|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Takmer 20 % ľudí aspoň raz týždenne nakupuje rastlinné alternatívy živočíšnych výrobkov. Najčastejšie ich jedia na raňajky alebo desiatu, najmä generácia Z
Ako ukázal nedávny prieskum spoločnosti Danone, spotrebiteľom nie je stav planéty ľahostajný a ovplyvňuje ich to aj pri výbere tovarov. Tento rok takmer 41 % respondentov uviedlo, že pri nákupe potravín ...
Zdieľať
3.5.2024 (SITA.sk) - Ako ukázal nedávny prieskum spoločnosti Danone, spotrebiteľom nie je stav planéty ľahostajný a ovplyvňuje ich to aj pri výbere tovarov. Tento rok takmer 41 % respondentov uviedlo, že pri nákupe potravín berú do úvahy vplyv na planétu. Najmä mladšie generácie čoraz viac uprednostňujú rastlinné alternatívy oproti potravinám živočíšneho pôvodu, napríklad rastlinné nápoje. Medzi respondentmi vo veku 18 až 26 rokov je až 11,7 % vegánov, vegetariánov a flexitariánov, čo je takmer dvakrát viac ako priemerná populácia (7,4 %).
15,8 % respondentov vo veku 18 až 26 rokov konzumuje rastlinné produkty dokonca častejšie ako raz týždenne. Táto veková skupina tak robí najmä kvôli zdravotným výhodám (44,7 %), chuti (29,8 %) a pozitívnemu vplyvu na planétu (24,5 %). S pribúdajúcim vekom je zdravotný aspekt ešte výraznejší - vo veku 45 až 65 rokov je hlavným dôvodom konzumácie rastlinných alternatív pre viac ako polovicu respondentov prieskumu (58,6 %).
Príležitostiam, pri ktorých spotrebitelia konzumujú rastlinné nápoje, dominujú dva momenty dňa - raňajky (53,9 %) a desiata (28,3 %). Respondenti najčastejšie používajú rastlinné nápoje pri varení alebo pečení (43,9 %), ale generácia Z si ich často pridáva aj do kávy (35,1 %) alebo ich pije samostatne (21,3 %).
Hana Ďurajková, brand manažérka značky Alpro, potvrdzuje výsledky prieskumu: "Keď zvažujeme, aké inovácie výrobkov prinesieme našim zákazníkom, chuť je pre nás kľúčová, pretože práve tá je základným predpokladom úspechu v kategórii rastlinných alternatív. Tiež sa zameriavame na raňajky ako na kľúčový moment dňa, ktorý je dôležitý pre zdravý a vyvážený štart."
Značka Alpro nedávno nadviazala spoluprácu s populárnym spevákom a športovcom Benom Cristovaom s cieľom vzdelávať ľudí o zdravom životnom štýle. Ben Cristovao, ktorý je vegánom už mnoho rokov, dodáva: "Chcel by som inšpirovať čo najviac ľudí, aby sa zamysleli nad tým, čo jedia. Som vegán - ale nemám problém robiť aktívne náročný bojový šport a veľa energie nechávam aj na koncertoch. Budem rád, ak si na mňa ľudia spomenú pri raňajkách. To, aké prvé jedlo dňa si vyberú, ovplyvňuje ich energiu, zdravie a planétu."
Informačný servis
Zdroj: SITA.sk - Takmer 20 % ľudí aspoň raz týždenne nakupuje rastlinné alternatívy živočíšnych výrobkov. Najčastejšie ich jedia na raňajky alebo desiatu, najmä generácia Z © SITA Všetky práva vyhradené.
Chuť je dôležitá pre generáciu Z, zdravotné výhody pre starších ľudí
15,8 % respondentov vo veku 18 až 26 rokov konzumuje rastlinné produkty dokonca častejšie ako raz týždenne. Táto veková skupina tak robí najmä kvôli zdravotným výhodám (44,7 %), chuti (29,8 %) a pozitívnemu vplyvu na planétu (24,5 %). S pribúdajúcim vekom je zdravotný aspekt ešte výraznejší - vo veku 45 až 65 rokov je hlavným dôvodom konzumácie rastlinných alternatív pre viac ako polovicu respondentov prieskumu (58,6 %).
Príležitostiam, pri ktorých spotrebitelia konzumujú rastlinné nápoje, dominujú dva momenty dňa - raňajky (53,9 %) a desiata (28,3 %). Respondenti najčastejšie používajú rastlinné nápoje pri varení alebo pečení (43,9 %), ale generácia Z si ich často pridáva aj do kávy (35,1 %) alebo ich pije samostatne (21,3 %).
Raňajkuj podľa chuti
Hana Ďurajková, brand manažérka značky Alpro, potvrdzuje výsledky prieskumu: "Keď zvažujeme, aké inovácie výrobkov prinesieme našim zákazníkom, chuť je pre nás kľúčová, pretože práve tá je základným predpokladom úspechu v kategórii rastlinných alternatív. Tiež sa zameriavame na raňajky ako na kľúčový moment dňa, ktorý je dôležitý pre zdravý a vyvážený štart."
Značka Alpro nedávno nadviazala spoluprácu s populárnym spevákom a športovcom Benom Cristovaom s cieľom vzdelávať ľudí o zdravom životnom štýle. Ben Cristovao, ktorý je vegánom už mnoho rokov, dodáva: "Chcel by som inšpirovať čo najviac ľudí, aby sa zamysleli nad tým, čo jedia. Som vegán - ale nemám problém robiť aktívne náročný bojový šport a veľa energie nechávam aj na koncertoch. Budem rád, ak si na mňa ľudia spomenú pri raňajkách. To, aké prvé jedlo dňa si vyberú, ovplyvňuje ich energiu, zdravie a planétu."
Informačný servis
Zdroj: SITA.sk - Takmer 20 % ľudí aspoň raz týždenne nakupuje rastlinné alternatívy živočíšnych výrobkov. Najčastejšie ich jedia na raňajky alebo desiatu, najmä generácia Z © SITA Všetky práva vyhradené.
nasledujúci článok >>
Putin má „paranoidné obavy“, že Západ obmedzí moc Ruska vo svete. Vynakladá rekordné sumy na militarizáciu krajiny
Putin má „paranoidné obavy“, že Západ obmedzí moc Ruska vo svete. Vynakladá rekordné sumy na militarizáciu krajiny
<< predchádzajúci článok
Auto sa prevrátilo na strechu a skončilo mimo cesty, traja mladí ľudia skončili v nemocnici
Auto sa prevrátilo na strechu a skončilo mimo cesty, traja mladí ľudia skončili v nemocnici