|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. marca 2010
Súkromné peniaze na 1. balík PPP do konca apríla
Peniaze na výstavbu piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov cez prvý balík projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) majú byť ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA
BRATISLAVA 3. marca (WEBNOVINY) - Peniaze na výstavbu piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov cez prvý balík projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) majú byť zabezpečené najnovšie do 30. apríla tohto roka. Koncesionár totiž v pôvodnom termíne - do 15. februára peniaze od bánk nezískal. Vyplýva to z tretieho dodatku ku koncesnej zmluve medzi ministerstvom dopravy a spoločnosťou Slovenské diaľnice, a.s. Vláda na stredajšom zasadnutí schválila nový dodatok na návrh ministra dopravy a s odporúčaním ministerstva financií. Dodatok zároveň umožňuje rozšírenie pokračujúcich prípravných prác do konca apríla o druhú fázu s nákladmi 23,8 mil. eur vrátane dane z pridanej hodnoty. Objem prípravných prác spolu s ich prvou časťou v hodnote 17,85 mil. eur, začatou vlani v októbri, dosiahne 41,65 mil. eur.
"Určité komplikácie sú pri negociácii niektorých problémov a ustanovení s Európskou komisiou a následne s Európskou investičnou bankou (EIB)," povedal po rokovaní kabinetu minister Vážny. V prvej polovici februára ešte informoval, že termín finančného uzavretia projektu bude 15. apríla, dokedy mala trvať druhá fáza prípravných prác v hodnote 15 mil. eur bez dane. "Aby sa nestalo, že oni skončia predčasné práce 15. apríla, zoberú bagre niekde inde a potom ich za dva týždne dovezú," dodal Vážny. Minister označil termín 30. apríla pre finančné uzavretie projektu už za definitívny a verí, že bude dodržaný napriek rokovaniam s Európskou komisiou.
Posunutie termínu, dokedy má koncesionár získať od bánk financie na diaľnicu, súvisí najmä s enviroproblémami kvôli novele zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie. Prijatie novely si vyžiadala Európska komisia pre doterajšiu diskrimináciu fyzických osôb pri vyjadrovaní k vplyvu stavieb na prírodné okolie. Ak by novela nebola prijatá, v budúcnosti by hrozilo zastavenie čerpania eurofondov aj realizácie PPP projektov. Vážny 10. februára tvrdil, že si nemyslí si, že by na odloženie termínu mali vplyv rokovania o úvere EIB. Tá by mala na diaľničný projekt poskytnúť 1 mld. eur. Pripustil však, že EIB čaká s úverom na vyjadrenie Európskej komisie o poskytnutí štátnej záruky pre koncesionára na úver do výšky 700 mil. eur.
Povolenia na predčasné užívanie pre úseky Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia by mali byť vydané od októbra 2011 do júla 2013. Ministerstvo dopravy a Slovenské diaľnice uzavreli koncesnú zmluvu 15. apríla 2009, prvý dodatok k zmluve podpísali vlani 20. mája a druhý dodatok 23. septembra. Spoločnosť Slovenské diaľnice založilo medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publiscs SA. Členmi konzorcia, ktoré v tendri na získanie 30-ročnej koncesie navrhlo ponuku vo výške 3,3 mld. eur, sú aj firmy Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina. Štát by mal koncesionárovi po výstavbe úsekov D1 počas trvania koncesie postupne vyplatiť vzhľadom na vývoj ceny peňazí približne 7,8 mld. eur.
SITA
"Určité komplikácie sú pri negociácii niektorých problémov a ustanovení s Európskou komisiou a následne s Európskou investičnou bankou (EIB)," povedal po rokovaní kabinetu minister Vážny. V prvej polovici februára ešte informoval, že termín finančného uzavretia projektu bude 15. apríla, dokedy mala trvať druhá fáza prípravných prác v hodnote 15 mil. eur bez dane. "Aby sa nestalo, že oni skončia predčasné práce 15. apríla, zoberú bagre niekde inde a potom ich za dva týždne dovezú," dodal Vážny. Minister označil termín 30. apríla pre finančné uzavretie projektu už za definitívny a verí, že bude dodržaný napriek rokovaniam s Európskou komisiou.
Posunutie termínu, dokedy má koncesionár získať od bánk financie na diaľnicu, súvisí najmä s enviroproblémami kvôli novele zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie. Prijatie novely si vyžiadala Európska komisia pre doterajšiu diskrimináciu fyzických osôb pri vyjadrovaní k vplyvu stavieb na prírodné okolie. Ak by novela nebola prijatá, v budúcnosti by hrozilo zastavenie čerpania eurofondov aj realizácie PPP projektov. Vážny 10. februára tvrdil, že si nemyslí si, že by na odloženie termínu mali vplyv rokovania o úvere EIB. Tá by mala na diaľničný projekt poskytnúť 1 mld. eur. Pripustil však, že EIB čaká s úverom na vyjadrenie Európskej komisie o poskytnutí štátnej záruky pre koncesionára na úver do výšky 700 mil. eur.
Povolenia na predčasné užívanie pre úseky Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia by mali byť vydané od októbra 2011 do júla 2013. Ministerstvo dopravy a Slovenské diaľnice uzavreli koncesnú zmluvu 15. apríla 2009, prvý dodatok k zmluve podpísali vlani 20. mája a druhý dodatok 23. septembra. Spoločnosť Slovenské diaľnice založilo medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publiscs SA. Členmi konzorcia, ktoré v tendri na získanie 30-ročnej koncesie navrhlo ponuku vo výške 3,3 mld. eur, sú aj firmy Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina. Štát by mal koncesionárovi po výstavbe úsekov D1 počas trvania koncesie postupne vyplatiť vzhľadom na vývoj ceny peňazí približne 7,8 mld. eur.
SITA