|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. októbra 2020
Takmer 80 percent učiteľov potrebuje vzdelávanie o možnostiach dištančnej výučby
Pri opätovnom uzatvorení škôl by sa potrebovalo o možnostiach dištančnej výučby vzdelávať takmer 80 percent učiteľov.
Zdieľať
Viac ako polovica z nich sa potrebuje vzdelávať v oblasti technických zručností.
Vyplýva to z dotazníkového prieskumu Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP), ktorý spadá pod Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR.
Chýbajú aj technické zručnosti
Analytici zistili, že od marca do júna, keď na školách bola dištančná výučba, absolvovala vzdelávanie v tejto oblasti necelá polovica z učiteľov.
Inštitút vzdelávacej politiky poukazuje, že bez potreby vzdelávania pri opätovnom zatvorení škôl by bola pätina opýtaných učiteľov (19,7 percenta).
Potrebu vzdelávať sa v tejto oblasti vyjadrilo 80 percent respondentov.
Potrebu vzdelávať sa v oblasti technických zručností označilo 54,3 percenta, oblasť pedagogickej, didaktickej a organizačnej stránky dištančnej výuky by označilo 35, 5 percenta.
Zhruba tretina webinár nepotrebovala
Pätina učiteľov (22,2 percenta) by sa potrebovala dozvedieť viac o dištančnej výučbe žiakov so špeciálno výchovno-vzdelávacími potrebami.
Z prieskumu vyplýva, že 43,6 percenta opýtaných učiteľov počas uzatvorenia škôl absolvovalo webinár zameraný na dištančné vzdelávanie.
Ako dôvod neabsolvovania kurzu uviedla asi tretina (31,3 percenta) učiteľov, že takéto vzdelávanie nepotrebovali.
Vyše 18 percentám učiteľov nevyhovovala forma online vzdelávania. To môže podľa analytikov súvisieť aj s ich nedostatočnými digitálnymi zručnosťami.
Rozšíreným dôvodom bola aj nedostatočná ponuka (14,3 percenta), informovanosť o možnostiach vzdelávania (12,7 percenta) ale aj nedostatok miesta na kurzoch (5,2 percenta).
Pri 26,4 percentách sa nepodarilo zistiť dôvod, keďže títo učitelia označili možnosť „nič z uvedeného“.
Dotazník od 2. do 17. júla vyplnilo 2 257 riaditeľov a 16 618 triednych učiteľov. Odpovede analytici následne spárovali s údajmi o školách z Rezortného informačného systému a očistili ich tak od duplicít.
Výsledná analýza berie do úvahy 2 194 odpovedí od riaditeľov a vyše 15 600 odpovedí učiteľov. Analytici poukázali, že celková návratnosť dotazníkov z hľadiska pokrytia škôl dosiahla vyše 77 percent.
Ministerstvo financií zverejnilo národný reformný plán, zameriava sa na osem oblastí