Telefónica O2 podala sťažnosť kvôli prepojovacím poplatkom
Tretí mobilný operátor Telefónica O2 Slovakia doručil Telekomunikačnému úradu SR (TÚ) v súvislosti s výškou prepojovacích poplatkov formálnu sťažnosť, podľa ktorej sú ceny za prepojenie ...
BRATISLAVA 27. októbra (WEBNOVINY) - Tretí mobilný operátor Telefónica O2 Slovakia doručil Telekomunikačnému úradu SR (TÚ) v súvislosti s výškou prepojovacích poplatkov formálnu sťažnosť, podľa ktorej sú ceny za prepojenie účtované na slovenskom telekomunikačnom trhu spoločnosťami Orange a T-Mobile neprimerané. Podľa Telefónica O2 Slovakia tak patrí Slovensko výškou prepojovacích poplatkov medzi tretinu najdrahších štátov v Európskej únii (EÚ). Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca TÚ Roman Vavro, podnet úrad preveruje. "Vzhľadom na to, že prípad je v štádiu vyšetrovania, TÚ k nemu v tejto chvíli nemôže podávať bližšie informácie," uviedol Vavro. Ako tretí mobilný operátor ďalej uviedol, nemôže síce komentovať súčasný stav v medzioperátorských rokovaniach o cene prepojovacieho poplatku, avšak podľa zverejnených vyhlásení spoločnosti Orange je zrejmé, že aktuálna jednotka na mobilnom trhu sa chce priblížiť k súčasnej úrovni priemeru krajín EÚ až o tri roky. To je podľa O2 neprimerane pomalý postup. "Vzhľadom na to, že je potrebné zafixovať prepojovacie poplatky čo najskôr a s ohľadom na aktuálny stav rokovaní sme sa rozhodli podať sťažnosť," uviedla spoločnosť Telefónica O2 Slovakia. Podľa jej generálneho riaditeľa Juraja Šedivého, považuje spoločnosť zásah regulátora za nutný. "Bez účasti regulátora sa nepohneme ďalej," uviedol Šedivý. Prepojovacie poplatky sú súčasťou ceny volaní. Pri volaní z jednej siete do druhej platí tento poplatok operátor volajúceho zákazníka druhému operátorovi. Jeho výška má pokrývať oprávnené náklady a primeraný zisk operátora siete, do ktorej sa volá. V súčasnosti je v platnosti prepojovací poplatok vo výške 3,40 Sk za minútu hovoru ukončeného v sieti Orange a T-Mobile, resp. 3,50 Sk za minútu hovoru ukončeného v sieti Telefónica O2 Slovakia. Orange 17. októbra deklaroval, že chce túto cenu znížiť o 24 %. Podľa O2 je však takto znížená cena za minútu hovoru aj tak nadhodnotená a reálne neodzrkadľuje oprávnené náklady operátora. T-Mobile komentovať návrhy operátorov nepokladá za korektné, avšak znižovaniu poplatkov sa nebráni. "V minulých rokoch sme sa vždy dohodli na znížení prepojovacích poplatkov a snahu o ich zníženie vyvíjame aj v súčasnosti," uviedol pre agentúru SITA hovorca spoločnosti T-Mobile Martin Vidan. SITA