|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. januára 2010
Taliansky Enel a Piaggio sa spojili
Skupina Enel, ktorá je aj väčšinovým vlastníkom Slovenských elektrární, a skupina Piaggio, na Slovensku známa hlavne vďaka svojim skútrom a malým motocyklom, budú ...
Zdieľať
Foto: Enel Press Office
BRATISLAVA 25. januára (WBN/PR) - Skupina Enel, ktorá je aj väčšinovým vlastníkom Slovenských elektrární, a skupina Piaggio, na Slovensku známa hlavne vďaka svojim skútrom a malým motocyklom, budú spolupracovať na rozvoji dopravných systémov s nízkymi alebo nulovými emisiami. Ako v piatok 22. januára po podpise dohody oznámili Fulvio Conti, generálny riaditeľ Enel, a Roberto Colaninno, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ skupiny Piaggio, spolupráca má priniesť:
analýzu špecifických požiadaviek korporátnych zákazníkov a ich vozových parkov na dopravu a dobíjaciu sieť s cieľom priniesť inovatívne produkty a služby;
otestovanie dobíjacej siete Enel a jej interakcie s elektrickými vozidlami Piaggio;
štúdiu rozvoja dobíjacej infraštruktúry a hybridných skútrov vo vybraných metropolách s ohľadom na ich odlišné charakteristiky dopravnej infraštruktúry i spôsob jazdy.
Piaggio do projektu vkladá svoje know-how, informácie a technické údaje o svojich elektromotoroch a vozidlách s hybridným pohonom, o ich výkone, možnostiach použitia a dobitia. Toskánsky výrobca zároveň sprístupní výsledky svojho výskumu dopravných prostriedkov s nulovými alebo veľmi nízkymi emisiami. Do projektu zapojí svoju flotilu hybridných elektromobilov, najmä v roku 2009 predstavenú novú verziu hybridného trojkolesového skútra Piaggio Mp3, multifunkčné malé nákladné vozidlo Porter Electric Power a malú mestskú retro trojkolku pre štyri osoby – Ape Calessino, známu z päťdesiatych rokov minulého storočia, ktorú vlani uviedli v ekologickej verzii Electric Lithium.
„Sme radi, že sme dospeli k dohode, ktorá nám umožní rozvíjať vlastný systém pre dobíjanie celých vozových parkov,” uviedol v F. Conti. „Vďaka tomuto partnerstvu medzi dvoma vedúcimi spoločnosťami môžeme do hĺbky preskúmať potreby tohto druhu dopravy,“ dodal. Príspevok skupiny Enel spočíva v rozvoji inteligentnej distribučnej siete na základe skúseností s používaním vozidiel Piaggio. Takisto sa s partnerom podelí o svoje skúsenosti s manažovaním vozového parku tak, aby bolo možné identifikovať špecifické požiadavky pre ďalší rozvoj elektromobility s ťažiskom posunutým práve smerom ku korporátnym klientom. Partnerstvo zahŕňa aj vytipovanie lokalít pre pilotné projekty rozvoja inteligentných dobíjacích sietí v mestách s odlišnými podmienkami dopravy a dopravnou infraštruktúrou. S rozvojom inteligentných sietí má Enel bohaté skúsenosti – v 32 miliónoch talianskych domácností nainštaloval diaľkovo ovládané inteligentné elektromery, pričom ide o najväčšiu inteligentnú sieť, jedinú svojho druhu na svete. V blízkom čase spoločnosť postaví 400 dobíjacích staníc v Ríme, Miláne a Pise, kde sídli aj výskumné stredisko skupiny Enel.
„Naša ponuka vozidiel priateľských k životnému prostrediu je výsledkom veľkých investícií a výnimočného technologického vývoja. Zároveň je inovatívnou odpoveďou na požiadavky trhu, ktorý trvá na znižovaní emisií a spotreby paliva. Rozvoj týchto technológií prinesie nové produkty a možnosti ich využitia v nasledujúcich rokoch. Partnerstvo s Enelom je jeho dôležitou súčasťou, pretože napĺňa potrebu poskytovať individuálnym a korporátnym klientom infraštruktúru kompatibilnú s novými vozidlami,” uviedol R. Colaninno.
Mp3 Hybrid je prvý hybridný skúter na svete. Jeho dojazd dosahuje 60 kilometrov na liter spotrebovaného paliva. Emisie vozidla v kombinovanom režime (65% výkon motora a 35% elektromotora) klesli na 40 gramov na kilometer, pričom na krátke vzdialenosti je možné cestovať aj s nulovými emisiami – pri prepnutí na samostatný pohon elektromotorom je dojazd 21 kilometrov. Mp3 je zároveň prvým hybridom, ktorý je možné nabíjať z klasickej elektrickej zásuvky. Oproti štandardným jednostopovým vozidlám ponúka vyššiu stabilitu a brzdné vlastnosti, lepšie držanie stopy v zákrutách a bezpečnejšiu jazdu na mokrej vozovke.
Najstarším z rodiny elektrovozidiel je malý nákladiak Porter Electric Power (z angl. porter – nosič), ktorý Piaggio vyrába od roku 1994, hoci už predstavil niekoľko novších a efektívnejších verzií. Vďaka relatívne skorému uvedeniu na trh je dnes Porter najpredávanejším dvojstopým vozidlom v Európe. Na európskych cestách ich jazdí viac ako 5 000. V Taliansku doň investovali aj samotné mestá, napríklad región Emilia nakúpil 450 áut a Barcelona nedávno objednala stovku týchto vozidiel. Retroelektromobil Ape Calessino je poháňaný iba elektromotorom. Na jedno nabitie batérií, ktoré netrvá ani štyri hodiny, dokáže prekonať vzdialenosť 75 kilometrov.
analýzu špecifických požiadaviek korporátnych zákazníkov a ich vozových parkov na dopravu a dobíjaciu sieť s cieľom priniesť inovatívne produkty a služby;
otestovanie dobíjacej siete Enel a jej interakcie s elektrickými vozidlami Piaggio;
štúdiu rozvoja dobíjacej infraštruktúry a hybridných skútrov vo vybraných metropolách s ohľadom na ich odlišné charakteristiky dopravnej infraštruktúry i spôsob jazdy.
Piaggio do projektu vkladá svoje know-how, informácie a technické údaje o svojich elektromotoroch a vozidlách s hybridným pohonom, o ich výkone, možnostiach použitia a dobitia. Toskánsky výrobca zároveň sprístupní výsledky svojho výskumu dopravných prostriedkov s nulovými alebo veľmi nízkymi emisiami. Do projektu zapojí svoju flotilu hybridných elektromobilov, najmä v roku 2009 predstavenú novú verziu hybridného trojkolesového skútra Piaggio Mp3, multifunkčné malé nákladné vozidlo Porter Electric Power a malú mestskú retro trojkolku pre štyri osoby – Ape Calessino, známu z päťdesiatych rokov minulého storočia, ktorú vlani uviedli v ekologickej verzii Electric Lithium.
„Sme radi, že sme dospeli k dohode, ktorá nám umožní rozvíjať vlastný systém pre dobíjanie celých vozových parkov,” uviedol v F. Conti. „Vďaka tomuto partnerstvu medzi dvoma vedúcimi spoločnosťami môžeme do hĺbky preskúmať potreby tohto druhu dopravy,“ dodal. Príspevok skupiny Enel spočíva v rozvoji inteligentnej distribučnej siete na základe skúseností s používaním vozidiel Piaggio. Takisto sa s partnerom podelí o svoje skúsenosti s manažovaním vozového parku tak, aby bolo možné identifikovať špecifické požiadavky pre ďalší rozvoj elektromobility s ťažiskom posunutým práve smerom ku korporátnym klientom. Partnerstvo zahŕňa aj vytipovanie lokalít pre pilotné projekty rozvoja inteligentných dobíjacích sietí v mestách s odlišnými podmienkami dopravy a dopravnou infraštruktúrou. S rozvojom inteligentných sietí má Enel bohaté skúsenosti – v 32 miliónoch talianskych domácností nainštaloval diaľkovo ovládané inteligentné elektromery, pričom ide o najväčšiu inteligentnú sieť, jedinú svojho druhu na svete. V blízkom čase spoločnosť postaví 400 dobíjacích staníc v Ríme, Miláne a Pise, kde sídli aj výskumné stredisko skupiny Enel.
„Naša ponuka vozidiel priateľských k životnému prostrediu je výsledkom veľkých investícií a výnimočného technologického vývoja. Zároveň je inovatívnou odpoveďou na požiadavky trhu, ktorý trvá na znižovaní emisií a spotreby paliva. Rozvoj týchto technológií prinesie nové produkty a možnosti ich využitia v nasledujúcich rokoch. Partnerstvo s Enelom je jeho dôležitou súčasťou, pretože napĺňa potrebu poskytovať individuálnym a korporátnym klientom infraštruktúru kompatibilnú s novými vozidlami,” uviedol R. Colaninno.
Mp3 Hybrid je prvý hybridný skúter na svete. Jeho dojazd dosahuje 60 kilometrov na liter spotrebovaného paliva. Emisie vozidla v kombinovanom režime (65% výkon motora a 35% elektromotora) klesli na 40 gramov na kilometer, pričom na krátke vzdialenosti je možné cestovať aj s nulovými emisiami – pri prepnutí na samostatný pohon elektromotorom je dojazd 21 kilometrov. Mp3 je zároveň prvým hybridom, ktorý je možné nabíjať z klasickej elektrickej zásuvky. Oproti štandardným jednostopovým vozidlám ponúka vyššiu stabilitu a brzdné vlastnosti, lepšie držanie stopy v zákrutách a bezpečnejšiu jazdu na mokrej vozovke.
Najstarším z rodiny elektrovozidiel je malý nákladiak Porter Electric Power (z angl. porter – nosič), ktorý Piaggio vyrába od roku 1994, hoci už predstavil niekoľko novších a efektívnejších verzií. Vďaka relatívne skorému uvedeniu na trh je dnes Porter najpredávanejším dvojstopým vozidlom v Európe. Na európskych cestách ich jazdí viac ako 5 000. V Taliansku doň investovali aj samotné mestá, napríklad región Emilia nakúpil 450 áut a Barcelona nedávno objednala stovku týchto vozidiel. Retroelektromobil Ape Calessino je poháňaný iba elektromotorom. Na jedno nabitie batérií, ktoré netrvá ani štyri hodiny, dokáže prekonať vzdialenosť 75 kilometrov.