|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. júla 2011
Suzuki sa obáva, že Volkswagen sa usiluje o jej prevzatie
Vzťahy medzi japonským výrobcom áut Suzuki a nemeckým podnikom Volkswagen, ktorí v závere roka 2009 uzavreli partnerstvo, sa zhoršili pre obavy japonskej firmy, že VW sa usiluje o jej prevzatie. Viceprezident ...
Zdieľať
TOKIO 18. júla (WEBNOVINY) - Vzťahy medzi japonským výrobcom áut Suzuki a nemeckým podnikom Volkswagen, ktorí v závere roka 2009 uzavreli partnerstvo, sa zhoršili pre obavy japonskej firmy, že VW sa usiluje o jej prevzatie. Viceprezident Suzuki Jasuhito Harajama v pondelok vyhlásil, že obe firmy sa musia vrátiť k pôvodnému zneniu dohody o ich partnerstve. Keď VW v decembri 2009 kúpil takmer 20-percentný podiel v Suzuki za 2,5 mld. USD, investori to privítali. Očakávali, že VW sa dostane k technológiám Suzuki na výrobu malých áut a japonská firma bude mať prístup k technológiám Volkswagenu na výrobu hybridov.
"Keď sme uzavreli partnerstvo s Volkswagenom, jasne sa deklarovalo, že sa nechceme zlúčiť a zostaneme nezávislí," povedal Harajama novinárom. "Máme pocit, že sa musíme vrátiť na štartovaciu čiaru. Pochopenie, že sme nezávislé firmy a rovnocenní partneri, je absolútnym predpokladom pre akúkoľvek konkrétnu spoluprácu," dodal. Viaceré správy od konca minulého roka naznačujú, že VW sa snaží dostať Suzuki, ktoré je štvrtým najväčším japonským výrobcom áut, pod svoju kontrolu. VW sa chce do roku 2018 stať najväčším výrobcom áut na svete. Harajama v pondelok zdôraznil, že existujú iní výrobcovia áut, ktorí sú ochotní spolupracovať so Suzuki na rovnocennej báze. Dodal, že jeho firma nerozbehne nijaký projekt s Volkswagenom, kým oba podniky nepotvrdia pôvodnú dohodu.
Spoločnosť Volkswagen Slovakia pôsobí na Slovensku 20 rokov. Od roku 1991 vyrobil už viac ako 2,5 milióna vozidiel. V závode v Bratislave vyrába automobily a prevodovky, v Martine komponenty pre podvozky a prevodovky a v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska. V roku 2010 vyrobil viac ako 144 500 vozidiel, 379 000 prevodoviek a 31,5 milióna komponentov. Obrat spoločnosti presiahol 4 mld. eur. Viac ako 99 % produkcie vozidiel Volkswagen Slovakia smeruje na export.
"Keď sme uzavreli partnerstvo s Volkswagenom, jasne sa deklarovalo, že sa nechceme zlúčiť a zostaneme nezávislí," povedal Harajama novinárom. "Máme pocit, že sa musíme vrátiť na štartovaciu čiaru. Pochopenie, že sme nezávislé firmy a rovnocenní partneri, je absolútnym predpokladom pre akúkoľvek konkrétnu spoluprácu," dodal. Viaceré správy od konca minulého roka naznačujú, že VW sa snaží dostať Suzuki, ktoré je štvrtým najväčším japonským výrobcom áut, pod svoju kontrolu. VW sa chce do roku 2018 stať najväčším výrobcom áut na svete. Harajama v pondelok zdôraznil, že existujú iní výrobcovia áut, ktorí sú ochotní spolupracovať so Suzuki na rovnocennej báze. Dodal, že jeho firma nerozbehne nijaký projekt s Volkswagenom, kým oba podniky nepotvrdia pôvodnú dohodu.
Spoločnosť Volkswagen Slovakia pôsobí na Slovensku 20 rokov. Od roku 1991 vyrobil už viac ako 2,5 milióna vozidiel. V závode v Bratislave vyrába automobily a prevodovky, v Martine komponenty pre podvozky a prevodovky a v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska. V roku 2010 vyrobil viac ako 144 500 vozidiel, 379 000 prevodoviek a 31,5 milióna komponentov. Obrat spoločnosti presiahol 4 mld. eur. Viac ako 99 % produkcie vozidiel Volkswagen Slovakia smeruje na export.