|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. augusta 2007
Takmer desaťtisíc podpisov pod petíciou Zachráňme trolejbusy
Takmer desaťtisíc Košičanov už podpísalo petíciu Zachráňme košické trolejbusy. Agentúru SITA o tom dnes informoval člen petičného výboru Ladislav Rovinský. Petičný výbor začal ...
Zdieľať
KOŠICE 14. augusta (WEBNOVINY) - Takmer desaťtisíc Košičanov už podpísalo petíciu Zachráňme košické trolejbusy. Agentúru SITA o tom dnes informoval člen petičného výboru Ladislav Rovinský. Petičný výbor začal zbierať podpisy 25. júla. Ako uviedol Rovinský, podpisy budú zbierať naďalej a odovzdajú ich primátorovi Františkovi Knapíkovi po jeho návrate z dovolenky koncom augusta. V kancelárii primátora agentúre SITA potvrdili, že František Knapík bude na dovolenke až takmer do konca augusta, na rokovaní mestského zastupiteľstva naplánovaného na 29. augusta by už mal byť prítomný.
"Chceme, aby sa ešte pred zasadaním mestského zastupiteľstva uskutočnilo stretnutie zástupcov petičného výboru, vedenia Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) a primátora a jeho námestníkov za účasti novinárov, aby sa vyjasnilo, či a prečo sa má utlmiť trolejbusová doprava ako aj zámer mesta založiť spoločný podnik so skupinou investorov vedených Lou Babjakom na výrobu autobusov, pričom sa ako výrobné priestory vraj majú použiť objekty trolejbusového depa alebo iné patriace DPMK," povedal Rovinský. Primátor pred odchodom na dovolenku novinárom na brífingu potvrdil, že sa pripravuje memorandum o vytvorení spoločného podniku medzi mestom Košice a skupinou zastúpenou Lou Babjakom, ktorého obsah sa však ešte konzultuje.
Petičný výbor kritizuje DPMK i vedenie mesta, že zámerne nerozvíja trolejbusovú dopravu, ale ju utlmuje a vozidlový park sa neobnovuje už od roku 1999. "Možnosti a projekty na ďalší rozvoj a zvyšovanie efektívnosti jestvujúcich kapacít trolejbusovej dopravy sú, len neboli realizované," tvrdia členovia petičného výboru. Ako príklad uviedli, že DPMK vlastní 27 trolejbusov, no na linky je denne vypravených len 12, pritom intervaly medzi jednotlivými spojmi sú dvadsaťminútové. Keby sa nasadilo viac trolejbusov, mohli by sa intervaly výrazne skrátiť, zároveň by sa tým zvýšila efektívnosť trolejbusovej dopravy. Vedeniu mesta vytýkajú, že nie je vypracovaná aktualizovaná koncepcia rozvoja mestskej hromadnej dopravy. Ako uviedol Rovinský, je znepokojujúce, že v posledných rokoch možno v Košiciach badať trend utlmovania mestskej hromadnej dopravy ako celku.
SITA