![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
14. septembra 2011
Tender na D1 Hubová - Ivachnová by mal začať v septembri
Tender na výstavbu vyše 15-kilometrového úseku diaľnice D1 Hubová - Ivachnová pri Ružomberku plánuje Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vyhlásiť v septembri, prípadne v októbri tohto ...
Zdieľať

Odhadované stavebné náklady na diaľnicu Hubová - Ivachnová, ktorá má odľahčiť Ružomberok od väčšiny tranzitnej dopravy, sú 507,62 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Súčasťou diaľnice bude dvojkilometrový tunel Čebraď. Financovaná má byť z európskych peňazí a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Podľa Programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014 verejné obstarávanie na stavbu diaľnice malo začať v júni a zmluva so zhotoviteľom mala byť podpísaná v jesenných mesiacoch. Práce mali začať ešte v tomto roku a ich ukončenie bolo plánované v lete 2015. Zhotoviteľ bude zodpovedný za doprojektovanie stavby do realizačnej dokumentácie podľa v súčasnosti platných noriem.
Diaľnica Višňové - Dubná Skala má predpokladané stavebné náklady 663,33 mil. eur bez dane. Táto stavba s tunelom by mala začať na budúci rok a trvať päť rokov, financovanie je predpokladané zo štátneho rozpočtu, prípadne v kombinácii s úverom Európskej investičnej banky. Na výstavbu diaľnice už nie je možné použiť európske peniaze v súčasnom programovom období, keďže podmienkou je, aby projekty boli dokončené do roku 2015. Ide o najočakávanejšiu a najnákladnejšiu diaľničnú stavbu na Slovensku.
Predpokladané stavebné náklady na diaľnicu Turany - Hubová predstavujú 698,22 mil. eur bez dane. Výstavba diaľnice s tunelmi Rojkov a Havran v celkovej dĺžke 4,6 kilometra má byť financovaná z eurofondov a štátneho rozpočtu. Ministerstvo dopravy plánovalo začiatok prác na diaľnici na jar 2012. Mimovládne organizácie spochybnili posúdenie vplyvu stavby na chránené územie prírody a následne Európska komisia vlani neschválila financovanie projektu PPP, ktorého súčasťou bol úsek Turany - Hubová. To znemožnilo finančné uzatvorenie prvého balíka PPP. Rezort dopravy začal diskutovať s ministerstvom životného prostredia, ochranármi a samosprávami príslušných obcí. Ekológovia presadzujú variant trasy diaľnice so 6-kilometrovým tunelom Korbeľka. Doplňujúce posúdenie projektu a jeho vplyvu na chránené územie Natura 2000 má preveriť navrhnuté zmierňujúce a kompenzačné opatrenia a v prípade potreby navrhnúť nové, aby boli vplyvy stavby na okolie minimálne.