|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. októbra 2013
Tempus a Auto Bavaria zažalujú BMW, chcú 100 miliónov eur
Skupina Tempus a spoločnosť Auto Bavaria chcú žalovať BMW. Žiadať budú o náhradu škody v celkovej výške približne 100 miliónov eur. "Ako kompenzáciu za zmarené investície, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. októbra (WEBNOVINY) - Skupina Tempus a spoločnosť Auto Bavaria chcú žalovať BMW. Žiadať budú o náhradu škody v celkovej výške približne 100 miliónov eur.
"Ako kompenzáciu za zmarené investície, ohrozené pracovné miesta, ušlý zisk a spôsobené straty spojené s uzatvorením piatich servisných a predajných centier na území Slovenskej republiky," vysvetlil predseda predstavenstva Tempus Group Martin Sojka. Tempus požaduje 70 mil. eur, zvyšných 30 mil. eur chce vysúdiť spoločnosť Auto Bavarija.
Tempus našli alternatívu
Skupina Tempus v pondelok po týždni opäť otvorila svoje showroomy a servisné strediská pre vozidlá BMW. Tie v minulý utorok uzavrela preto, že jej rakúsky importér BMW Vertriebs nepredĺžil licenciu pre autorizovaný predaj a servis automobilov.
"Našli sme alternatívne riešenie. Dodávateľov náhradných dielov je na trhu veľa, s tým problém nie je," povedal Sojka. "Ideme vlastnou cestou, servis si vieme zabezpečiť a autá začíname dovážať svojimi kanálmi," tvrdí Sojka. Licenciu na autorizovaný predaj a servis však skupina nemá.
Autá plánuje dovážať individuálne z iných krajín. "Jedná sa o vozidlá, registráciou ktorých sa v jednotlivých krajinách tvoria počty predaných a registrovaných vozidiel a tieto sa následne s veľkými zľavami exportujú do iných krajín. Vozidlá boli registrované v priebehu roka 2013, maximálne v priebehu roka 2012. Mnohokrát sa však jedná o úplne nové vozidlá," vysvetľuje Sojka s tým, že spoločnosť má záujem vytvoriť na Slovensku celú sieť predaja a servisu takýchto áut, mala by sa skladať zo siedmich či ôsmich centier.
Rozporuplné vyjadrenia ohľadom zmlúv
Sojka, ktorý ešte uplynulý utorok médiám oznámil, že by pre nepredĺženie licencie malo prísť o prácu 221 ľudí, zo situácie viní BMW. Podľa dôveryhodného zdroja z prostredia spoločnosti však za nepredĺženie zmluvy môže hlavne samotné vedenie skupiny Tempus. "To, že Tempus nedostane zmluvu, sme vedeli už pred rokom," povedal ešte v utorok pre tlačovú agentúru SITA zdroj, ktorý si neželal byť menovaný. Tempus mal podľa neho od BMW dostať stopku za kritickú situáciu v podniku.
"Naša spoločnosť sleduje stratégiu dlhodobých partnerstiev pre dlhodobo udržateľnú predajnú a servisnú sieť," zopakoval stanovisko BMW PR manažér značky Milan Stupka. "V rámci stratégie sme v júni otvorili Auto Palace v Bratislave, koncom októbra pribudne aj nová prevádzka v Košiciach. Rozširujeme aj sekciu motocyklov, v piatok sa otváral nový showroom v Banskej Bystrici. To je znak toho, že BMW na Slovensku zostáva," doplnil.
Na Slovensku je momentálne šesť autorizovaných predajcov a sedem servisov pre vozidlá BMW. Okrem toho tu pôsobia dve predajné a servisné centrá pre motocykle BMW, ale aj jeden autorizovaný predajca a servis špeciálne pre značku MINI.
"Ako kompenzáciu za zmarené investície, ohrozené pracovné miesta, ušlý zisk a spôsobené straty spojené s uzatvorením piatich servisných a predajných centier na území Slovenskej republiky," vysvetlil predseda predstavenstva Tempus Group Martin Sojka. Tempus požaduje 70 mil. eur, zvyšných 30 mil. eur chce vysúdiť spoločnosť Auto Bavarija.
Tempus našli alternatívu
Skupina Tempus v pondelok po týždni opäť otvorila svoje showroomy a servisné strediská pre vozidlá BMW. Tie v minulý utorok uzavrela preto, že jej rakúsky importér BMW Vertriebs nepredĺžil licenciu pre autorizovaný predaj a servis automobilov.
"Našli sme alternatívne riešenie. Dodávateľov náhradných dielov je na trhu veľa, s tým problém nie je," povedal Sojka. "Ideme vlastnou cestou, servis si vieme zabezpečiť a autá začíname dovážať svojimi kanálmi," tvrdí Sojka. Licenciu na autorizovaný predaj a servis však skupina nemá.
Autá plánuje dovážať individuálne z iných krajín. "Jedná sa o vozidlá, registráciou ktorých sa v jednotlivých krajinách tvoria počty predaných a registrovaných vozidiel a tieto sa následne s veľkými zľavami exportujú do iných krajín. Vozidlá boli registrované v priebehu roka 2013, maximálne v priebehu roka 2012. Mnohokrát sa však jedná o úplne nové vozidlá," vysvetľuje Sojka s tým, že spoločnosť má záujem vytvoriť na Slovensku celú sieť predaja a servisu takýchto áut, mala by sa skladať zo siedmich či ôsmich centier.
Rozporuplné vyjadrenia ohľadom zmlúv
Sojka, ktorý ešte uplynulý utorok médiám oznámil, že by pre nepredĺženie licencie malo prísť o prácu 221 ľudí, zo situácie viní BMW. Podľa dôveryhodného zdroja z prostredia spoločnosti však za nepredĺženie zmluvy môže hlavne samotné vedenie skupiny Tempus. "To, že Tempus nedostane zmluvu, sme vedeli už pred rokom," povedal ešte v utorok pre tlačovú agentúru SITA zdroj, ktorý si neželal byť menovaný. Tempus mal podľa neho od BMW dostať stopku za kritickú situáciu v podniku.
"Naša spoločnosť sleduje stratégiu dlhodobých partnerstiev pre dlhodobo udržateľnú predajnú a servisnú sieť," zopakoval stanovisko BMW PR manažér značky Milan Stupka. "V rámci stratégie sme v júni otvorili Auto Palace v Bratislave, koncom októbra pribudne aj nová prevádzka v Košiciach. Rozširujeme aj sekciu motocyklov, v piatok sa otváral nový showroom v Banskej Bystrici. To je znak toho, že BMW na Slovensku zostáva," doplnil.
Na Slovensku je momentálne šesť autorizovaných predajcov a sedem servisov pre vozidlá BMW. Okrem toho tu pôsobia dve predajné a servisné centrá pre motocykle BMW, ale aj jeden autorizovaný predajca a servis špeciálne pre značku MINI.