|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. mája 2010
Termín uzavretia 1. balíka PPP posunutý na 11. jún
Prvý balík PPP na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov nebude finančne uzavretý ani 28. mája. ...
Zdieľať
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič
BRATISLAVA 27. mája (WEBNOVINY) - Prvý balík PPP na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov nebude finančne uzavretý ani 28. mája. Ministerstvo dopravy po rokovaniach v Európskej komisii totiž súhlasilo s novým predbežným termínom uzatvorenia tohto projektu do 11. júna. Od vlaňajšieho októbra ide celkovo už o šieste odloženie dátumu finančného uzatvorenia projektu.
Ako agentúru SITA informoval vo štvrtok hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič, dôvodom ďalšieho odloženia termínu boli podmienky, ktoré si vyžiadala Európska komisia pre definitívne odsúhlasenie financovania tohto projektu Európskou investičnou bankou (EIB). Podľa rezortu dopravy bolo potrebné podať ešte doplňujúce vysvetlenia k niektorým zmierňujúcim opatreniam, ktoré podľa vyjadrenia Bruselu neboli v úseku D1 Turany - Hubová dostačujúce. Súčasne bol na podnet Európskej komisie vypracovaný nezávislý enviro audit.
"V uplynulých dňoch prebiehali rokovania na odbornej úrovni, kde sme predložili zhodnotenie správnosti postupov pri zohľadňovaní zmierňujúcich opatrení pre výstavbu D1 v úseku Turany – Hubová," uviedol minister dopravy Ľubomír Vážny. Podľa neho nie sú teraz jasne definované konkrétne výhrady k projektu zo strany Generálneho riaditeľstva Európskej komisie pre environmentálne otázky. "Sme pripravení na okamžité odborné a technické rokovania. Z tohto dôvodu som súhlasil s termínom finančného uzatvorenia predbežne do 11. júna 2010," dodal Vážny.
EIB 11. mája zatiaľ s podmienkami schválila úver za 1 mld. eur, Európska banka pre obnovu a rozvoj (EBRD) 28. apríla schválila na projekt úver za 250 mil. eur. Čistá súčasná hodnota splátok štátu koncesionárovi k 1. januáru tohto roka predstavuje podľa rezortu dopravy 4,168 mld. eur. Vypočítaná je z očakávaných jednotkových platieb očistených o zrážky za nedostupnosť. Štát by mal podľa analýzy vplyvov projektu na verejné financie vyplatiť koncesionárovi počas 30 rokov trvania koncesie predbežne 9,128 mld. eur, doteraz sa predpokladalo, že to bude 7,8 mld. eur.
Výstavbu úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia by mala na základe koncesnej zmluvy postaviť a prevádzkovať 30 rokov koncesionárska spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s. Založilo ju medzinárodné konzorcium, vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publiscs SA, ktoré v tendri uspelo s ponukou vo výške 3,3 mld. eur. Členmi konzorcia sú aj dve slovenské stavebné firmy Doprastav, a.s. a Váhostav-SK, a.s.
Ministerstvo dopravy a Slovenské diaľnice uzavreli koncesnú zmluvu 15. apríla 2009, prvý dodatok k zmluve podpísali vlani 20. mája a druhý dodatok 23. septembra. Tretí dodatok koncesnej zmluvy vláda schválila 3. marca tohto roka, posúvajúci finančné uzavretie projektu do 30. apríla. Koncesionár totiž v pôvodnom termíne do 15. februára peniaze od bánk nezískal. Ministerstvo dopravy a koncesionár sa podpisom štvrtého dodatku koncesnej zmluvy dohodli na cene, spôsobe refinancovania a termínoch výstavby úsekov diaľnice D1 v rámci 1. balíka PPP projektov v posledný marcový deň tohto roka.
SITA
Ako agentúru SITA informoval vo štvrtok hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič, dôvodom ďalšieho odloženia termínu boli podmienky, ktoré si vyžiadala Európska komisia pre definitívne odsúhlasenie financovania tohto projektu Európskou investičnou bankou (EIB). Podľa rezortu dopravy bolo potrebné podať ešte doplňujúce vysvetlenia k niektorým zmierňujúcim opatreniam, ktoré podľa vyjadrenia Bruselu neboli v úseku D1 Turany - Hubová dostačujúce. Súčasne bol na podnet Európskej komisie vypracovaný nezávislý enviro audit.
"V uplynulých dňoch prebiehali rokovania na odbornej úrovni, kde sme predložili zhodnotenie správnosti postupov pri zohľadňovaní zmierňujúcich opatrení pre výstavbu D1 v úseku Turany – Hubová," uviedol minister dopravy Ľubomír Vážny. Podľa neho nie sú teraz jasne definované konkrétne výhrady k projektu zo strany Generálneho riaditeľstva Európskej komisie pre environmentálne otázky. "Sme pripravení na okamžité odborné a technické rokovania. Z tohto dôvodu som súhlasil s termínom finančného uzatvorenia predbežne do 11. júna 2010," dodal Vážny.
EIB 11. mája zatiaľ s podmienkami schválila úver za 1 mld. eur, Európska banka pre obnovu a rozvoj (EBRD) 28. apríla schválila na projekt úver za 250 mil. eur. Čistá súčasná hodnota splátok štátu koncesionárovi k 1. januáru tohto roka predstavuje podľa rezortu dopravy 4,168 mld. eur. Vypočítaná je z očakávaných jednotkových platieb očistených o zrážky za nedostupnosť. Štát by mal podľa analýzy vplyvov projektu na verejné financie vyplatiť koncesionárovi počas 30 rokov trvania koncesie predbežne 9,128 mld. eur, doteraz sa predpokladalo, že to bude 7,8 mld. eur.
Výstavbu úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia by mala na základe koncesnej zmluvy postaviť a prevádzkovať 30 rokov koncesionárska spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s. Založilo ju medzinárodné konzorcium, vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publiscs SA, ktoré v tendri uspelo s ponukou vo výške 3,3 mld. eur. Členmi konzorcia sú aj dve slovenské stavebné firmy Doprastav, a.s. a Váhostav-SK, a.s.
Ministerstvo dopravy a Slovenské diaľnice uzavreli koncesnú zmluvu 15. apríla 2009, prvý dodatok k zmluve podpísali vlani 20. mája a druhý dodatok 23. septembra. Tretí dodatok koncesnej zmluvy vláda schválila 3. marca tohto roka, posúvajúci finančné uzavretie projektu do 30. apríla. Koncesionár totiž v pôvodnom termíne do 15. februára peniaze od bánk nezískal. Ministerstvo dopravy a koncesionár sa podpisom štvrtého dodatku koncesnej zmluvy dohodli na cene, spôsobe refinancovania a termínoch výstavby úsekov diaľnice D1 v rámci 1. balíka PPP projektov v posledný marcový deň tohto roka.
SITA