|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. novembra 2014
Takmer tretina okien predaných na Slovensku je poľskej výroby
Až 30 % plastových okien, ktoré sa predávajú na Slovensku, je poľskej výroby. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Inoutic z augusta tohto roka, podľa ktorej sa predajom tohto ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Bratislava 30. novembra (TASR) – Až 30 % plastových okien, ktoré sa predávajú na Slovensku, je poľskej výroby. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Inoutic z augusta tohto roka, podľa ktorej sa predajom tohto typu okien v SR zaoberá 1098 subjektov. Štúdia doplnila prieskum spoločnosti z jari, ktorý zároveň potvrdil klesajúci trend počtu výrobcov plastových okien na Slovensku.Silný export veľkých poľských hráčov podľa riaditeľa spoločnosti Radka Slabáka citeľne ovplyvňuje aj predaj plastových okien v SR. Celkovo sa na slovenskom trhu predávajú okná od 291 výrobcov. Oknám vyrobeným na Slovensku patrí 55-% podiel, až 30 % predávaných okien je poľskej výroby. Producenti z Česka sa na predaji podieľajú na úrovni 7 % a z Maďarska 4 %.
"Dovozu poľských okien bude stále ťažšie konkurovať bez skutočnej podpory slovenskej vlády. Vývoz poľských okien sa v 1. kvartáli 2014 zvýšil takmer o 18 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Je to jeden z dôsledkov silnej podpory investícií a exportu v sektore výroby okien zo strany poľskej vlády," zdôvodnil Slabák.
Odbyt na slovenskom trhu ide podľa neho dvoma úplne opačnými smermi. Jedna časť zákazníkov vyžaduje to najlacnejšie, čo možno na trhu dostať. "Zaujíma ich iba cena. Práve pre tieto požiadavky sa často na trh vracajú produkty, ktoré boli štandardom pred 10 rokmi, a ktorých vlastnosti sú dnes na hrane noriem a predpisov," povedal.
Druhá skupina vraj uprednostňuje výrobky s vysokou pridanou hodnotou, s vynikajúcimi vlastnosťami najmä v tepelných úsporách. "Cena je dôležitá aj v tomto prípade, ale nie je jediným rozhodovacím faktorom. Vďaka tomu vykazujú rast aj nové výrobky s vysokou energetickou účinnosťou. To je podľa nás pozitívny signál," uzavrel Slabák.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR