|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. novembra 2013
Súpravy Pendolino sa na slovenské koľajnice v najbližšom čase nevrátia
Supperrýchle súpravy Pendolino sa v najbližšom čase na slovenské koľajnice nevrátia.
Zdieľať
Bratislava 9. novembra (TASR) - Supperrýchle súpravy Pendolino sa v najbližšom čase na slovenské koľajnice nevrátia.
Po tom, čo v lete 2012 definitívne opustili Slovensko, neuvažujú České dráhy (ČD) nad ich opätovným nasadením na železnice pod Tatrami, ani od zmeny cestovného poriadku v decembri tohto roku.
Podľa Petra Štáhlavského z tlačového oddelenia ČD sú súpravy Pendolino momentálne plne využité na vnútroštátnej linke z Ostravy do Prahy s predĺžením dvoch párov spojov až do západočeských Františkových Lázní. "V súčasnosti nie je k dispozícii žiadna súprava, ktorá by mohla byť nasadená na spoje na Slovensko," skonštatoval Štáhlavský.
ČD by však podľa neho chceli kúpiť od rakúskych železníc ÖBB približne 80 už používaných a pred niekoľkými rokmi zmodernizovaných vozňov určených pre vlaky EuroCity. "Uvažujeme nasadiť tieto vozne počas roku 2014 tiež na spoje EuroCity z Prahy cez Bratislavu do Budapešti," doplnil Štáhlavský. Podľa informácií TASR ich však treba opätovne zmodernizovať a diskutovať sa malo aj o tom, že by České dráhy nasadili na niektoré spoje v rámci Slovenska rýchle súpravy RailJet, ktoré mali nakúpiť. Neskôr však z tohto plánu zišlo.
ČD začali prvý raz vypravovať súpravy Pendolino na slovenské železnice na trase Slovenskej strely z Bratislavy do Prahy v roku 2006. Po troch rokoch ich však zo spoja stiahli. Neskôr, v roku 2010, sa ich opäť rozhodli vypravovať na trase Slovenskej strely. Po roku fungovania ich však v decembri 2011 zo spoja po druhý raz stiahli a presunuli na linku z Prahy do Ostravy, ktorá zachádzala aj do Žiliny. Aj tam však Pendolino v júni 2012 prestalo jazdiť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Rýchlovlak Pendolino Foto: TASR/Pavel Neubauer
Po tom, čo v lete 2012 definitívne opustili Slovensko, neuvažujú České dráhy (ČD) nad ich opätovným nasadením na železnice pod Tatrami, ani od zmeny cestovného poriadku v decembri tohto roku.
Podľa Petra Štáhlavského z tlačového oddelenia ČD sú súpravy Pendolino momentálne plne využité na vnútroštátnej linke z Ostravy do Prahy s predĺžením dvoch párov spojov až do západočeských Františkových Lázní. "V súčasnosti nie je k dispozícii žiadna súprava, ktorá by mohla byť nasadená na spoje na Slovensko," skonštatoval Štáhlavský.
ČD by však podľa neho chceli kúpiť od rakúskych železníc ÖBB približne 80 už používaných a pred niekoľkými rokmi zmodernizovaných vozňov určených pre vlaky EuroCity. "Uvažujeme nasadiť tieto vozne počas roku 2014 tiež na spoje EuroCity z Prahy cez Bratislavu do Budapešti," doplnil Štáhlavský. Podľa informácií TASR ich však treba opätovne zmodernizovať a diskutovať sa malo aj o tom, že by České dráhy nasadili na niektoré spoje v rámci Slovenska rýchle súpravy RailJet, ktoré mali nakúpiť. Neskôr však z tohto plánu zišlo.
ČD začali prvý raz vypravovať súpravy Pendolino na slovenské železnice na trase Slovenskej strely z Bratislavy do Prahy v roku 2006. Po troch rokoch ich však zo spoja stiahli. Neskôr, v roku 2010, sa ich opäť rozhodli vypravovať na trase Slovenskej strely. Po roku fungovania ich však v decembri 2011 zo spoja po druhý raz stiahli a presunuli na linku z Prahy do Ostravy, ktorá zachádzala aj do Žiliny. Aj tam však Pendolino v júni 2012 prestalo jazdiť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR