|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 21.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohdan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. decembra 2006
Súťaž na dodávateľa elektronického mýta asi v máji 2007
Výberové konanie na dodávateľa systému elektronického mýta plánuje Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vypísať v máji až júni budúceho roka. "Následne koncom októbra, resp. v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. decembra (WEBNOVINY) - Výberové konanie na dodávateľa systému elektronického mýta plánuje Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vypísať v máji až júni budúceho roka. "Následne koncom októbra, resp. v novembri by mal byť známy víťaz," uviedol v utorok na tlačovej besede riaditeľ NDS pre stratégiu Tibor Schlosser. Rok 2008 by sa mal využiť na prípravu na prevádzku mýta tak, aby sa v októbri 2008 mohla spustiť skúšobná prevádzka. "Ostrú prevádzku by sme chceli spustiť v januári 2009," doplnil Schlosser s tým, že systém elektronického mýta sa bude realizovať formou verejno-súkromného partnerstva.
Hlavným cieľom elektronického spoplatnenia cestnej infraštruktúry je podľa Schlossera spravodlivé spoplatnenie. "Každý zaplatí za prejazdenú vzdialenosť," vysvetlil Schlosser. Cenové tarify by sa pritom mali odvíjať aj od kvality vozidla. Konkrétne ceny za prejazdený kilometer budú upravovať vyhlášky, pričom podľa predstaviteľov NDS by sa vyhlášky k zákonu o elektronickom mýte, ktorý minulý týždeň schválila aj Národná rada SR, mali vypracovať do marca 2007.
Jedným z cieľom zavedenia elektronického spoplatnenia je aj presun určitého percenta prepravy tovaru na železničnú prepravu. "V súčasnosti sa totiž zhruba 85 % tovaru v Európe prepravuje po cestách," komentoval Schlosser. Zároveň dodal, že plánovaný prechod na európsku menu euro v roku 2009 by nemal "narobiť" problémy v súvislosti s výberom mýta. Systém sa totiž podľa neho dokáže tejto skutočnosti bez problémov prispôsobiť.
Podľa schváleného zákona sa budú mýtom spoplatňovať vozidlá prechádzajúce diaľnice, rýchlostné cesty a cesty I. triedy. Podľa normy budú od platenia mýta oslobodené vozidlá ministerstva vnútra označené podľa osobitného predpisu, ministerstva obrany, ozbrojených síl SR a NATO, záchranných zložiek integrovaného záchranného systému, vozidlá správcu mýta a vozidlá používané na údržbu ciest. Správcom výberu mýta bude NDS a výnos z výberu mýta bude jej príjmom. Rezort dopravy očakáva, že počas prvého roku fungovania systému bude mať NDS príjem z elektronického mýta vo výške približne 4,8 mld. Sk a náklady na vybudovanie systému odhaduje minister dopravy Ľubomír Vážny na zhruba 2 mld. Sk.
SITA