
8.9.2023 (SITA.sk) -
Doručenie v deň objednania, nazývané aj same-day delivery, je pre ľudí mimoriadne dôležité najmä pri nákupe v online supermarketoch. Podobný trend sledujeme aj v segmente liekov a zdravotných doplnkov.
Rýchlosť doručenia tovaru z internetového obchodu je pre Slovákov jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré zohľadňujú pri výbere e-shopu. Potvrdzuje to prieskum technologicko-logistickej spoločnosti DODO, ktorý ukázal, že až 75 % slovenských spotrebiteľov považuje rýchlosť doručenia za kľúčovú. Viac ako tretina oslovených by navyše bola ochotná priplatiť si za doručenie v deň objednania v rozmedzí 4,5 až 6,5 eura.
Tretina respondentov by chcela doručenie v deň objednania
V prieskume sa spoločnosť DODO v spolupráci s výskumnou agentúrou Behavio zamerali na zmapovanie preferencie zákazníkov v oblasti same-day delivery na Slovensku. Doručenie v deň objednania by privítalo 30 % respondentov.
"
V mestách nad 100-tisíc obyvateľov by svoj tovar chcelo mať doma v deň objednania až 36 % opýtaných, avšak iba 15 % z nich má k dispozícii rýchle doručenie do 90 minút alebo v rovnaký deň. Predajcovia, ktorí dokážu ponúknuť doručenie už v deň objednania, môžu získať veľkú výhodu v konkurenčnom boji a zlepšiť skúsenosť svojich zákazníkov," približuje výsledky prieskumu
Ivo Velíšek, CEO technologicko-logistickej spoločnosti DODO pre Slovensko a Česko.
Svoje logistické služby sa rozhodol inovovať aj najväčší slovenský maloobchodný predajca spotrebnej elektroniky NAY, ktorý v apríli v spolupráci so spoločnosťou DODO spustil možnosť nechať si doručiť novú práčku, sušičku, chladničku, umývačku riadu a ďalšie veľké spotrebiče už v deň vytvorenia objednávky.
"
Spoluprácu s DODO hodnotíme veľmi pozitívne. Po procesnej stránke funguje služba same-day delivery bezchybne a stretla sa tiež s veľmi dobrým ohlasom zákazníkov. Najčastejšie po nej siahajú aj s vynáškou pri nákupe práčky alebo chladničky, ktorú potrebujú začať používať okamžite. Sme radi, že vďaka DODO môžeme poskytovať zákazníkom na Slovensku unikátnu dopravnú službu a plánujeme spoluprácu naďalej rozvíjať," uviedol
František Vámoši, marketingový manažér NAY.
Potraviny domov rýchlo a bezpečne
Doručenie v deň objednania je zmysluplné najmä pri kategóriách produktov, ktoré musia prísť čerstvé. Pri nákupoch v online supermarketoch preto až 80 % respondentov preferuje doručenie do 90 minút alebo ešte v ten istý deň. V oblasti online nakupovania potravín majú spotrebitelia vysoké nároky. Dbajú nielen na rýchle doručenie, ideálne vo vopred určenom čase, ale rovnako očakávajú aj prísne dodržiavanie hygienických noriem.
"
Pozorujeme, že zákazníci sú náročnejší. Rýchlosť, presnosť a čas doručenia sú pre nich kľúčové oblasti a podľa toho si vyberajú, ktorý e-shop si zvolia v prípade objednania tovaru online. Preto sme aj po vzájomnej spolupráci s firmou DODO priniesli za posledné obdobie množstvo inovácií pre zákazníkov, ako skrátenie doručovacieho okna z 2 hodín na 1 hodinu a zároveň doručenie objednávky v deň objednania," hovorí
Martin Bulla, prevádzkový riaditeľ Tesco Slovensko.
Zabezpečenie vyššieho štandardu pri donáške potravín zahŕňa dôkladné čistenie vozidiel a obalov, ktoré prevážajú potraviny. Nevyhnutnou súčasťou donášky potravín je aj dodržiavanie teplotného reťazca, keďže má priamy vplyv na ich kvalitu. "
Dodržiavanie teplotného reťazca je pre nás samozrejmosťou. V praxi to znamená, že počas prepravy udržujeme odporúčanú teplotu všetkých doručovaných potravín. Zákazníci sa preto môžu spoľahnúť, že ich tovar doručíme bezpečne a bez ujmy na kvalite," upresňuje
Ivo Velíšek.
Metodológia prieskumu
Kvantitatívny prieskum metódou CAWI realizovala pre technologicko-logistickú spoločnosť DODO výskumná agentúra Behavio. Zber dát prebiehal formou online dotazníka v období od 23. februára do 2. marca 2023 na reprezentatívnej vzorke (vek, pohlavie, región) 1200 respondentov v Slovenskej republike.
Informačný servis
Zdroj: SITA.sk - Takmer tretina Slovákov chce doručenie v deň objednania, ukazuje prieskum technologicko-logistickej spoločnosti DODO © SITA Všetky práva vyhradené.