|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. februára 2016
Súkromným televíziám sa vlani podarilo zastaviť pokles divákov
Súkromným televíziám sa v roku 2015 podarilo stabilizovať počet divákov. Verejnoprávna RTVS po úvodnom náraste stagnovala. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu ...
Zdieľať
Foto: joj.sk, markiza.sk
Bratislava 4. februára (TASR) – Súkromným televíziám sa v roku 2015 podarilo stabilizovať počet divákov. Verejnoprávna RTVS po úvodnom náraste stagnovala. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu MML-TGI, ktorý realizuje spoločnosť Median SK.Markíze Group (TV Markíza, TV Doma, TV Dajto) v prvej polovici roku 2015 spadla sledovanosť z 57 na 55 percent. Toto číslo si televízna skupina udržala až do konca roku, ako vyplýva aj z ostatného prieskumu za 3. a 4. kvartál, ktorý Median SK zverejnil tento týždeň.
Joj Group (TV JOJ, Plus, Wau, Senzi, TV RiK) zaznamenala podobný vývoj. Začiatkom minulého roka poklesla v sledovanosti z 35 na 34 percent. Tú si v nasledujúcich troch prieskumoch zverejňovaných každý štvrťrok udržala. RTVS (Jednotka, Dvojka) v úvode roku 2015 zvýšila svoju sledovanosť z 25 na 26 percent. Na tomto čísle zotrvala do konca roka.
Čo sa týka jednotlivých televíznych kanálov, tak dlhodobo vedúca TV Markíza vlani oslabovala z 53 až na 51 percent. Druhý najsledovanejší kanál TV JOJ spadol z 33 na 31 percent. Sledovanosť Jednotky narástla v úvode vlaňajška z 24 na 25 percent a tento výsledok si verejnoprávna stanica udržala.
Najsledovanejšia stanica TV Markíza dosiahla za 3. a 4. kvartál 2015 trhový podiel 39 percent, čo je o jeden percentuálny bod viac ako v úvode vlaňajška. TV JOJ má v najnovšom prieskume 20-percentný podiel na trhu, čo je o jeden percentuálny bod menej ako začiatkom roku 2015. Jednotka má 16-percentný podiel, čo je o dva percentuálne body viac ako v úvodnom prieskume minulého roka.
Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola v 3. a 4. kvartáli 88 percent, toto médium sledovali súhrnne takmer štyri milióny divákov. Ostatný národný prieskum zameraný na spotrebu, médiá a životný štýl uskutočnila agentúra Median SK v období od 22. júna 2015 do 13. decembra 2015 na vzorke 4306 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Realizuje ho v licenčnej spolupráci s britskou spoločnosťou Kantar Media.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR