|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. marca 2009
Súd prerokúval aj žalobu na mýtny tender od ToSy.sk
V poradí druhý prípad z celkovo ôsmich žalôb neúspešných uchádzačov v tendri na elektronické mýto začal prerokúvať senát bratislavského Krajského súdu. Konzorcium ToSy.sk, vedené ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. marca (WEBNOVINY) - V poradí druhý prípad z celkovo ôsmich žalôb neúspešných uchádzačov v tendri na elektronické mýto začal prerokúvať senát bratislavského Krajského súdu. Konzorcium ToSy.sk, vedené spoločnosťou Elektrovod Holding, bolo zo súťaže obstarávateľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) vyradené z viacerých dôvodov, v prerokúvanej žalobe sa konzorcium ohradilo proti dvom z nich. Podľa výberovej komisie vyradený uchádzač nepreukázal, prečo ponúka neobvykle nízku cenu a neuviedol, či ponúkaný systém umožňuje pružné nastavenie sadzieb mýta podľa ročného obdobia. Konzorcium neuspelo s námietkami proti rozhodnutiu na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO). Následne požiadalo súd o preskúmanie rozhodnutia ÚVO.
Žalobca považuje rozhodnutie za nezákonné a žiada ho zrušiť. Právnik ÚVO trvá na tom, že rozhodnutie úradu bolo zákonné. Podľa právnej zástupkyne ÚVO sám žalobca priznal, že požiadavku na pružné nastavenie sadzieb mýta nesplnil. Malo sa to stať tak, že pri kopírovaní ponuky v počítači mu táto „kolónka vypadla“. Právnik konzorcia Ondrej Gajdošech uviedol, že splnenie spomínanej požiadavky vyplýva z iných častí ponuky.
Najväčší problém v prípade neobvykle nízkej ceny je podľa právničky ÚVO v pomere ceny k efektívnosti výberu mýta. Žalobca sa podľa nej v zdôvodnení ceny skôr zameral na obhájenie vysokej efektívnosti, ktorú však nikto nespochybňoval. Otázka podľa právničky však znela tak, aby uviedol, aké má technológie a technické prostriedky, teda cenové vstupy, ktoré takú nízku cenu zabezpečia. Zástupca konzorcia na súde vyslovil pochybnosť, či sa dá hovoriť o porovnávaní cien s okolitými krajinami, keď slovenský mýtny systém má byť jedinečný. Riešenie, ktoré ponúkali, najprv bolo podľa neho vecou koncepcie, ktorú následne ocenili.
Súd odročil pojednávanie na 22. apríla.
Satelitný mýtny systém v SR má vybudovať spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll - Ibertax. NDS podpísala zmluvu so SkyToll 13. januára tohto roku s tým, že systém má byť sprevádzkovaný k 1. januáru 2010. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tis. kilometrov. Zmluva bola uzatvorená na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. bez dane z pridanej hodnoty. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. . Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. . Všetky tri zvyšné konzorciá boli z tendra vylúčené.
SITA
Žalobca považuje rozhodnutie za nezákonné a žiada ho zrušiť. Právnik ÚVO trvá na tom, že rozhodnutie úradu bolo zákonné. Podľa právnej zástupkyne ÚVO sám žalobca priznal, že požiadavku na pružné nastavenie sadzieb mýta nesplnil. Malo sa to stať tak, že pri kopírovaní ponuky v počítači mu táto „kolónka vypadla“. Právnik konzorcia Ondrej Gajdošech uviedol, že splnenie spomínanej požiadavky vyplýva z iných častí ponuky.
Najväčší problém v prípade neobvykle nízkej ceny je podľa právničky ÚVO v pomere ceny k efektívnosti výberu mýta. Žalobca sa podľa nej v zdôvodnení ceny skôr zameral na obhájenie vysokej efektívnosti, ktorú však nikto nespochybňoval. Otázka podľa právničky však znela tak, aby uviedol, aké má technológie a technické prostriedky, teda cenové vstupy, ktoré takú nízku cenu zabezpečia. Zástupca konzorcia na súde vyslovil pochybnosť, či sa dá hovoriť o porovnávaní cien s okolitými krajinami, keď slovenský mýtny systém má byť jedinečný. Riešenie, ktoré ponúkali, najprv bolo podľa neho vecou koncepcie, ktorú následne ocenili.
Súd odročil pojednávanie na 22. apríla.
Satelitný mýtny systém v SR má vybudovať spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll - Ibertax. NDS podpísala zmluvu so SkyToll 13. januára tohto roku s tým, že systém má byť sprevádzkovaný k 1. januáru 2010. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tis. kilometrov. Zmluva bola uzatvorená na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. bez dane z pridanej hodnoty. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. . Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. . Všetky tri zvyšné konzorciá boli z tendra vylúčené.
SITA