|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. júna 2012
Telefónica podľa rady v reklame zavádza
Spoločnosť Telefónica Slovakia, ktorá poskytuje mobilné služby pod značkou O2, mala podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) vo svojom televíznom spote zavádzať. Komisia ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. júna (WEBNOVINY) - Spoločnosť Telefónica Slovakia, ktorá poskytuje mobilné služby pod značkou O2, mala podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) vo svojom televíznom spote zavádzať.
Komisia spoločnosti vyčíta, že v reklame propaguje možnosť získať akciový telefón k paušálu aj bez viazanosti, avšak nikde neuvádza, že výhodnosť ponuky je previazaná na časové obdobie 18 mesiacov.
"Zadávateľ nevenoval dostatočnú pozornosť informovaniu o hodnote produktu a konečných podmienkach," zdôvodnila svoje rozhodnutie AK RPR.
Telefónica Slovakia sa s rozhodnutím komisie nestotožňuje. Ako pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa Martina Jamrichová, propagovaná služba je poskytovaná bez viazanosti a za ukončenie jej využívania nehrozia zákazníkom žiadne zmluvné sankcie. Cena telefónu je totiž podľa jej slov vo faktúrach zobrazená samostatne, a nie ako súčasť ceny za paušál.
Spoločnosti sa navyše nepáči, že RPR rozhoduje o jej reklame, aj keď z rady už vystúpila. "Nepovažujeme za etické, aby o nás rozhodoval súkromný spolok a tieto rozhodnutia medializoval, vzhľadom na to, že nie sme ich členom. Už v minulosti sme takýto postup kritizovali, aj preto sme sa pred rokmi rozhodli naše členstvo v rade ukončiť," doplnila Jamrichová. "Nemáme malé písmenká v reklame, nezavádzame, danou kampaňou poukazujeme práve na neduhy operátorov," uzavrela.
Telefónica Slovakia vystúpila z Rady pre reklamu v roku 2009 pre spor týkajúci sa jej reklamnej kampane "Vyskúšajte už niečo iné" s motívom trhania plagátu v oranžovo-čiernych farbách. AK RPR vtedy rozhodla, že reklama je neetická, keďže mala útočiť na konkurenčného mobilného operátora Orange Slovensko.
Telefónica označila konanie rady za neférové, ktorým sa nechala vtiahnuť do mediálneho boja konkurenčnej spoločnosti.
Spoločnosti viedli v tomto prípade aj súdny spor, pri ktorom Orange žaloval Telefónicu pre porušenie pravidiel hospodárskej súťaže. Prvostupňový Okresný súd Bratislava I. žalobu Orangeu zamietol, no odvolací Krajský súd v Bratislave mu dal za pravdu. Spor medzi oboma operátormi v súčasnosti pokračuje na Najvyššom súde SR.
Komisia spoločnosti vyčíta, že v reklame propaguje možnosť získať akciový telefón k paušálu aj bez viazanosti, avšak nikde neuvádza, že výhodnosť ponuky je previazaná na časové obdobie 18 mesiacov.
"Zadávateľ nevenoval dostatočnú pozornosť informovaniu o hodnote produktu a konečných podmienkach," zdôvodnila svoje rozhodnutie AK RPR.
Telefónica Slovakia sa s rozhodnutím komisie nestotožňuje. Ako pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa Martina Jamrichová, propagovaná služba je poskytovaná bez viazanosti a za ukončenie jej využívania nehrozia zákazníkom žiadne zmluvné sankcie. Cena telefónu je totiž podľa jej slov vo faktúrach zobrazená samostatne, a nie ako súčasť ceny za paušál.
Spoločnosti sa navyše nepáči, že RPR rozhoduje o jej reklame, aj keď z rady už vystúpila. "Nepovažujeme za etické, aby o nás rozhodoval súkromný spolok a tieto rozhodnutia medializoval, vzhľadom na to, že nie sme ich členom. Už v minulosti sme takýto postup kritizovali, aj preto sme sa pred rokmi rozhodli naše členstvo v rade ukončiť," doplnila Jamrichová. "Nemáme malé písmenká v reklame, nezavádzame, danou kampaňou poukazujeme práve na neduhy operátorov," uzavrela.
Telefónica Slovakia vystúpila z Rady pre reklamu v roku 2009 pre spor týkajúci sa jej reklamnej kampane "Vyskúšajte už niečo iné" s motívom trhania plagátu v oranžovo-čiernych farbách. AK RPR vtedy rozhodla, že reklama je neetická, keďže mala útočiť na konkurenčného mobilného operátora Orange Slovensko.
Telefónica označila konanie rady za neférové, ktorým sa nechala vtiahnuť do mediálneho boja konkurenčnej spoločnosti.
Spoločnosti viedli v tomto prípade aj súdny spor, pri ktorom Orange žaloval Telefónicu pre porušenie pravidiel hospodárskej súťaže. Prvostupňový Okresný súd Bratislava I. žalobu Orangeu zamietol, no odvolací Krajský súd v Bratislave mu dal za pravdu. Spor medzi oboma operátormi v súčasnosti pokračuje na Najvyššom súde SR.