|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. februára 2012
Takmer všetky pobočky Slovenskej pošty sú už automatizované
Slovenská pošta Slovenská pošta vznikla ako štátny podnik 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť. Jej stopercentným vlastníkom je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, ...
Zdieľať
Slovenská pošta
Slovenská pošta vznikla ako štátny podnik 1. januára 1993 a začiatkom októbra 2004 sa pretransformovala na akciovú spoločnosť. Jej stopercentným vlastníkom je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť eviduje základné imanie 214,3 mil. eur. Slovenská pošta na základe licencie s platnosťou do konca roka 2012 zabezpečuje zo zákona univerzálnu poštovú službu, čo znamená, že je povinná doručovať zásielky do všetkých sídiel minimálne jedenkrát denne a za primeranú cenu. Od svojho vzniku hospodári samostatne a nedostáva dotácie zo štátneho rozpočtu.BRATISLAVA 20. februára (WEBNOVINY) - Slovenská pošta, a.s. pokračuje v automatizácii svojich pobočiek centrálnym informačným systémom APONet.
Ku koncu januára tohto roka bolo automatizovaných 1 534 z 1 585 pôšt. "Všetky pripojiteľné pošty budú automatizované. V prípade nedostupnosti vhodnej komunikačnej technológie v danej lokalite budeme hľadať náhradné riešenie," informovala agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej pošty Bela Lisáková.
Pošta predtým plánovala, že všetky filiálky budú plne automatizované do konca júna tohto roka.Štátna poštová spoločnosť sa pravdepodobne nevyhne znižovaniu zamestnancov ani v tomto roku. Predpokladá, že ich počet ďalej klesne na základe personálneho auditu, optimalizácie jednotlivých procesov a tiež prirodzeným úbytkom.
Slovenská pošta mala ku koncu minulého roka 14 731 zamestnancov, čo je medziročne menej o 498 ľudí alebo o 3,3 %. Počet prevádzkových pracovníkov klesol o 297 alebo o 2,3 % a dosiahol 12 731. "Pokles zamestnancov bol z dôvodu optimalizácie pracovných činností a optimalizácie využitia pracovného času," zdôvodnila zníženie stavu pracovníkov hovorkyňa pošty. Priemerná mzda zamestnancov spoločnosti vlani predstavovala 635 eur.
Menšia strata
Slovenská pošta, a.s. v minulom roku znížila stratu z plánovaných 11,9 mil. eur predbežne na menej ako 8 mil. eur. Negatívny výsledok vlaňajšieho hospodárenia by tak mal byť oproti plánu nižší približne o tretinu. V medziročnom porovnaní by mala minuloročná strata Slovenskej pošty klesnúť ešte viac, pretože v roku 2010 vykázala stratu takmer 13 mil. eur. Celkové výsledky za uplynulý rok pošta zatiaľ nezverejňuje, pokým nebude ukončený audit jej účtovnej závierky.
"Pre rok 2012 je v tejto chvíli naplánovaná strata 8,5 mil. eur, ale táto hodnota ešte neobsahuje kompenzáciu za poskytovanie univerzálnej poštovej služby," povedala nedávno generálna riaditeľka Slovenskej pošty Marcela Hrdá.
Pošta predpokladá pokračovanie poklesu tržieb z doručovania listových zásielok a balíkov. Podľa spoločnosti to však ani tak nesúvisí s úplným otvorením domáceho poštového trhu a zrušením poštovej výhrady od začiatku tohto roka, ako s konkurenciou. Výnosy pošty z doručovania listov 1. a 2. triedy v tuzemsku vlani klesli medziročne predbežne o 14,8 %, pri doručovaní balíkov sa tržby znížili o 4,5 % a pri reklamných adresovaných zásielkach boli nižšie o 14,1 %.
Výnosy za inkasné služby a súvisiace služby stúpli mierne o 0,2 % a za posielanie dôchodkov klesli o 5,5 %. Tržby z predaja kolkov, diaľničných nálepiek, žrebov a podávania tipovacích tiketov spoločnosti TIPOS-u sa znížili o 2,8 %, výnosy služieb poskytovaných pre partnerskú Poštovú banku, naopak, vzrástli o 34,2 %.
Drobné úpravy v cenách
Ako Slovenská pošta ďalej informovala, v tomto roku nepristúpila k zásadným zmenám cien pre občanov ani firemných zákazníkov. Vykonala podľa nej len drobné úpravy v cenách služieb, ktoré nepatria do jej hlavnej činnosti, napríklad za časové doposielanie, letáky či priečinky. Na konci minulého roka skončila s poskytovaním technologického bonusu pre veľkých odosielateľov a platného v uplynulom roku.
"Pre rok 2012 sme pripravili technologický bonus, ktorý zohľadňuje úsporu nákladov pri zbere a triedení takto podávaných zásielok v porovnaní s maximálnou cenou štandardnej služby. Poštový regulačný úrad technologický bonus pre rok 2012 schválil v decembri 2011," dodala Lisáková s tým, že jeho výška je zverejnená v Tarife Slovenskej pošty na jej portáli.
Ku koncu januára tohto roka bolo automatizovaných 1 534 z 1 585 pôšt. "Všetky pripojiteľné pošty budú automatizované. V prípade nedostupnosti vhodnej komunikačnej technológie v danej lokalite budeme hľadať náhradné riešenie," informovala agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej pošty Bela Lisáková.
Pošta predtým plánovala, že všetky filiálky budú plne automatizované do konca júna tohto roka.Štátna poštová spoločnosť sa pravdepodobne nevyhne znižovaniu zamestnancov ani v tomto roku. Predpokladá, že ich počet ďalej klesne na základe personálneho auditu, optimalizácie jednotlivých procesov a tiež prirodzeným úbytkom.
Slovenská pošta mala ku koncu minulého roka 14 731 zamestnancov, čo je medziročne menej o 498 ľudí alebo o 3,3 %. Počet prevádzkových pracovníkov klesol o 297 alebo o 2,3 % a dosiahol 12 731. "Pokles zamestnancov bol z dôvodu optimalizácie pracovných činností a optimalizácie využitia pracovného času," zdôvodnila zníženie stavu pracovníkov hovorkyňa pošty. Priemerná mzda zamestnancov spoločnosti vlani predstavovala 635 eur.
Menšia strata
Slovenská pošta, a.s. v minulom roku znížila stratu z plánovaných 11,9 mil. eur predbežne na menej ako 8 mil. eur. Negatívny výsledok vlaňajšieho hospodárenia by tak mal byť oproti plánu nižší približne o tretinu. V medziročnom porovnaní by mala minuloročná strata Slovenskej pošty klesnúť ešte viac, pretože v roku 2010 vykázala stratu takmer 13 mil. eur. Celkové výsledky za uplynulý rok pošta zatiaľ nezverejňuje, pokým nebude ukončený audit jej účtovnej závierky.
"Pre rok 2012 je v tejto chvíli naplánovaná strata 8,5 mil. eur, ale táto hodnota ešte neobsahuje kompenzáciu za poskytovanie univerzálnej poštovej služby," povedala nedávno generálna riaditeľka Slovenskej pošty Marcela Hrdá.
Pošta predpokladá pokračovanie poklesu tržieb z doručovania listových zásielok a balíkov. Podľa spoločnosti to však ani tak nesúvisí s úplným otvorením domáceho poštového trhu a zrušením poštovej výhrady od začiatku tohto roka, ako s konkurenciou. Výnosy pošty z doručovania listov 1. a 2. triedy v tuzemsku vlani klesli medziročne predbežne o 14,8 %, pri doručovaní balíkov sa tržby znížili o 4,5 % a pri reklamných adresovaných zásielkach boli nižšie o 14,1 %.
Výnosy za inkasné služby a súvisiace služby stúpli mierne o 0,2 % a za posielanie dôchodkov klesli o 5,5 %. Tržby z predaja kolkov, diaľničných nálepiek, žrebov a podávania tipovacích tiketov spoločnosti TIPOS-u sa znížili o 2,8 %, výnosy služieb poskytovaných pre partnerskú Poštovú banku, naopak, vzrástli o 34,2 %.
Drobné úpravy v cenách
Ako Slovenská pošta ďalej informovala, v tomto roku nepristúpila k zásadným zmenám cien pre občanov ani firemných zákazníkov. Vykonala podľa nej len drobné úpravy v cenách služieb, ktoré nepatria do jej hlavnej činnosti, napríklad za časové doposielanie, letáky či priečinky. Na konci minulého roka skončila s poskytovaním technologického bonusu pre veľkých odosielateľov a platného v uplynulom roku.
"Pre rok 2012 sme pripravili technologický bonus, ktorý zohľadňuje úsporu nákladov pri zbere a triedení takto podávaných zásielok v porovnaní s maximálnou cenou štandardnej služby. Poštový regulačný úrad technologický bonus pre rok 2012 schválil v decembri 2011," dodala Lisáková s tým, že jeho výška je zverejnená v Tarife Slovenskej pošty na jej portáli.