|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. mája 2012
Televízie zarobili na reklame viac ako pol miliardy eur
Výdavky na reklamu vzrástli v uplynulom roku o 7 %, keď dosiahli výšku takmer 880 mil. eur. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov spoločnosti TNS Slovakia. Nárast výdavkov ťahali ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. mája (WEBNOVINY) - Výdavky na reklamu vzrástli v uplynulom roku o 7 %, keď dosiahli výšku takmer 880 mil. eur. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov spoločnosti TNS Slovakia.
Nárast výdavkov ťahali predovšetkým televízie, ktoré zaznamenali medziročný nárast o 18,2 %, keď v nich zadávatelia kúpili reklamný priestor v objeme 549 mil. eur. Naopak nedarilo sa printovým médiám, keď noviny zaznamenali najvýraznejší medziročný prepad o 11,6 % na 77 mil. eur a časopisy oslabili o 5,2 % na 96 mil. eur.
Darilo sa kinoreklame
Výrazne si pohoršili aj rádiá, do ktorých vlani smerovala reklama v hodnote 76,8 mil. eur, čo predstavuje medziročný pokles o 9,7 %.
Približne o päť percent sa znížili aj výdavky inzerentov do outdoorovej reklamy, keď vlani dosiahli objem necelých 77 mil. eur. Pozitívny vývoj naopak zaznamenala kinoreklama, kde objem preinvestovaných reklamných výdavkov medziročne vzrástol o 3,1 % na 3,2 mil. eur.
Najväčším zadávateľom reklamy bola vlani rovnako ako v roku 2010 spoločnosť Slovak Telekom, a to aj napriek 11-percentnému medziročnému poklesu výdavkov na 40,6 mil. eur. Poradie v prvej trojke najväčších zadávateľov sa oproti roku 2010 vôbec nezmenilo.
Na druhom mieste skončil mobilný operátor Orange s výdavkami na reklamu v objeme 38 mil. eur pri 5-percentnom medziročnom raste. Na treťom mieste skončila spoločnosť Henkel s medziročným rastom výdavkov o 3 % na 21,3 mil. eur.
Niektoré spoločnosti šetrili
Do prvej desiatky zadávateľov sa dostali všetci traja mobilní operátori, najväčší hráči zo segmentu rýchloobrátkového spotrebného tovaru, Lidl ako jediný obchodný reťazec, Slovenská sporiteľňa ako jediná banka a Škoda Auto Slovensko ako jediný zástupca automotive segmentu.
Kým Slovak Telekom, Unilever a Lidl zredukovali svoje výdavky do reklamy oproti roku 2010, ostatní zadávatelia minuli vlani na reklamu viac ako rok predtým.
Najvýraznejšie zvýšila výdavky na reklamu Škoda Auto Slovensko, a to o 53 % na 12,3 mil. eur.
Nasledoval L´Oreal s rastom výdavkov o 40 % na 13,6 mil. eur a Telefónica Slovakia s výdavkami na úrovni 14,2 mil. eur, čo je o 16 % viac ako v roku 2010.
Nárast výdavkov ťahali predovšetkým televízie, ktoré zaznamenali medziročný nárast o 18,2 %, keď v nich zadávatelia kúpili reklamný priestor v objeme 549 mil. eur. Naopak nedarilo sa printovým médiám, keď noviny zaznamenali najvýraznejší medziročný prepad o 11,6 % na 77 mil. eur a časopisy oslabili o 5,2 % na 96 mil. eur.
Darilo sa kinoreklame
Výrazne si pohoršili aj rádiá, do ktorých vlani smerovala reklama v hodnote 76,8 mil. eur, čo predstavuje medziročný pokles o 9,7 %.
Približne o päť percent sa znížili aj výdavky inzerentov do outdoorovej reklamy, keď vlani dosiahli objem necelých 77 mil. eur. Pozitívny vývoj naopak zaznamenala kinoreklama, kde objem preinvestovaných reklamných výdavkov medziročne vzrástol o 3,1 % na 3,2 mil. eur.
Najväčším zadávateľom reklamy bola vlani rovnako ako v roku 2010 spoločnosť Slovak Telekom, a to aj napriek 11-percentnému medziročnému poklesu výdavkov na 40,6 mil. eur. Poradie v prvej trojke najväčších zadávateľov sa oproti roku 2010 vôbec nezmenilo.
Na druhom mieste skončil mobilný operátor Orange s výdavkami na reklamu v objeme 38 mil. eur pri 5-percentnom medziročnom raste. Na treťom mieste skončila spoločnosť Henkel s medziročným rastom výdavkov o 3 % na 21,3 mil. eur.
Niektoré spoločnosti šetrili
Do prvej desiatky zadávateľov sa dostali všetci traja mobilní operátori, najväčší hráči zo segmentu rýchloobrátkového spotrebného tovaru, Lidl ako jediný obchodný reťazec, Slovenská sporiteľňa ako jediná banka a Škoda Auto Slovensko ako jediný zástupca automotive segmentu.
Kým Slovak Telekom, Unilever a Lidl zredukovali svoje výdavky do reklamy oproti roku 2010, ostatní zadávatelia minuli vlani na reklamu viac ako rok predtým.
Najvýraznejšie zvýšila výdavky na reklamu Škoda Auto Slovensko, a to o 53 % na 12,3 mil. eur.
Nasledoval L´Oreal s rastom výdavkov o 40 % na 13,6 mil. eur a Telefónica Slovakia s výdavkami na úrovni 14,2 mil. eur, čo je o 16 % viac ako v roku 2010.