|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. októbra 2010
Svidnícky obchvat znepokojuje domácich i politikov
Opravený obchvat Svidníka v dĺžke 4,6 kilometra na rýchlostnej ceste R4, ktorého odovzdanie do užívania motoristom mešká zhruba pol druha roka, by mal byť hotový ...
Zdieľať
Ilustračné foto
Foto:
BRATISLAVA 19. októbra (WEBNOVINY) - Opravený obchvat Svidníka v dĺžke 4,6 kilometra na rýchlostnej ceste R4, ktorého odovzdanie do užívania motoristom mešká zhruba pol druha roka, by mal byť hotový do konca tohto roku. Takéto želanie vyslovil v utorok minister dopravy Ján Figeľ počas kontrolného dňa na stavbe cestného obchvatu, ktorý bude súčasťou rýchlostného prepojenia cez východné Slovensko od hranice s Poľskom cez Prešov a Košice po hranicu s Maďarskom. "V súčasnosti je záujem všetkých odovzdať stavbu ešte tento rok," povedal minister dopravy.
Stavebné práce na obchvate Svidníka začali koncom roka 2007 a mali byť ukončené minulý rok. Kvôli poškodeniu vozovky na troch miestach po prepadnutiu násypu nemohla byť cesta sprevádzkovaná a bola nevyhnutná jej oprava. Minister Figeľ pripomenul, že pod tieto problémy sa podpísali nielen náročné geologické podmienky, ale taktiež rýchle tempo výstavby cesty. Plánovaný čas výstavby obchvatu bol z pôvodných 48 mesiacov skrátený najskôr na 36 mesiacov a neskôr až na 18 mesiacov. Na kontrolnom dni sa zúčastnil aj prevádzkový riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Ján Kotuľa ako aj zástupcovia dodávateľských stavebných firiem. Predpokladané náklady stavby obchvatu Svidníka predstavujú okolo 25 mil. eur, kvôli opravným prácam však môžu byť ešte vyššie.
Pôvodná zmluvná cena prác predstavovala 22,06 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Stavbu realizuje Združenie R4 Svidník vedené Inžinierskymi stavbami, a.s. Košice, členmi združenia sú aj spoločnosti Eurovia SK, a.s. a Strabag, s.r.o. Bratislava. NDS v júli plánovala, že obchvat bude sprejazdnený v polovičnom profile v septembri tohto roku. Zmluvná cena prác by sa pre zosunutie vozovky mohla zvýšiť približne o 15 % až 20 %. Odovzdanie obchvatu odbremení Svidník od tranzitnej nákladnej automobilovej dopravy, keď mestom prejde denne okolo dvetisíc kamiónov.
Poslanec za Smer-SD a exminister dopravy Ľubomír Vážny v stanovisku pre agentúru SITA v utorok uviedol, že znalecký posudok pripísal zodpovednosť za porušenie technológie a pracovného postupu zhotoviteľovi stavby. "Za omeškanie odovzdania diela bola investorom (NDS) vyčíslená zmluvná pokuta zhotoviteľovi k júnu 2010 vo výške 6,6 mil. eur. Budeme pozorne sledovať ako pán minister so švagrom dohliadnu na uplatnenie zmluvnej pokuty a riadne ukončenie diela vo vianočnom termíne," uviedol Vážny.
Vážny sa obul do Figeľa za švagraBývalý minister dopravy kritizoval svojho nástupcu za to, že svoj pracovný čas využil na stavbe obchvatu na obhajobu svojho švagra. Ide o Štefana Ungradyho, ktorého NDS dočasne poverila vedením svojho investičného odboru v Prešove v súvislosti s dokončením stavby do riadneho výberového konania na uvedené miesto. "Švagor pána ministra bol, žiaľ, prepustený zo stavebnej spoločnosti Strabag už v januári a preto sa muselo nájsť nejaké teplé miestečko pre fundovaného stavebného odborníka. Otázna je divadelná fraška, prečo ide minister riešiť technické problémy stavby až po odhalení jeho transparentnej personálnej politiky a obvinení z rodinkárstva," dodal Vážny.
Minister dopravy Ján Figeľ trvá na tom, aby NDS uskutočnila výberové konanie na vedúceho investičného odboru v Prešove. "Vedel som, že sa zaujíma, ale nie, že bude zamestnaný. Mne to robí len problém, aj jemu to robí problém," povedal v pondelok Figeľ s tým, že osobne nerobil nič pre zamestnanie svojho príbuzného v NDS.
SITA
BRATISLAVA 19. októbra (WEBNOVINY) - Opravený obchvat Svidníka v dĺžke 4,6 kilometra na rýchlostnej ceste R4, ktorého odovzdanie do užívania motoristom mešká zhruba pol druha roka, by mal byť hotový do konca tohto roku. Takéto želanie vyslovil v utorok minister dopravy Ján Figeľ počas kontrolného dňa na stavbe cestného obchvatu, ktorý bude súčasťou rýchlostného prepojenia cez východné Slovensko od hranice s Poľskom cez Prešov a Košice po hranicu s Maďarskom. "V súčasnosti je záujem všetkých odovzdať stavbu ešte tento rok," povedal minister dopravy.
Stavebné práce na obchvate Svidníka začali koncom roka 2007 a mali byť ukončené minulý rok. Kvôli poškodeniu vozovky na troch miestach po prepadnutiu násypu nemohla byť cesta sprevádzkovaná a bola nevyhnutná jej oprava. Minister Figeľ pripomenul, že pod tieto problémy sa podpísali nielen náročné geologické podmienky, ale taktiež rýchle tempo výstavby cesty. Plánovaný čas výstavby obchvatu bol z pôvodných 48 mesiacov skrátený najskôr na 36 mesiacov a neskôr až na 18 mesiacov. Na kontrolnom dni sa zúčastnil aj prevádzkový riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Ján Kotuľa ako aj zástupcovia dodávateľských stavebných firiem. Predpokladané náklady stavby obchvatu Svidníka predstavujú okolo 25 mil. eur, kvôli opravným prácam však môžu byť ešte vyššie.
Pôvodná zmluvná cena prác predstavovala 22,06 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Stavbu realizuje Združenie R4 Svidník vedené Inžinierskymi stavbami, a.s. Košice, členmi združenia sú aj spoločnosti Eurovia SK, a.s. a Strabag, s.r.o. Bratislava. NDS v júli plánovala, že obchvat bude sprejazdnený v polovičnom profile v septembri tohto roku. Zmluvná cena prác by sa pre zosunutie vozovky mohla zvýšiť približne o 15 % až 20 %. Odovzdanie obchvatu odbremení Svidník od tranzitnej nákladnej automobilovej dopravy, keď mestom prejde denne okolo dvetisíc kamiónov.
Poslanec za Smer-SD a exminister dopravy Ľubomír Vážny v stanovisku pre agentúru SITA v utorok uviedol, že znalecký posudok pripísal zodpovednosť za porušenie technológie a pracovného postupu zhotoviteľovi stavby. "Za omeškanie odovzdania diela bola investorom (NDS) vyčíslená zmluvná pokuta zhotoviteľovi k júnu 2010 vo výške 6,6 mil. eur. Budeme pozorne sledovať ako pán minister so švagrom dohliadnu na uplatnenie zmluvnej pokuty a riadne ukončenie diela vo vianočnom termíne," uviedol Vážny.
Vážny sa obul do Figeľa za švagraBývalý minister dopravy kritizoval svojho nástupcu za to, že svoj pracovný čas využil na stavbe obchvatu na obhajobu svojho švagra. Ide o Štefana Ungradyho, ktorého NDS dočasne poverila vedením svojho investičného odboru v Prešove v súvislosti s dokončením stavby do riadneho výberového konania na uvedené miesto. "Švagor pána ministra bol, žiaľ, prepustený zo stavebnej spoločnosti Strabag už v januári a preto sa muselo nájsť nejaké teplé miestečko pre fundovaného stavebného odborníka. Otázna je divadelná fraška, prečo ide minister riešiť technické problémy stavby až po odhalení jeho transparentnej personálnej politiky a obvinení z rodinkárstva," dodal Vážny.
Minister dopravy Ján Figeľ trvá na tom, aby NDS uskutočnila výberové konanie na vedúceho investičného odboru v Prešove. "Vedel som, že sa zaujíma, ale nie, že bude zamestnaný. Mne to robí len problém, aj jemu to robí problém," povedal v pondelok Figeľ s tým, že osobne nerobil nič pre zamestnanie svojho príbuzného v NDS.
SITA