|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Telekomunikační operátori sú vďaka ženám úspešnejší
Silnejšie zastúpenie žien medzi zamestnancami a špecifické produkty pre ženy-zákazníčky zlepšujú ...
Zdieľať
Slovenskí operátori sú v zamestnávaní žien nad európskym priemerom.
BRATISLAVA 24. júna (WBN/PR) - Silnejšie zastúpenie žien medzi zamestnancami a špecifické produkty pre ženy-zákazníčky zlepšujú výsledky a zvyšujú pravdepodobnosť úspechu nových služieb a produktov telekomunikačných operátorov. Podľa štúdie globálnej poradenskej spoločnosti A.T. Kearney v spolupráci s GSMA je to jeden zo spôsobov, ako sa môžu operátori odlíšiť službami s pridanou hodnotou a čeliť tak vysokej konkurencii a tlaku na znižovanie cien. Kľúčovým predpokladom je zastúpenie žien v radových pozíciách aj v top manažmente. Slovenskí a českí operátori sú v týchto parametroch nad európskym priemerom.
Celosvetovo u troch štvrtín oslovených operátorov tvoria ženy menej ako štyridsať percent zamestnancov. Tento podiel výrazne klesá smerom k vedeniu firiem: kým v Severnej Amerike tvoria ženy 31 percent vrcholového manažmentu, v Európe len 20 percent a napríklad v Afrike už len deväť percent. Slovenskí a českí operátori sú na tom v porovnaní s európskym priemerom lepšie: napríklad v Slovak Telekome tvoria ženy tretinu (33%) vrcholového manažmentu, čo je vyššie zastúpenie ako v Severnej Amerike, ktorá je dlhodobo na čele gender štatistík.
"Vyvážené zastúpenie žien u operátorov nie je samoúčelné. Analýza Harvard Business Review jednoznačne potvrdila, že firmy s vyváženým zastúpením mužov a žien dosahujú o 53 percent vyššiu návratnosť kapitálu a majú o 70 percent vyššiu šancu uspieť na nových trhoch. Diverzita, čiže zastúpenie mužského aj ženského pohľadu, pomáha operátorom nielen lepšie pochopiť potreby zákazníkov, ale aj nájsť spôsob, ako naplniť ich očakávania," hovorí Jana Hrabětová, Manager, A.T. Kearney.
Podobne štúdia Catalyst zameraná na spoločnosti rebríčka Fortune 500 zistila, že firmy s vyšším zastúpením žien v predstavenstve dosahovali o 42% vyššiu návratnosť predaja a o 66% vyššiu návratnosť z investovaného kapitálu. Tieto čísla ukazujú, že diverzita je pre operátorov jedným zo spôsobov, ako zlepšiť svoje výsledky a využiť potenciál pre rast v nových sektoroch, a tým čeliť tlaku na nižšie marže pri komoditných produktoch.
Operátori: namiesto kvót prirodzená podpora talentov
Slovak Telekom nepoužíva kvóty ani pozitívnu diskrimináciu. "Uvedomujeme si, že pre firmu je z hľadiska efektivity tímov dôležitá diverzita, vrátane pozitív vyplývajúcich zo špecifík "ženského" riadenia ľudí, nazerania na biznis a tvorby produktov a služieb. Kariérny postup žien stimulujeme jednoducho tým, že nediskriminujeme a nevytvárame tzv. sklené stropy pre ženy," hovorí Petra Berecová, výkonná riaditeľka Slovak Telekom pre ľudské zdroje.
Český Vodafone vidí pridanú hodnotu žien na viacerých úrovniach. "Ženy majú pridanú hodnotu vo všetkých oblastiach - od najvyššieho manažmentu vďaka odlišnému spôsobu vedenia ľudí, cez marketing vďaka empatickému prístupu až po technológie, kde sú inšpiráciou pre ostatné ženy v našej spoločnosti aj mimo nej," hovorí Miroslav Čepický, riaditeľ korporátnej komunikácie Vodafone.
Slovak Telekom vsádza pri výbere na prirodzenú kompetenciu žien. "Pri výbere nerozhoduje rod, ale kompetencia a skúsenosti. Výberové konanie u nás vždy musí vyhrať ten najlepší kandidát bez ohľadu na pohlavie." Vodafone zasa podporuje flexibilné prostredie a stabilitu. "Nedávno sme predstavili nový benefit pre matky, ktorý im umožňuje lepšie skĺbiť pracovný a rodinný život. Spočíva v návrate do práce po šiestich mesiacoch na skrátený úväzok 30 hodín týždenne a dorovnanie mzdy. Toto riešenie nám zároveň šetrí náklady spojené s náborom nových pracovníkov a ich zaškolením." Takmer polovicu zamestnancov Vodafone tvoria ženy, ktoré sú zastúpené aj vo vrcholovom manažmente.
Lámanie bariér: Každá piata technická pozícia v Apple patrí ženám
Príkladom pozitívnej podpory diverzity je aj sektor technológií, ktorý mal tradične povesť najmenej prívetivého odvetvia pre ženy. Napríklad v spoločnosti Apple podiel žien neustále rastie a v roku 2014 prvýkrát zverejnili zastúpenie žien aj ďalší technologickí giganti ako Google, Facebook a Amazon. Spoločnosť Google k tomu poznamenala: "Prieskumy ukazujú, že čím viac si uvedomujeme našu podvedomú predpojatosť, tým objektívnejšie sa dokážeme rozhodnúť."
Kľúčové pre zmenu je motivovať ženy k štúdiu technických odborov. Ani v USA, kde pre telco operátorov pracuje najviac žien, nepresahuje ich zastúpenie na technických pozíciách štvrtinu zamestnancov. "Je dôležité, aby na stredných a vysokých školách technického zamerania študovalo stále viac dievčat. Iba tak sa podarí vytvoriť na pracovnom trhu zdravú konkurenciu žien s technickým vzdelaním. Preto podporujeme aktivity vysokých škôl v tomto smere a v našej firme organizujeme tzv. Girls day, ktorými sa snažíme zatraktívniť technologické pozície pre dievčatá zo stredných škôl a podporiť tak ich rozhodnutie študovať IT," hovorí P. Berecová zo Slovak Telekomu. Tieto aktivity podporuje aj celosvetové združenie 800 telekomunikačných operátorov GSMA, ktoré sa podieľalo na tejto štúdii, a to v rámci programu GSMA Connected Women.
Štúdia A.T. Kearney na základe analyzovaných úspešných príbehov v závere konštatuje, že pre úspech v zásadnej zmene rodovej rovnováhy je kľúčové zladiť HR iniciatívy s celkovou filozofiou spoločnosti a jej podporou rozmanitosti.
Zhrnutie štúdie v angličtine nájdete tu.
Profil globálnej poradenskej spoločnosti A.T. Kearney
Spoločnosť A.T. Kearney bola založená v Chicagu v roku 1926. So svojou viac než 80-ročnou históriou je jedným z priekopníkov a svetových lídrov v oblasti poradenstva pre vrcholový manažment. Na českom a slovenskom trhu pôsobí od roku 1992. Hlavným cieľom A.T. Kearney je posilnenie konkurenčnej pozície jej klientov a dlhodobej hmatateľné zvýšenie hodnoty pre ich akcionárov. Poradenský prístup je zameraný v prvom rade na klienta, sekundárne však mieri aj na všetky ostatné zainteresované strany - od manažmentu a zamestnancov cez akcionára a dodávateľa až po verejný sektor.
BRATISLAVA 24. júna (WBN/PR) - Silnejšie zastúpenie žien medzi zamestnancami a špecifické produkty pre ženy-zákazníčky zlepšujú výsledky a zvyšujú pravdepodobnosť úspechu nových služieb a produktov telekomunikačných operátorov. Podľa štúdie globálnej poradenskej spoločnosti A.T. Kearney v spolupráci s GSMA je to jeden zo spôsobov, ako sa môžu operátori odlíšiť službami s pridanou hodnotou a čeliť tak vysokej konkurencii a tlaku na znižovanie cien. Kľúčovým predpokladom je zastúpenie žien v radových pozíciách aj v top manažmente. Slovenskí a českí operátori sú v týchto parametroch nad európskym priemerom.
Celosvetovo u troch štvrtín oslovených operátorov tvoria ženy menej ako štyridsať percent zamestnancov. Tento podiel výrazne klesá smerom k vedeniu firiem: kým v Severnej Amerike tvoria ženy 31 percent vrcholového manažmentu, v Európe len 20 percent a napríklad v Afrike už len deväť percent. Slovenskí a českí operátori sú na tom v porovnaní s európskym priemerom lepšie: napríklad v Slovak Telekome tvoria ženy tretinu (33%) vrcholového manažmentu, čo je vyššie zastúpenie ako v Severnej Amerike, ktorá je dlhodobo na čele gender štatistík.
"Vyvážené zastúpenie žien u operátorov nie je samoúčelné. Analýza Harvard Business Review jednoznačne potvrdila, že firmy s vyváženým zastúpením mužov a žien dosahujú o 53 percent vyššiu návratnosť kapitálu a majú o 70 percent vyššiu šancu uspieť na nových trhoch. Diverzita, čiže zastúpenie mužského aj ženského pohľadu, pomáha operátorom nielen lepšie pochopiť potreby zákazníkov, ale aj nájsť spôsob, ako naplniť ich očakávania," hovorí Jana Hrabětová, Manager, A.T. Kearney.
Podobne štúdia Catalyst zameraná na spoločnosti rebríčka Fortune 500 zistila, že firmy s vyšším zastúpením žien v predstavenstve dosahovali o 42% vyššiu návratnosť predaja a o 66% vyššiu návratnosť z investovaného kapitálu. Tieto čísla ukazujú, že diverzita je pre operátorov jedným zo spôsobov, ako zlepšiť svoje výsledky a využiť potenciál pre rast v nových sektoroch, a tým čeliť tlaku na nižšie marže pri komoditných produktoch.
Operátori: namiesto kvót prirodzená podpora talentov
Slovak Telekom nepoužíva kvóty ani pozitívnu diskrimináciu. "Uvedomujeme si, že pre firmu je z hľadiska efektivity tímov dôležitá diverzita, vrátane pozitív vyplývajúcich zo špecifík "ženského" riadenia ľudí, nazerania na biznis a tvorby produktov a služieb. Kariérny postup žien stimulujeme jednoducho tým, že nediskriminujeme a nevytvárame tzv. sklené stropy pre ženy," hovorí Petra Berecová, výkonná riaditeľka Slovak Telekom pre ľudské zdroje.
Český Vodafone vidí pridanú hodnotu žien na viacerých úrovniach. "Ženy majú pridanú hodnotu vo všetkých oblastiach - od najvyššieho manažmentu vďaka odlišnému spôsobu vedenia ľudí, cez marketing vďaka empatickému prístupu až po technológie, kde sú inšpiráciou pre ostatné ženy v našej spoločnosti aj mimo nej," hovorí Miroslav Čepický, riaditeľ korporátnej komunikácie Vodafone.
Slovak Telekom vsádza pri výbere na prirodzenú kompetenciu žien. "Pri výbere nerozhoduje rod, ale kompetencia a skúsenosti. Výberové konanie u nás vždy musí vyhrať ten najlepší kandidát bez ohľadu na pohlavie." Vodafone zasa podporuje flexibilné prostredie a stabilitu. "Nedávno sme predstavili nový benefit pre matky, ktorý im umožňuje lepšie skĺbiť pracovný a rodinný život. Spočíva v návrate do práce po šiestich mesiacoch na skrátený úväzok 30 hodín týždenne a dorovnanie mzdy. Toto riešenie nám zároveň šetrí náklady spojené s náborom nových pracovníkov a ich zaškolením." Takmer polovicu zamestnancov Vodafone tvoria ženy, ktoré sú zastúpené aj vo vrcholovom manažmente.
Lámanie bariér: Každá piata technická pozícia v Apple patrí ženám
Príkladom pozitívnej podpory diverzity je aj sektor technológií, ktorý mal tradične povesť najmenej prívetivého odvetvia pre ženy. Napríklad v spoločnosti Apple podiel žien neustále rastie a v roku 2014 prvýkrát zverejnili zastúpenie žien aj ďalší technologickí giganti ako Google, Facebook a Amazon. Spoločnosť Google k tomu poznamenala: "Prieskumy ukazujú, že čím viac si uvedomujeme našu podvedomú predpojatosť, tým objektívnejšie sa dokážeme rozhodnúť."
Kľúčové pre zmenu je motivovať ženy k štúdiu technických odborov. Ani v USA, kde pre telco operátorov pracuje najviac žien, nepresahuje ich zastúpenie na technických pozíciách štvrtinu zamestnancov. "Je dôležité, aby na stredných a vysokých školách technického zamerania študovalo stále viac dievčat. Iba tak sa podarí vytvoriť na pracovnom trhu zdravú konkurenciu žien s technickým vzdelaním. Preto podporujeme aktivity vysokých škôl v tomto smere a v našej firme organizujeme tzv. Girls day, ktorými sa snažíme zatraktívniť technologické pozície pre dievčatá zo stredných škôl a podporiť tak ich rozhodnutie študovať IT," hovorí P. Berecová zo Slovak Telekomu. Tieto aktivity podporuje aj celosvetové združenie 800 telekomunikačných operátorov GSMA, ktoré sa podieľalo na tejto štúdii, a to v rámci programu GSMA Connected Women.
Štúdia A.T. Kearney na základe analyzovaných úspešných príbehov v závere konštatuje, že pre úspech v zásadnej zmene rodovej rovnováhy je kľúčové zladiť HR iniciatívy s celkovou filozofiou spoločnosti a jej podporou rozmanitosti.
Zhrnutie štúdie v angličtine nájdete tu.
Profil globálnej poradenskej spoločnosti A.T. Kearney
Spoločnosť A.T. Kearney bola založená v Chicagu v roku 1926. So svojou viac než 80-ročnou históriou je jedným z priekopníkov a svetových lídrov v oblasti poradenstva pre vrcholový manažment. Na českom a slovenskom trhu pôsobí od roku 1992. Hlavným cieľom A.T. Kearney je posilnenie konkurenčnej pozície jej klientov a dlhodobej hmatateľné zvýšenie hodnoty pre ich akcionárov. Poradenský prístup je zameraný v prvom rade na klienta, sekundárne však mieri aj na všetky ostatné zainteresované strany - od manažmentu a zamestnancov cez akcionára a dodávateľa až po verejný sektor.