![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

"Skúsenosti z týchto súťaží štát využije pri rozhodnutí o ďalšom postupe liberalizácie, ktorej cieľom ma byť kvalitná a dostupná doprava, ktorá bude pre štát výhodná," uviedli pre TASR z odboru komunikácie ministerstva dopravy.
Podľa rezortu dopravy pôjde o historicky prvé tendre na prevádzku verejnej osobnej vlakovej dopravy, keďže aj trať Bratislava - Komárno, kde momentálne jazdí súkromný dopravca RegioJet, bola v minulosti zadaná priamym zadaním.
Zmluva spoločnosti RegioJet so štátom na tejto trati končí k decembru 2020 a rovnako k tomuto dátumu končí aj zmluva Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) na prevádzku vlakov na všetkých ostatných dotovaných tratiach na Slovensku.
Podľa RegioJetu by preto mal rezort dopravy vybrať nového prevádzkovateľa dotovaných vlakov aj na týchto ostatných tratiach. "Súťaž alebo posúdenie viacerých ponúk je najvýhodnejšou cestou, ako získať najlepšiu kvalitu dopravy za najnižšie dotácie zo strany štátu," konštatoval manažér PR a komunikácie spoločnosti RegioJet Aleš Ondrůj. Zároveň doplnil, že na trase Bratislava - Komárno jazdia vlaky RegioJet preto, lebo spoločnosť dokázala ponúknuť výhodnejšiu cenu a lepšie služby.
Ministerstvo však reagovalo s tým, že na ostatných tratiach využije možnosť objednania dopravy priamym zadaním. "Do doby, kým bude možné vyhodnotiť skúsenosti z liberalizácie prvých liniek, štát využije možnosti európskej legislatívy a na zostávajúce trate si objedná verejnú osobnú dopravu priamym zadaním," uviedol rezort dopravy.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR