Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

10. júna 2010

Termín uzavretia 1. balíka PPP sa opäť presúva



Ministerstvo dopravy po dohode s koncesionárskou spoločnosťou Slovenské diaľnice, a.s. súhlasilo s ďalším presunom predbežného termínu finančného uzatvorenia 1. balíka PPP na ...



Zdieľať
dialnica Foto: SITA

BRATISLAVA 10. júna (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy po dohode s koncesionárskou spoločnosťou Slovenské diaľnice, a.s. súhlasilo s ďalším presunom predbežného termínu finančného uzatvorenia 1. balíka PPP na diaľnici D1 medzi Martinom a Prešovom z 11. na 30. júna. Rezort dopravy to v stanovisku poslanom vo štvrtok agentúre SITA zdôvodnil tým, že Európska komisia zatiaľ nevydala oficiálne stanovisko k definitívnej angažovanosti Európskej investičnej banky v spomínanom diaľničnom projekte.

Doteraz sa podľa ministerstva dopravy uskutočnili na pôde Európskej komisie rokovania o environmentálnych otázkach k niektorým zmierňujúcim opatreniam vplyvu stavby diaľnice D1 na trase Turany - Hubová na životné prostredie. "Zástupcovia ministerstva dopravy sú na podnet Európskej komisie pripravení rokovať na odbornej úrovni kedykoľvek," dodal rezort dopravy.

Európska komisia momentálne skúma dokumenty, ktoré dostala od slovenských úradov v utorok tohto týždňa v súvislosti s realizáciou 1. balíka PPP na diaľnici D1 medzi Martinom a Prešovom. Konečné stanovisko Bruselu, od ktorého závisí, či Európska investičná banka (EIB) uvoľní 1 mld. eur na spolufinancovanie diaľničného projektu, nebude hotové do konca tohto týždňa.

"Z dokumentov, ktoré sme dostali, nie je jasné, aký vplyv bude mať stavba na rôzne ekosystémy a prírodné biotopy, alebo aký vplyv by mali zmierňujúce opatrenia," potvrdil vo štvrtok pre agentúru SITA tlačový tajomník Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Tomáš Halán. Brusel ďalej rokuje s ministerstvom dopravy s cieľom pomôcť skompletizovať požadované informácie.

V piatok 11. júna uplynie ďalší termín, dokedy mala koncesionárska spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s. 1. balík PPP finančne uzavrieť.

"Vzali sme na vedomie, že slovenské úrady sa na budúci týždeň majú stretnúť so sťažovateľmi," uviedol ďalej Halán. Zástupcovia ministerstva dopravy a ochranárov majú hovoriť o vplyvoch stavby diaľnice v úseku Turany - Hubová na životné prostredie. Plánovaná trasa totiž vedie cez chránené územia Malej a Veľkej Fatry.
EIB 11. mája zatiaľ s podmienkami schválila úver za 1 mld. eur, Európska banka pre obnovu a rozvoj (EBRD) 28. apríla schválila na projekt úver za 250 mil. eur. Čistá súčasná hodnota splátok štátu koncesionárovi k 1. januáru tohto roka predstavuje podľa rezortu dopravy 4,168 mld. eur. Vypočítaná je z očakávaných jednotkových platieb očistených o zrážky za nedostupnosť. Štát by mal podľa analýzy vplyvov projektu na verejné financie vyplatiť koncesionárovi počas 30 rokov trvania koncesie predbežne 9,128 mld. eur, doteraz sa predpokladalo, že to bude 7,8 mld. eur.

Výstavbu úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia by mala na základe koncesnej zmluvy postaviť a prevádzkovať 30 rokov koncesionárska spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s. Založilo ju medzinárodné konzorcium, vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publiscs SA, ktoré v tendri uspelo s ponukou vo výške 3,3 mld. eur. Členmi konzorcia sú aj dve slovenské stavebné firmy Doprastav, a.s. a Váhostav-SK, a.s. Ministerstvo dopravy a Slovenské diaľnice uzavreli koncesnú zmluvu 15. apríla 2009.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Diaľničiari musia zrušiť tender na žilinský úsek
<< predchádzajúci článok
Súd zamietol žiadosť UNAS o zastavenie výberu mýta