|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. novembra 2006
Téma vzdelávania v eGovernmente na ITAPA 2006
Na tému vzdelávania v eGovernmente, konkrétne o finišujúcom projekte Infovek, vystúpila Beáta Brestenská z Prírodovedeckej fakulty UK Bratislava. Jedným z cieľov projektu Infovek, ktorý začal v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 16. novembra (WN/PR) - Na tému vzdelávania v eGovernmente, konkrétne o finišujúcom projekte Infovek, vystúpila Beáta Brestenská z Prírodovedeckej fakulty UK Bratislava. Jedným z cieľov projektu Infovek, ktorý začal v roku 2004, je spopularizovanie modernej formy výučby medzi učiteľmi, a to prechodom z tradičnej výučby z kníh na elektronickú, interaktívnu formu výučby. „Už nestačí byť Homo Sapiens. Život stále viac vyžaduje, aby sme sa vzdelávali celý život, a aby sme vedeli komunikovať a byť mobilní,“ povedala Brestenská. Učitelia, ktorí sa chcú aj naďalej vzdelávať, môžu takto motivovať aj svojich žiakov.
Do dnešného dňa projektom Infovek prešlo takmer 53-tisíc učiteľov a zapájajú sa stále ďalší, pričom učitelia sa chcú vzdelávať dobrovoľne aj naďalej.
Na margo očakávaní zamestnávateľov zo súkromnej sféry od absolventov stredných a vysokých škôl poznamenala, že zamestnávatelia požadujú:
- veľkú mieru samostatnosti,
- schopnosť spolupracovať v skupine,
- systémové myslenie,
- metakognitívne kompetencie, reflexiu a kritické myslenie.
Ide im teda o to, aby absolventi komunikovali a navzájom kooperovali, zvládali riešenie problémov , boli tvoriví, samostatní, zodpovední a výkonní, aby boli schopní premýšľať, argumentovať a ďalej sa vzdelávať.
Dôležitosť vzdelávania podčiarkol aj výsledok dotazníkového prieskumu medzi učiteľmi, podľa ktorého je úroveň vzdelania v oblasti informačných technológií minimálna. „Považujem to aj za dôsledok nedostatočných finančných prostriedkov, ako aj technických možností,“ uzavrela Brestenská.
Kľúčové prednášky, ktoré odzneli v rámci medzinárodného kongresu ITAPA 2006, budú k dispozícii na webe http://www.itapa.sk/press
FOTO:ITAPA