|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. decembra 2006
Tatra Air končí, zo Sliača sa bude lietať s Hron - Airom
Spoločnosť Tatra Air, a. s., ktorá v spolupráci s Českými aerolíniami (ČSA) prevádzkuje linku Sliač – Praha – Sliač ide do konkurzu, letecké spojenie Sliača cez Prahu so svetom však ...
Zdieľať
BANSKÁ BYSTRICA 14. decembra (WEBNOVINY) - Spoločnosť Tatra Air, a. s., ktorá v spolupráci s Českými aerolíniami (ČSA) prevádzkuje linku Sliač – Praha – Sliač ide do konkurzu, letecké spojenie Sliača cez Prahu so svetom však zostane kontinuálne zachované. Ako na dnešnej tlačovej besede informoval podpredseda predstavenstva Tatra Airu Jozef Žitník, spojenie bude zabezpečovať nová spoločnosť Hron - Air, s. r. o., ktorá vznikla začiatkom tohto mesiaca. V spolupráci s ostravskou spoločnosťou Job Air, s. r. o., bude prevádzkovať linku Sliač – Ostrava – Praha a späť.
„Ako štatutár Tatra Airu som zo zákona povinný podať návrh na vyhlásenie konkurzu, keďže sú na to splnené obe podmienky – spoločnosť je predlžená a má záporné základné imanie,“ povedal Žitník, ktorý je aj členom dozornej rady spoločnosti Hron - Air. Dodal, že Tatra Air je v strate od svojho vzniku. V roku 2003 vytvorila stratu vyše päť miliónov korún, v roku 2004 vyše 9 miliónov a vlani vyše 10,5 milióna korún. Straty cez dotácie a zvyšovanie základného imania vykrýval Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK), ktorý sa postupne stal s vyše 90-percentým podielom majoritným akcionárom Tatra Airu.
Novú spoločnosť Hron - Air založili Železiarne Podbrezová, a. s., ktorým BBSK pôvodne ponúkol vstup do Tatra Airu. Uprednostnili však založenie novej spoločnosti. „Mali sme výhrady voči niektorým minoritným akcionárom Tatra Airu, ďalším dôvodom bola výrazná zadlženosť tejto spoločnosti. Navyše sme nemali urobený detailný audit a obávali sme sa, že by sa mohlo zjaviť niečo, čo nie je v účtovníctve,“ zdôvodnil odmietnutie vstupu do Tatra Airu podpredseda predstavenstva železiarní a konateľ Hron Airu Marián Kurčík. Železiarne Podbrezová majú záujem na leteckom spojení regiónu, pretože je dôležité pre ich biznis aj pre ich aktivity v cestovnom ruchu.
Podľa Kurčíka by Hron - Air mohol na budúci rok dosiahnuť vyrovnané hospodárenie. Spolu s Job Airom totiž budú linku zabezpečovať menším, 33-miestnym lietadlom s nižšími prevádzkovými nákladmi. Na dosiahnutie minimálneho zisku tak bude stačiť obsadenosť 15 miest, kým teraz pri 48-miestnom lietadle ČSA treba minimálne 24 pasažierov. Priemerný počet cestujúcich je teraz 13 v smere Sliač – Praha a 14 v opačnom smere. „Niektorých cestujúcich síce môže odradiť medzipristátie v Ostrave, ale pribudla zasa možnosť prestupu na letecký spoj z Ostravy do Viedne, čo teraz nie je,“ povedal Kurčík. Dodal, že ceny leteniek by mali zostať na zhruba rovnakej úrovni ako teraz, zostane aj možnosť kupovať letenky priamo do konečných destinácií s prestupom v Prahe. „Letenky sa budú predávať cez ČSA v sieti cestovných kancelárií,“ dodal Kurčík.
Základné imanie spoločnosti Hron - Air je 11 miliónov korún, pripravená je už zmluva o vstupe BBSK do tejto spoločnosti. Na krajskú samosprávu by mali previesť 34-percentný podiel, zaplatí ho v šiestich splátkach. Vstup do Hron - Airu ponúknu aj ružomberskej firme Eco-Invest, a. s. Tatra Air s ČSA by mali linku Sliač – Praha – Sliač prevádzkovať ešte minimálne do 7. januára.
SITA