Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

02. marca 2017

Súdny dvor:Hovory na zákaznícke linky nesmú stáť viac ako bežné hovory



Volania na zákaznícke linky týkajúce sa zmluvných podmienok nesmú znamenať dodatočné náklady. Súdny dvor EÚ rozhodol, že príliš vysoké poplatky za volania na zákaznícke ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Luxemburg 2. marca (TASR) - Volania na zákaznícke linky týkajúce sa zmluvných podmienok nesmú znamenať dodatočné náklady. Súdny dvor EÚ rozhodol, že príliš vysoké poplatky za volania na zákaznícke linky môžu spotrebiteľov odstrašiť od toho, aby sa obrátili na spoločnosť s otázkami k existujúcej zmluve. Ceny nesmú byť vyššie ako u bežných telefonátov v rámci pevných alebo mobilných sietí.


Dôvodom je proces na Krajinskom súde Stuttgart. Nemecká Centrála pre boj proti nečestným praktikám tu zažalovala predajnú sieť elektroniky Comtech za "nečestné obchodné praktiky" v súvislosti s vytvorením spoplatnenej zákazníckej linky. Stuttgartský súd následne oslovil Súdny dvor EÚ s otázkou, ako je potrebné vykladať príslušnú európsku smernicu o právach spotrebiteľov. Minúta hovoru z mobilného telefónu na zákaznícke číslo, začínajúce v Nemecku predvoľbou 0180, môže v súčasnosti stáť až 14 centov a hovor z pevnej siete 20 centov za minútu.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
VIDEO: Porucha sluchu môže u dieťaťa prepuknúť i nečakane
<< predchádzajúci článok
SaS: Žiaci a rodičia nie sú dostatočne informovaní o kvalite škôl