|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. júna 2010
SÚDY: Bývalý moderátor Rastislav Ž. dostal 2,5 roka
Na dva a pol roka nepodmienečne včera odsúdil Okresný súd v Malackách bývalého televízneho moderátora Rastislava Ž. Súd ho uznal za vinného zo smrti päťročného Tomáška Žilavého.
Zdieľať
Bývalý moderátor Rastislav Ž. pri nehode v júli 2008 za Rohožníkom, pri ktorej zomrel päťročný chlapec, prekročil maximálnu povolenú rýchlosť. Počas pojednávania v apríli to potvrdili súdni znalci. Podľa znaleckého posudku Antona Guštaru išiel Rastislav Ž. na svojom Audi pred nehodou rýchlosťou 142 km/h, podľa znalca obhajoby Jána Borloka 121 km/h. Zákruta, v ktorej sa nehoda stala, sa podľa prvého znalca dala teoreticky prejsť v rýchlosti 124 km/h, podľa druhého v rýchlosti 126 km/h. Riaditeľ Ústavu súdneho inžinierstva v Žiline Gustáv Kasanický potvrdil, že oba posudky považuje z pohľadu metodiky meraní za prijateľné. Posudok znalca Borloka však podľa neho nie je komplexný a rýchlosť nehody mohla byť o niečo vyššia. V rámci intervalu 115 až 127 km/h, ktorý Borlok uviedol, by Kasanický posunul hornú hranicu rýchlosti na 130 km/h. Znalci rozdielnosť rýchlosti odôvodnili odchýlkami v spomalení, ktoré udávali do vzorcov a ďalšími technickými detailmi. Znalec prokuratúry Guštara spresnil, že podľa jeho prepočtov Rastislav Ž. do dieťaťa narazil v rýchlosti 103 km/h a do stromu narazilo vozidlo v rýchlosti 78 km/h. Borlok rýchlosť nárazu do cyklistov neuvádza, do stromu podľa neho audi narazilo v rýchlosti 73 km/h. Obaja znalci sa zhodli, že príčinou nehody bola neprimeraná rýchlosť. Guštara si myslí, že obžalovaný by pre vysokú rýchlosť havaroval tak či tak, aj keby v zákrute nešli cyklisti. Skupinka na bicykloch podľa neho neporušila dopravné predpisy, šla technicky správne asi meter od kraja cesty. Zabrániť nehode pre krátkosť času cyklisti nemohli, vyjadril sa Guštara. Brzdná dráha auta dosiahla 56,3 metra, okrem protiblokovacieho systému ABS, ktorý zabraňuje zablokovaniu kolies v prípade brzdenia stopy na ceste poukazujú aj na reakciu elektronického stabilizačného systému ESP, ktorý predchádza šmyku vozidla.
(SITA)