|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. októbra 2014
Takmer 5000 Slovákov si našlo v schránke pokutu za zlú jazdu
Takmer 5000 pokút poslali policajti poštou za osem mesiacov tohto roku v rámci využívania objektívnej zodpovednosti. "Dopravné inšpektoráty do 23. septembra zaslali 4829 rozkazov o uložení pokuty," ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. októbra (WEBNOVINY) - Takmer 5000 pokút poslali policajti poštou za osem mesiacov tohto roku v rámci využívania objektívnej zodpovednosti. "Dopravné inšpektoráty do 23. septembra zaslali 4829 rozkazov o uložení pokuty," uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Prezídia Policajného zboru Denisa Baloghová.
Dopravní policajti začali v polovici januára využívať inštitút objektívnej zodpovednosti, teda môžu pokutovať bez zastavenia vozidla a oznámenie o pokute zasielať držiteľovi auta. Policajný prezident Tibor Gašpar vtedy priznal, že sa budú spoliehať aj na psychologický efekt.
Padla aj sedemstoeurová pokuta
Najzávažnejšie porušenie, ktoré policajti zistili pri uplatňovaní objektívnej zodpovednosti držiteľa vozidla, bolo prekročenie rýchlosti v obci o 69 km/h. "Vodič viedol vozidlo cez obec rýchlosťou 119 km/h, za čo bola držiteľovi tohto vozidla uložená pokuta 699 eur," priblížila Baloghová.
Najviac deliktov zistili policajti v Nitrianskom kraji (934), najmenej v Banskobystrickom (494). Najčastejšie sa vodiči prehrešujú proti dodržiavaniu maximálne stanovenej rýchlosti, na druhom mieste je nezastavenie na stopke.
Policajti využívajú objektívnu zodpovednosť len v poloautomatickom režime. Zariadení na automatické zisťovanie a spracovávanie priestupkov je málo, policajti teda musia celú agendu spracovávať ručne. Pomáhajú si radarmi v autách, videokamerami a prenosnými radarmi.
Keď zadokumentujú priestupok, overia identitu majiteľa alebo držiteľa vozidla v policajných evidenciách, potom vyhotovia rozkaz o uložení pokuty aj s fotodokumentáciou o spáchaní deliktu a odošlú to držiteľovi vozidla. "Táto kontrola je vyhlásená predovšetkým s cieľom pozitívneho ovplyvnenia bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, ako aj naplnenia cieľa znížiť počet dopravných nehôd s následkom na živote a zdraví," pripomína policajná hovorkyňa.
Vodič má právo na správne konania
Rozkaz o uložení pokuty obsahuje údaje o účastníkovi konania ako držiteľovi motorového vozidla, výšku pokuty s popisom skutku a tiež informácie o spôsobe úhrady, odôvodnenie a poučenie. Ak držiteľ vozidla do 15 dní od doručenia rozkazu uhradí dve tretiny z uloženej výšky pokuty, pokuta sa považuje za uhradenú v plnej výške. Túto informáciu ľudia nájdu v rozkaze spolu s presnou sumou, ktorá je vypočítaná z plnej výšky pokuty.
Ak majiteľ vozidla nechce pokutu platiť, lebo auto v čase spáchania priestupku nešoféroval, môže proti rozkazu o pokute podať odpor. Odpor však musí obsahovať meno, priezvisko a adresu pobytu vodiča. Podaním takéhoto odporu sa rozkaz ruší a vec sa ďalej rieši v správnom konaní. Ak sa však nedokáže vina osobe uvedenej v odpore, polícia pokračuje v konaní o správnom delikte držiteľa vozidla.
Objektívnou zodpovednosťou dokumentuje polícia povinnosti držiteľa vozidla, konkrétne zákaz predchádzania, rýchlosť jazdy, povinnosť zastaviť vozidlo na príkaz dopravnej značky "Stoj, daj prednosť v jazde!", zákaz otáčania a cúvania, ďalej zákaz zastavenia a státia, prejazd cez železničné priecestie v čase, keď je to zakázané, prekročenie stanovených hmotností vozidla, zákaz vjazdu, odbočovania alebo prikázaný smer jazdy vyplývajúci z dopravnej značky alebo dopravného zariadenia.
Dopravní policajti začali v polovici januára využívať inštitút objektívnej zodpovednosti, teda môžu pokutovať bez zastavenia vozidla a oznámenie o pokute zasielať držiteľovi auta. Policajný prezident Tibor Gašpar vtedy priznal, že sa budú spoliehať aj na psychologický efekt.
Padla aj sedemstoeurová pokuta
Najzávažnejšie porušenie, ktoré policajti zistili pri uplatňovaní objektívnej zodpovednosti držiteľa vozidla, bolo prekročenie rýchlosti v obci o 69 km/h. "Vodič viedol vozidlo cez obec rýchlosťou 119 km/h, za čo bola držiteľovi tohto vozidla uložená pokuta 699 eur," priblížila Baloghová.
Najviac deliktov zistili policajti v Nitrianskom kraji (934), najmenej v Banskobystrickom (494). Najčastejšie sa vodiči prehrešujú proti dodržiavaniu maximálne stanovenej rýchlosti, na druhom mieste je nezastavenie na stopke.
Policajti využívajú objektívnu zodpovednosť len v poloautomatickom režime. Zariadení na automatické zisťovanie a spracovávanie priestupkov je málo, policajti teda musia celú agendu spracovávať ručne. Pomáhajú si radarmi v autách, videokamerami a prenosnými radarmi.
Keď zadokumentujú priestupok, overia identitu majiteľa alebo držiteľa vozidla v policajných evidenciách, potom vyhotovia rozkaz o uložení pokuty aj s fotodokumentáciou o spáchaní deliktu a odošlú to držiteľovi vozidla. "Táto kontrola je vyhlásená predovšetkým s cieľom pozitívneho ovplyvnenia bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, ako aj naplnenia cieľa znížiť počet dopravných nehôd s následkom na živote a zdraví," pripomína policajná hovorkyňa.
Vodič má právo na správne konania
Rozkaz o uložení pokuty obsahuje údaje o účastníkovi konania ako držiteľovi motorového vozidla, výšku pokuty s popisom skutku a tiež informácie o spôsobe úhrady, odôvodnenie a poučenie. Ak držiteľ vozidla do 15 dní od doručenia rozkazu uhradí dve tretiny z uloženej výšky pokuty, pokuta sa považuje za uhradenú v plnej výške. Túto informáciu ľudia nájdu v rozkaze spolu s presnou sumou, ktorá je vypočítaná z plnej výšky pokuty.
Ak majiteľ vozidla nechce pokutu platiť, lebo auto v čase spáchania priestupku nešoféroval, môže proti rozkazu o pokute podať odpor. Odpor však musí obsahovať meno, priezvisko a adresu pobytu vodiča. Podaním takéhoto odporu sa rozkaz ruší a vec sa ďalej rieši v správnom konaní. Ak sa však nedokáže vina osobe uvedenej v odpore, polícia pokračuje v konaní o správnom delikte držiteľa vozidla.
Objektívnou zodpovednosťou dokumentuje polícia povinnosti držiteľa vozidla, konkrétne zákaz predchádzania, rýchlosť jazdy, povinnosť zastaviť vozidlo na príkaz dopravnej značky "Stoj, daj prednosť v jazde!", zákaz otáčania a cúvania, ďalej zákaz zastavenia a státia, prejazd cez železničné priecestie v čase, keď je to zakázané, prekročenie stanovených hmotností vozidla, zákaz vjazdu, odbočovania alebo prikázaný smer jazdy vyplývajúci z dopravnej značky alebo dopravného zariadenia.