![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 24.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Matej
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
24. novembra 2011
Tatravagónka bude budúci rok prijímať nových zamestnancov
História Tatravagónky v Poprade siaha do 20. rokov minulého storočia. V roku 1994 vzniká Tatravagónka a.s. V roku 2006 sa majoritným akcionárom spoločnosti stáva Optifin Invest. V roku 2008 Tatravagónka kupuje Vagónku Trebišov. Vlani ...
Zdieľať

Do novej linky na výrobu cisternových vagónov investovala spoločnosť približne štyri milióny eur. Linka sa vyznačuje najmodernejšou technológiou, ktorá umožňuje súbežnú výrobu troch typov cisternových nádrží s rôznym vonkajším priemerom plášťa. Významným parametrom linky je aj potreba výrobnej plochy, ktorá je o 50 % nižšia voči konkurencii. Adaptabilnosť prestavby tejto linky na iný typ cisterny je pritom len jeden týždeň. V súčasnosti má firma zabezpečené dostatočné vyťaženie linky pre rok 2012 výrobou cisternových vagónov pre najväčších operátorov v Európe.
Okrem novej linky investovala Tatravagónka aj do optimalizácie výroby v oblasti náterových systémov, obrábania a zlepšenia pracovných podmienok pre zamestnancov. Výrazný podiel investícií tvoria aj investície do vývoja, výskumu a certifikácie vagónov. V súčasnosti vyvíja spoločnosť dva typy vagónov pre nemeckých zákazníkov. Prvý typ vagóna je určený pre hutnícky priemysel na prepravu zvitkov plechu, ktorý výrazne uľahčí manipuláciu s nákladom. Druhý vagón je vyvíjaný pre potreby prepravy obilnín. Okrem vývoja nových vagónov investovala spoločnosť aj do vývoja nových podvozkov pre trhy s rozchodom 1 520 milimetrov ((mm). V septembri tohto roku predstavila Tatravagónka na medzinárodnej výstave EXPO 1520 v Moskve nový cisternový vagón s objemom 137 metrov kubických, určený na prepravu ľahkých ropných látok po tratiach s rozchodom 1 520 mm.