|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. septembra 2007
Súd zrušil rozhodnutia o pokute 80 mil. Sk pre Slovak Telekom
Krajský súd v Bratislave zrušil dve rozhodnutia Protimonopolného úradu SR (PMÚ), ukladajúce spoločnosti Slovak Telekom pokutu vo výške 80 mil. Sk. Firma mala pokutu zaplatiť za údajné ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. septembra (WEBNOVINY) - Krajský súd v Bratislave zrušil dve rozhodnutia Protimonopolného úradu SR (PMÚ), ukladajúce spoločnosti Slovak Telekom pokutu vo výške 80 mil. Sk. Firma mala pokutu zaplatiť za údajné zneužívanie dominantného postavenia, ktorého sa mala dopustiť pri predložení cenovej ponuky v rámci výberového konania na riešenie integrovanej komunikačnej platformy pre Ľudovú banku. Tender sa uskutočnil od júna do septembra 2004, Telekom po protestoch na PMÚ a následnej žalobe dostal rozhodnutie Krajského súdu v Bratislave minulý týždeň. "Záver súdu je, že PMÚ nepostupoval plne v súlade so zákonom, jeho rozhodnutia nemožno považovať za zákonné pre nedostatok dôvodov a nepreskúmateľnosť, a zároveň zistenie skutkového stavu je nedostatočné. Podľa právoplatného rozsudku Krajského súdu, voči ktorému nie je možné sa odvolať, je PMÚ zároveň povinný uhradiť trovy súdneho konania," informoval Slovak Telekom (ST).
Podľa PMÚ sa mal ST totiž zneužitia svojho dominantného postavenia dopustiť nedovoleným stláčaním marže (price squeeze). "Voči konkurentovi pri výberovom konaní na poskytnutie dátovej VPN pre Ľudovú banku, a.s. uplatňoval veľkoobchodné ceny za prenájom okruhov, s ktorými tento konkurent nemohol ponúknuť Ľudovej banke porovnateľný produkt za konkurenčnú cenu," konštatoval pri rozhodnutí PMÚ. Použitie price-squeeze testu v takejto situácii bolo podľa názoru Slovak Telekomu neprípustné, pretože v konečnom dôsledku podporuje neefektívnu súťaž a diskriminuje efektívnych poskytovateľov služieb.
Logika price-squeeze testu vedie podľa ST k umelému zvyšovaniu cien pre koncových používateľov a k podporovaniu neefektívnosti na strane operátorov. Ako uviedol PMÚ, rozdiel medzi maloobchodnou cenou pre klienta a veľkoobchodnou cenou pri prenájme okruhov pre konkurentov spoločnosti Slovak Telekom bol v uvedenom prípade síce kladný, avšak nebol dostatočný nato, aby pokryl náklady špecifické na produkt. "V prípade, ak by ST musel interne platiť veľkoobchodnú cenu, ktorá tvorila jeho náklad, jeho celkové náklady by boli vyššie ako cena, za ktorú poskytuje služby, čo by viedlo k strate," skonštatoval pri rozhodnutí PMÚ. Podľa ST je však základnou podmienkou, že veľkoobchodné a súvisiace maloobchodné služby poskytované dominantným subjektom na veľkoobchodnom a súvisiacom maloobchodnom trhu musia byť technickým riešením a výškou nákladov porovnateľné, teda musí ísť o tie isté služby. "PMÚ však porovnával služby, ktoré sa technickým riešením aj výškou nákladov podstatne odlišovali. Po stránke technického riešenia bolo porovnávané technické riešenie maloobchodnej služby ST oveľa jednoduchšie a po stránke nákladov viac ako dvojnásobne lacnejšie v porovnaní s riešením jeho konkurenta," argumentoval však ST.
Správne konanie začal PMÚ voči ST z vlastného podnetu 10. októbra 2005 na základe podnetu spoločnosti Orange Slovensko, a.s.
SITA