|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Tablety mieria do škôl
Digitálne technológie na slovenských školách začínajú reálne prispievať k inovatívnemu spôsobu výučby. Nezisková organizácia EDULAB v spolupráci so spoločnosťou Samsung Electronics Czech and ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. decembra (WBN/PR) - Digitálne technológie na slovenských školách začínajú reálne prispievať k inovatívnemu spôsobu výučby. Nezisková organizácia EDULAB v spolupráci so spoločnosťou Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o., spúšťa pilotný projekt ŠKOLA NA DOTYK. Cieľom je dodať školám nielen tablety a iné dotykové technológie, ale hlavne vytvoriť dlhodobo fungujúce prostredie pre ich využívanie vo výučbe. „Vítam tento projekt, pretože dáva šancu mladým ľuďom bez ohľadu na ich sociálnu situáciu aktívne pracovať s informačnými technológiami v škole a znižovať tak digitálnu priepasť,“ povedal na margo projektu štátny tajomník ministerstva financií a digitálny líder Peter Pellegrini, pod ktorého záštitou sa projekt realizuje. Podľa P. Pellegriniho, o význame technológií vo vzdelávacom procese svedčia aj prepočty Európskej komisie, podľa ktorej bude do roku 2020 viac ako 90% pracovných pozícií v EÚ vyžadovať počítačové zručnosti.
Do projektu bolo vybratých 10 škôl z celého Slovenska. Ich výber sa uskutočnil na základe kvality predložených projektov. Okrem toho museli školy splniť aj minimálne technologické požiadavky, ako sú napr. pripojenie na vysokorýchlostný internet, wifi pripojenie v určenej triede, bezpečná úschova tabletov a pod. Každá zo zúčastnených škôl následne získala, v závislosti od počtu žiakov, približne 30 tabletov, dotykový displej a ďalšie technológie, ktoré budú ich žiaci a študenti až do konca aktuálneho školského roka denne využívať na vyučovaní, ale aj pri úlohách doma. “Podobné projekty realizujeme v 29 krajinách sveta. Slovensko je pre nás dôležitou krajinou, v ktorej je umiestnený jeden z našich najmodernejších závodov. Preto sme radi, že môžeme prostredníctvom tohto projektu sprístupniť dotykové technológie tunajším študentom a zvýšiť tak ich digitálne zručnosti, ktoré budú v budúcnosti veľmi potrebovať,“ uviedol Jin Hwan Kim, prezident spoločnosti Samsung Electronics Czech and Slovak, ktorá do projektu venovala nielen technické vybavenie, ale tiež zariadila učebne novým nábytkom, ktoré spolu s dotykovým vybavením tvoria ukážku modernej triedy 21. storočia.
Desať škôl na Slovensku získa triedu vybavenú interaktívnou tabuľou i tabletmi. Nové moderné technológie dostanú školy napríklad v Bratislave, Nitre, Detve, Banskej Bystrici či Poprade a Sabinove. Na projekte, ktorý sponzoruje súkromná firma, chcú zistiť, ako tablety vplývajú na vyučovací proces. Autor: Richard Kramarik
Dodal, že domovská krajina Samsungu, Južná Kórea, realizuje ambiciózny národný projekt, na základe ktorého sa od roku 2015 na tamojších školách bude vyučovať výlučne digitálne, t.j. bez papierových učebníc, zošitov a iných tradičných pomôcok.
V rámci projektu Škola na dotyk budú pedagógovia, ale aj samotní žiaci prostredníctvom špeciálneho webového portálu zdieľať používané edukačné aplikácie, či vytvorené metodické materiály, ale aj svoje zážitky a skúsenosti z používania tabletov. „Sme presvedčení, že dotykové technológie majú veľký didaktický potenciál, lebo umožňujú názornejšiu, pútavejšiu a kreatívnejšiu výučbu,“ hovorí Ján Machaj, riaditeľ EDULAB-u. Projekt nasadenia tabletov do výučby pozitívne vnímajú aj samotné školy.
„Oceňujem komplexnosť tohto projektu, ktorý nekladie dôraz iba na samotné technológie. Veľký význam sa kladie na metodický obsah, ale napríklad aj na zlepšovanie digitálnych zručností pedagógov. Takto pripravení si potom nájdu vlastnú cestu, ako atraktívne implementovať nové technológie do výučby tak, aby boli prínosom,“ hovorí Pavel Sadloň, riaditeľ gymnázia na ul. L. Sáru v Bratislave, ktoré je jednou z participujúcich škôl.
Aby nasadenie dotykovej technológie do výučby nebolo samoúčelné, výsledkom projektu bude aj nezávislá hodnotiaca štúdia. Jej účelom bude zmerať vplyv týchto technológií na kvalitu výučby v zapojených školách.
Viac informácií o projekte je dostupných na www.skolanadotyk.sk
Do projektu bolo vybratých 10 škôl z celého Slovenska. Ich výber sa uskutočnil na základe kvality predložených projektov. Okrem toho museli školy splniť aj minimálne technologické požiadavky, ako sú napr. pripojenie na vysokorýchlostný internet, wifi pripojenie v určenej triede, bezpečná úschova tabletov a pod. Každá zo zúčastnených škôl následne získala, v závislosti od počtu žiakov, približne 30 tabletov, dotykový displej a ďalšie technológie, ktoré budú ich žiaci a študenti až do konca aktuálneho školského roka denne využívať na vyučovaní, ale aj pri úlohách doma. “Podobné projekty realizujeme v 29 krajinách sveta. Slovensko je pre nás dôležitou krajinou, v ktorej je umiestnený jeden z našich najmodernejších závodov. Preto sme radi, že môžeme prostredníctvom tohto projektu sprístupniť dotykové technológie tunajším študentom a zvýšiť tak ich digitálne zručnosti, ktoré budú v budúcnosti veľmi potrebovať,“ uviedol Jin Hwan Kim, prezident spoločnosti Samsung Electronics Czech and Slovak, ktorá do projektu venovala nielen technické vybavenie, ale tiež zariadila učebne novým nábytkom, ktoré spolu s dotykovým vybavením tvoria ukážku modernej triedy 21. storočia.
Desať škôl na Slovensku získa triedu vybavenú interaktívnou tabuľou i tabletmi. Nové moderné technológie dostanú školy napríklad v Bratislave, Nitre, Detve, Banskej Bystrici či Poprade a Sabinove. Na projekte, ktorý sponzoruje súkromná firma, chcú zistiť, ako tablety vplývajú na vyučovací proces. Autor: Richard Kramarik
Dodal, že domovská krajina Samsungu, Južná Kórea, realizuje ambiciózny národný projekt, na základe ktorého sa od roku 2015 na tamojších školách bude vyučovať výlučne digitálne, t.j. bez papierových učebníc, zošitov a iných tradičných pomôcok.
V rámci projektu Škola na dotyk budú pedagógovia, ale aj samotní žiaci prostredníctvom špeciálneho webového portálu zdieľať používané edukačné aplikácie, či vytvorené metodické materiály, ale aj svoje zážitky a skúsenosti z používania tabletov. „Sme presvedčení, že dotykové technológie majú veľký didaktický potenciál, lebo umožňujú názornejšiu, pútavejšiu a kreatívnejšiu výučbu,“ hovorí Ján Machaj, riaditeľ EDULAB-u. Projekt nasadenia tabletov do výučby pozitívne vnímajú aj samotné školy.
„Oceňujem komplexnosť tohto projektu, ktorý nekladie dôraz iba na samotné technológie. Veľký význam sa kladie na metodický obsah, ale napríklad aj na zlepšovanie digitálnych zručností pedagógov. Takto pripravení si potom nájdu vlastnú cestu, ako atraktívne implementovať nové technológie do výučby tak, aby boli prínosom,“ hovorí Pavel Sadloň, riaditeľ gymnázia na ul. L. Sáru v Bratislave, ktoré je jednou z participujúcich škôl.
Aby nasadenie dotykovej technológie do výučby nebolo samoúčelné, výsledkom projektu bude aj nezávislá hodnotiaca štúdia. Jej účelom bude zmerať vplyv týchto technológií na kvalitu výučby v zapojených školách.
Viac informácií o projekte je dostupných na www.skolanadotyk.sk