|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. apríla 2009
Telefonica O2 Slovakia nerešpektuje rozhodnutie Rady pre reklamu
Spoločnosť Orange Slovensko je presvedčená, že nálezy Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu by zadávatelia, zvlášť jej členovia, mali bezodkladne rešpektovať. V opačnom prípade je ohrozený princíp ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. apríla (WN/PR) - Spoločnosť Orange Slovensko je presvedčená, že nálezy Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu by zadávatelia, zvlášť jej členovia, mali bezodkladne rešpektovať. V opačnom prípade je ohrozený princíp etickej samoregulácie v reklame. Orange vyjadruje preto počudovanie, že spoločnosť Telefonica O2 Slovakia už dva týždne nerešpektuje rozhodnutie Arbitrážnej komisie, ktorá rozhodla, že jej printová a bilboardová reklama „Vyskúšajte už niečo iné“ je v rozpore s Etickým kódexom. Takáto ignorácia základných pravidiel samoregulácie je bezprecedentným konaním zo strany reklamného zadávateľa na slovenskom trhu, ktorý sa len nedávno stal jej členom a prevzal na seba povinnosť dodržiavať ustanovenia Etického kódexu.
Podľa Preambuly Etického kódexu: „V prípade, ak Arbitrážna komisia rady vydá nález, že konkrétna reklama je v rozpore s Kódexom, členovia rady, ktorí sa na zadávaní, realizácií a uverejňovaní tejto reklamy podieľali, sa zaväzujú, že uskutočnia všetky potrebné úkony k tomu, aby bolo zamedzené ďalšie šírenie tejto reklamy.“
Rada pre reklamu na svojom zasadnutí ešte 9. apríla 2009 rozhodla, že printová a bilboardová reklamná kampaň „Vyskúšajte už niečo iné“, ktorej zadávateľom je spoločnosť Telefonica O2 Slovakia, je v rozpore s bodom 3.1. časti III. Etického kódexu, pretože nedovoleným spôsobom využíva firemnú identitu svojho konkurenta. Od rozhodnutia Rady uplynuli viac ako dva týždne a spoločnosť Telefonica O2 neurobila v tomto smere žiadnu nápravu. „Toto konanie spoločnosti Telefonica O2 nás prekvapuje o to viac, že táto spoločnosť sa sama verejne prezentuje ako firma, ktorej mimoriadne záleží na férovosti. Pritom upraviť, zmeniť alebo prelepiť bilboard je pri dobrej vôli možné technicky zabezpečiť aj do 48 hodín,“ uviedol Peter Tóth, manažér oddelenia Corporate Affairs spoločnosti Orange Slovensko. Orange sa domnieva, že nerešpektovaním nálezu Telefonica O2 Slovakia ohrozuje mechanizmus fungovania etickej samoregulácie v reklame na Slovensku a vytvára nebezpečný precedens.
Orange, ako aj iné názvy produktov alebo služieb uvedené v tomto materiáli sú registrované ochranné známky spoločnosti Orange Personal Communications Services Limited.
Informácie o spoločnosti Orange Slovensko sa nachádzajú na stránke www.orange.sk.
Podľa Preambuly Etického kódexu: „V prípade, ak Arbitrážna komisia rady vydá nález, že konkrétna reklama je v rozpore s Kódexom, členovia rady, ktorí sa na zadávaní, realizácií a uverejňovaní tejto reklamy podieľali, sa zaväzujú, že uskutočnia všetky potrebné úkony k tomu, aby bolo zamedzené ďalšie šírenie tejto reklamy.“
Rada pre reklamu na svojom zasadnutí ešte 9. apríla 2009 rozhodla, že printová a bilboardová reklamná kampaň „Vyskúšajte už niečo iné“, ktorej zadávateľom je spoločnosť Telefonica O2 Slovakia, je v rozpore s bodom 3.1. časti III. Etického kódexu, pretože nedovoleným spôsobom využíva firemnú identitu svojho konkurenta. Od rozhodnutia Rady uplynuli viac ako dva týždne a spoločnosť Telefonica O2 neurobila v tomto smere žiadnu nápravu. „Toto konanie spoločnosti Telefonica O2 nás prekvapuje o to viac, že táto spoločnosť sa sama verejne prezentuje ako firma, ktorej mimoriadne záleží na férovosti. Pritom upraviť, zmeniť alebo prelepiť bilboard je pri dobrej vôli možné technicky zabezpečiť aj do 48 hodín,“ uviedol Peter Tóth, manažér oddelenia Corporate Affairs spoločnosti Orange Slovensko. Orange sa domnieva, že nerešpektovaním nálezu Telefonica O2 Slovakia ohrozuje mechanizmus fungovania etickej samoregulácie v reklame na Slovensku a vytvára nebezpečný precedens.
Orange, ako aj iné názvy produktov alebo služieb uvedené v tomto materiáli sú registrované ochranné známky spoločnosti Orange Personal Communications Services Limited.
Informácie o spoločnosti Orange Slovensko sa nachádzajú na stránke www.orange.sk.
Súvisiace články:
O2 rešpektuje rozhodnutie Rady pre reklamu (27. 4. 2009)
Telefonica O2 Slovakia nerešpektuje rozhodnutie Rady pre reklamu - diskusné fórum čitateľov