|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. marca 2011
Téma zvyšovania cestovného v Bratislave ešte nie je uzavretá
Bratislavský primátor Milan Ftáčnik nepovažuje tému zvyšovania cestovného v mestskej hromadnej doprave za uzavretú. Ako dnes uviedol, začiatkom apríla zasadne mimoriadna ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITABRATISLAVA 23. marca (WEBNOVINY) – Bratislavský primátor Milan Ftáčnik nepovažuje tému zvyšovania cestovného v mestskej hromadnej doprave za uzavretú. Ako dnes uviedol, začiatkom apríla zasadne mimoriadna dopravná komisia, na ktorej poslanci znovu prerokujú túto tému. Dopravný podnik Bratislava hospodári s nižšími finančnými prostriedkami od mesta ako vlani. V minulom roku mesto pre dopravný podnik vyčlenilo 54 mil. eur, tento rok je to len 51 mil. eur. Podľa Ftáčnika je tu však aj strata z minulého roku vo výške 6,7 mil. eur, ktorú treba uhradiť z tohtoročných peňazí. K tomu ešte mesto musí splácať úver na nákup nových autobusov vo výške 49 mil. eur. „Keď si toto spočítate, tak je otázka, že z čoho to má mesto hradiť. Lebo mesto to môže hradiť len z rozpočtu,“ uviedol Ftáčnik.
Celkový dlh Bratislavy je 223 miliónov eur
Podľa bratislavského primátora sa dá situácie riešiť tak ako to naznačil predseda dopravnej komisie - krátením výkonov. Jeden najazdený kilometer stojí dopravný podnik asi 2,30 eur. „Keby som to zaokrúhlil na dva eurá, tak šesť miliónov ušetríte tým, že poškrtáte tri milióny kilometrov,“ uviedol Ftáčnik. Ftáčnik chce aj tento návrh predložiť dopravnej komisii, aby posúdila, čo by to znamenalo v jednotlivých mestských častiach. „Aj toto je cesta, dá sa o tom uvažovať, že budeme škrtať linky. Ale tým vlastne škrtáme ponuku služieb pre obyvateľov, popierame myšlienku, že verejná doprava má byť tá preferovaná a nosná,“ uviedol Ftáčnik.
Riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Pavol Derkay už podľa Ftáčnika predložil materiál dopravnej komisii, kde hovorí o úsporách vo výške tri milióny eur z vnútorných rezerv podniku, nie na úkor cestujúcich. „To je cesta, ktorú požadovala komisia a ktorú som požadoval aj ja. Aby sme to nestavali tak, že zvýšené náklady zaplatia cestujúci, to určite nie,“ uviedol Ftáčnik.
Starý most je uzatvorený pre individuálnu dopravu od konca roka 2008.Ilustračné foto SITA/Michal BurzaO električke do Petržalky by sa malo rozhodnúť v lete
Rozhodnutie o tom, či bratislavský magistrát získa peniaze z európskych fondov na koľajovú trať do Petržalky, by malo padnúť v lete. Podľa primátor Ftáčnika poslanci dopravnej komisie podporili kompromisné uznesenie, ktoré predložil k nosnému dopravnému systému, a odporučili, aby sa mestské zastupiteľstvo uchádzalo o zdroje z operačného programu doprava na budovanie koľajovej trate v Petržalke.
Dopravná komisia súčasne uviedla, že mesto sa bude podieľať spoločne s Bratislavským samosprávnym krajom, odbornou verejnosťou a poslancami na spracovaní štúdie uskutočniteľnosti, ktorá má odpovedať na parametre tej trate. „Rozhodnutie o tom, či získame peniaze z európskych fondov, môže padnúť na prelome júna - júla. Takú máme odpoveď z ministerstva dopravy ako riadiaceho orgánu operačného programu doprava,“ uviedol Ftáčnik.
V mestskom rozpočte nie sú na nosný dopravný systém vyčlenené žiadne peniaze
„To je realita mestského rozpočtu, pretože máme záväzky z minulosti, neboli sme schopní vyčleniť ani jedno euro,“ uviedol Ftáčnik. Na opravu Starého mosta a na koľajovú trať do Petržalky chce preto mesto získať peniaze najmä z európskych fondov.
Celkový dlh Bratislavy je 223 miliónov eur
Podľa bratislavského primátora sa dá situácie riešiť tak ako to naznačil predseda dopravnej komisie - krátením výkonov. Jeden najazdený kilometer stojí dopravný podnik asi 2,30 eur. „Keby som to zaokrúhlil na dva eurá, tak šesť miliónov ušetríte tým, že poškrtáte tri milióny kilometrov,“ uviedol Ftáčnik. Ftáčnik chce aj tento návrh predložiť dopravnej komisii, aby posúdila, čo by to znamenalo v jednotlivých mestských častiach. „Aj toto je cesta, dá sa o tom uvažovať, že budeme škrtať linky. Ale tým vlastne škrtáme ponuku služieb pre obyvateľov, popierame myšlienku, že verejná doprava má byť tá preferovaná a nosná,“ uviedol Ftáčnik.
Riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Pavol Derkay už podľa Ftáčnika predložil materiál dopravnej komisii, kde hovorí o úsporách vo výške tri milióny eur z vnútorných rezerv podniku, nie na úkor cestujúcich. „To je cesta, ktorú požadovala komisia a ktorú som požadoval aj ja. Aby sme to nestavali tak, že zvýšené náklady zaplatia cestujúci, to určite nie,“ uviedol Ftáčnik.
Starý most je uzatvorený pre individuálnu dopravu od konca roka 2008.Ilustračné foto SITA/Michal BurzaO električke do Petržalky by sa malo rozhodnúť v lete
Rozhodnutie o tom, či bratislavský magistrát získa peniaze z európskych fondov na koľajovú trať do Petržalky, by malo padnúť v lete. Podľa primátor Ftáčnika poslanci dopravnej komisie podporili kompromisné uznesenie, ktoré predložil k nosnému dopravnému systému, a odporučili, aby sa mestské zastupiteľstvo uchádzalo o zdroje z operačného programu doprava na budovanie koľajovej trate v Petržalke.
Dopravná komisia súčasne uviedla, že mesto sa bude podieľať spoločne s Bratislavským samosprávnym krajom, odbornou verejnosťou a poslancami na spracovaní štúdie uskutočniteľnosti, ktorá má odpovedať na parametre tej trate. „Rozhodnutie o tom, či získame peniaze z európskych fondov, môže padnúť na prelome júna - júla. Takú máme odpoveď z ministerstva dopravy ako riadiaceho orgánu operačného programu doprava,“ uviedol Ftáčnik.
V mestskom rozpočte nie sú na nosný dopravný systém vyčlenené žiadne peniaze
„To je realita mestského rozpočtu, pretože máme záväzky z minulosti, neboli sme schopní vyčleniť ani jedno euro,“ uviedol Ftáčnik. Na opravu Starého mosta a na koľajovú trať do Petržalky chce preto mesto získať peniaze najmä z európskych fondov.