|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. septembra 2009
Súd vyhlási konkurz na majetok SkyEurope do 15. septembra
Bratislavský súd rozhodne o vyhlásení konkurzu na majetok zadlženej nízkonákladovej leteckej spoločnosti SkyEurope Airlines, a.s. do 15. septembra. Súd zároveň rozhodne o skončení ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. septembra (WEBNOVINY) - Bratislavský súd rozhodne o vyhlásení konkurzu na majetok zadlženej nízkonákladovej leteckej spoločnosti SkyEurope Airlines, a.s. do 15. septembra. Súd zároveň rozhodne o skončení reštrukturalizácie slovenského prepravcu. Agentúru SITA o tom informoval správca reštrukturalizácie spoločnosti Jozef Griščik s tým, že prvá schôdza veriteľov, ktorú pôvodne zvolal na 21. septembra v Bratislave, sa z uvedených dôvodov konať nebude.
"Súd jedným rozhodnutím zastaví reštrukturalizačné konanie, začne konkurzné konanie a vyhlási na majetok dlžníka konkurz," dodal Griščik. Správca poslal súdu návrh na konkurz SkyEurope 31. augusta z dôvodu, že "finančná a obchodná situácia dlžníka sa zmenila tak, že nebolo možné odôvodnene predpokladať úspešné skončenie reštrukturalizácie". Konkurzný správca bude podľa neho určený súdom na základe náhodného výberu pomocou technických a programových prostriedkov schválených ministerstvom spravodlivosti.
Okresný súd Bratislava I zatiaľ agentúre SITA nepotvrdil, či už dostal návrhy na vyhlásenie konkurzu na majetok SkyEurope od samotnej zadlženej spoločnosti, ako aj od správcu reštrukturalizácie. Veritelia skrachovanej SkyEurope, ktorí si v rámci reštrukturalizácie prihlásili svoje pohľadávky v 30-dňovej lehote do 17. augusta, si budú musieť opätovne uplatniť svoje finančné požiadavky v konkurze.
"Podľa môjho názoru bola úspešná reštrukturalizácia možná, avšak nedošlo k zabezpečeniu dostatočnej hotovosti potrebnej na zachovanie prevádzky spoločnosti," uviedol Griščik o neúpešnom pokuse SkyEurope o ozdravenie. Bližšie o prihlásených pohľadávkach veriteľov leteckej spoločnosti sa nevyjadril vzhľadom na povinnosť mlčanlivosti. Výška uspokojenia veriteľov bude podľa neho závisieť od výsledku speňaženia majetku SkyEurope v konkurze. "Avšak predpokladaná nízka miera uspokojenia veriteľov v konkurze bola jedným z hlavných dôvodov svedčiacich v prospech reštrukturalizácie," dodal Griščik pre agentúru SITA.
Spoločnosť SkyEurope Airlines, a.s. so sídlom v Bratislave hospodárila od svojho vzniku so stratou a problémy s rastúcimi dlhmi jej napokon po takmer ôsmich rokoch existencie neumožnili pokračovať v prevádzke. Dopravca je zapísaný v Obchodnom registri od 6. septembra 2001, eviduje základné imanie 661,34 tis. eur. Spoločnosť skončila svoju prevádzku 1. septembra tohto roka po tom, čo zrušila všetky svoje lety aj zo zvyšných dvoch základní v Prahe a Bratislave. Bezprostredne predtým jej pražské letisko pohrozilo zastavením poskytovania služieb, ak nevyrovná dlh. Ministerstvo dopravy následne 2. septembra odobralo SkyEurope dočasnú licenciu na prevádzkovanie osobnej leteckej dopravy. Dôvodom rozhodnutia bolo to, že letecká spoločnosť nie je schopná naďalej si plniť svoje záväzky počas reštrukturalizačného procesu v zmysle rozhodnutia súdu, ako aj opakované neplnenie záväzkov voči cestujúcim, letiskám a poskytovateľom navigačných služieb. SkyEurope musela pre nezaplatené poplatky za služby zrušiť od 15. augusta lety na viedenskom letisku a presunula ich do Bratislavy. Okresný súd Bratislava I priznal 22. júna trojmesačnú ochranu spoločnosti pred veriteľmi a 17. júla súhlasil aj s jej reštrukturalizáciou.
SkyEurope koncom júla informovala, že jej rakúska materská spoločnosť SkyEurope Holding podpísala dve dohody o získaní peňažnej hotovosti. Rakúska investorská skupina FOCUS Equity B.V. podpísala dohodu o poskytnutí novej ekvitnej investície do výšky až 16.5 milióna eur. Podmienená bola však viacerými faktormi, vrátane úspešného dokončenia reštrukturalizácie. SkyEurope tiež podpísala dohodu o krátkodobej pôžičke vo výške 5 miliónov eur so spoločnosťou Chain Box Technology Ltd, ktorá je registrovaná v Anglicku a Walese. Tento preklenovací úver mal byť použitý na doplnenie interného cash-flow pre potreby pracovného kapitálu až do zrealizovania dohody o investovaní medzi SkyEurope a FOCUS Equity B.V.
SkyEurope predala pred prerušením prevádzky okolo 280-tisíc leteniek, ktoré tak prepadli. Klienti ich môžu využiť už len pri náhradnej preprave inými leteckými spoločnosťami, či prostredníctvom cestovných kancelárií. Tí, ktorí platili za letenky a služby kreditnými kartami, si môžu uplatniť náhradu čiastočne vo svojich bankách, alebo v konkurze. Je však pravdepodobné, že mnohí cestujúci, ale aj zamestnanci SkyEurope, či jej dodávatelia, svoje peniaze už neuvidia.
SkyEurope prevádzkovala z pôvodných 15 lietadiel už len desať Boeingov, z toho jeden stále zadržiava parížske letisko Orly pre nezaplatené poplatky. Od septembra 2005 boli jej akcie obchodované na burzách vo Viedni a Varšave. SkyEurope ponúkala v aktuálnom letnom letovom poriadku 55 spojení do 33 destinácií v 16 krajinách. Bratislavu spájala s 13 destináciami. Spoločnosť v prvom finančnom polroku od vlaňajšieho októbra do konca marca tohto roku znížila počet zamestnancov zo 694 na 548, čiže o 21,1 %. SkyEurope prepravila v júli 243,38 tis. pasažierov. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka jej tak ubudlo 37,1 % cestujúcich. Za posledných dvanásť mesiacov končiacich júlom dopravca previezol 2,89 mil. cestujúcich, čo bolo medziročne menej o 22,9 %. Obsadenosť lietadiel na linkách SkyEurope v siedmom mesiaci dosiahla 81,1 % a oproti júlu minulého roka sa zvýšila o 1,1 percentuálneho bodu. Za uplynulé dvanásťmesačné obdobie vyťaženosť miest v lietadlách dopravcu vzrástla o 0,3 percentuálneho bodu na 74,7 %. SkyEurope dosiahla za prvý finančný polrok, ktorý trval do konca marca 2009, prevádzkové príjmy 84, 807 mil. eur, čo bol medziročne pokles o 15,7 %. Zisk firmy pred zdanením a úrokmi (EBIT) za október až marec po vylúčení jednorazových položiek bol na úrovni 26,54 mil. eur, čo je medziročný pokles o 26,7 %.
SITA
"Súd jedným rozhodnutím zastaví reštrukturalizačné konanie, začne konkurzné konanie a vyhlási na majetok dlžníka konkurz," dodal Griščik. Správca poslal súdu návrh na konkurz SkyEurope 31. augusta z dôvodu, že "finančná a obchodná situácia dlžníka sa zmenila tak, že nebolo možné odôvodnene predpokladať úspešné skončenie reštrukturalizácie". Konkurzný správca bude podľa neho určený súdom na základe náhodného výberu pomocou technických a programových prostriedkov schválených ministerstvom spravodlivosti.
Okresný súd Bratislava I zatiaľ agentúre SITA nepotvrdil, či už dostal návrhy na vyhlásenie konkurzu na majetok SkyEurope od samotnej zadlženej spoločnosti, ako aj od správcu reštrukturalizácie. Veritelia skrachovanej SkyEurope, ktorí si v rámci reštrukturalizácie prihlásili svoje pohľadávky v 30-dňovej lehote do 17. augusta, si budú musieť opätovne uplatniť svoje finančné požiadavky v konkurze.
"Podľa môjho názoru bola úspešná reštrukturalizácia možná, avšak nedošlo k zabezpečeniu dostatočnej hotovosti potrebnej na zachovanie prevádzky spoločnosti," uviedol Griščik o neúpešnom pokuse SkyEurope o ozdravenie. Bližšie o prihlásených pohľadávkach veriteľov leteckej spoločnosti sa nevyjadril vzhľadom na povinnosť mlčanlivosti. Výška uspokojenia veriteľov bude podľa neho závisieť od výsledku speňaženia majetku SkyEurope v konkurze. "Avšak predpokladaná nízka miera uspokojenia veriteľov v konkurze bola jedným z hlavných dôvodov svedčiacich v prospech reštrukturalizácie," dodal Griščik pre agentúru SITA.
Spoločnosť SkyEurope Airlines, a.s. so sídlom v Bratislave hospodárila od svojho vzniku so stratou a problémy s rastúcimi dlhmi jej napokon po takmer ôsmich rokoch existencie neumožnili pokračovať v prevádzke. Dopravca je zapísaný v Obchodnom registri od 6. septembra 2001, eviduje základné imanie 661,34 tis. eur. Spoločnosť skončila svoju prevádzku 1. septembra tohto roka po tom, čo zrušila všetky svoje lety aj zo zvyšných dvoch základní v Prahe a Bratislave. Bezprostredne predtým jej pražské letisko pohrozilo zastavením poskytovania služieb, ak nevyrovná dlh. Ministerstvo dopravy následne 2. septembra odobralo SkyEurope dočasnú licenciu na prevádzkovanie osobnej leteckej dopravy. Dôvodom rozhodnutia bolo to, že letecká spoločnosť nie je schopná naďalej si plniť svoje záväzky počas reštrukturalizačného procesu v zmysle rozhodnutia súdu, ako aj opakované neplnenie záväzkov voči cestujúcim, letiskám a poskytovateľom navigačných služieb. SkyEurope musela pre nezaplatené poplatky za služby zrušiť od 15. augusta lety na viedenskom letisku a presunula ich do Bratislavy. Okresný súd Bratislava I priznal 22. júna trojmesačnú ochranu spoločnosti pred veriteľmi a 17. júla súhlasil aj s jej reštrukturalizáciou.
SkyEurope koncom júla informovala, že jej rakúska materská spoločnosť SkyEurope Holding podpísala dve dohody o získaní peňažnej hotovosti. Rakúska investorská skupina FOCUS Equity B.V. podpísala dohodu o poskytnutí novej ekvitnej investície do výšky až 16.5 milióna eur. Podmienená bola však viacerými faktormi, vrátane úspešného dokončenia reštrukturalizácie. SkyEurope tiež podpísala dohodu o krátkodobej pôžičke vo výške 5 miliónov eur so spoločnosťou Chain Box Technology Ltd, ktorá je registrovaná v Anglicku a Walese. Tento preklenovací úver mal byť použitý na doplnenie interného cash-flow pre potreby pracovného kapitálu až do zrealizovania dohody o investovaní medzi SkyEurope a FOCUS Equity B.V.
SkyEurope predala pred prerušením prevádzky okolo 280-tisíc leteniek, ktoré tak prepadli. Klienti ich môžu využiť už len pri náhradnej preprave inými leteckými spoločnosťami, či prostredníctvom cestovných kancelárií. Tí, ktorí platili za letenky a služby kreditnými kartami, si môžu uplatniť náhradu čiastočne vo svojich bankách, alebo v konkurze. Je však pravdepodobné, že mnohí cestujúci, ale aj zamestnanci SkyEurope, či jej dodávatelia, svoje peniaze už neuvidia.
SkyEurope prevádzkovala z pôvodných 15 lietadiel už len desať Boeingov, z toho jeden stále zadržiava parížske letisko Orly pre nezaplatené poplatky. Od septembra 2005 boli jej akcie obchodované na burzách vo Viedni a Varšave. SkyEurope ponúkala v aktuálnom letnom letovom poriadku 55 spojení do 33 destinácií v 16 krajinách. Bratislavu spájala s 13 destináciami. Spoločnosť v prvom finančnom polroku od vlaňajšieho októbra do konca marca tohto roku znížila počet zamestnancov zo 694 na 548, čiže o 21,1 %. SkyEurope prepravila v júli 243,38 tis. pasažierov. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka jej tak ubudlo 37,1 % cestujúcich. Za posledných dvanásť mesiacov končiacich júlom dopravca previezol 2,89 mil. cestujúcich, čo bolo medziročne menej o 22,9 %. Obsadenosť lietadiel na linkách SkyEurope v siedmom mesiaci dosiahla 81,1 % a oproti júlu minulého roka sa zvýšila o 1,1 percentuálneho bodu. Za uplynulé dvanásťmesačné obdobie vyťaženosť miest v lietadlách dopravcu vzrástla o 0,3 percentuálneho bodu na 74,7 %. SkyEurope dosiahla za prvý finančný polrok, ktorý trval do konca marca 2009, prevádzkové príjmy 84, 807 mil. eur, čo bol medziročne pokles o 15,7 %. Zisk firmy pred zdanením a úrokmi (EBIT) za október až marec po vylúčení jednorazových položiek bol na úrovni 26,54 mil. eur, čo je medziročný pokles o 26,7 %.
SITA
Súvisiace články:
Stovky klientov SkyEurope letelo s Českými aerolíniami (3. 9. 2009)
Bratislavské letisko po krachu SkyEurope hľadá partnerov (3. 9. 2009)
Rezort dopravy má rozhodnúť o odobratí licencie pre SkyEurope (2. 9. 2009)
Wizz Air po krachu SkyEurope posilňuje lety z Prahy (2. 9. 2009)
Šéf SkyEurope chce skrachovanú spoločnosť obnoviť (2. 9. 2009)
Spoločnosť SkyEurope prišla po bankrote o dočasnú licenciu (2. 9. 2009)
SkyEurope ukončili prevádzku (1. 9. 2009)
Vyše 200 cestujúcich SkyEurope letelo s Českými aerolíniami (1. 9. 2009)