Súd odmietol žiadosti vyradených konzorcií v mýtnom tendri
Krajský súd v Bratislave nevyhovel žiadostiam vylúčených konzorcií v mýtnom tendri o odloženie vykonateľnosti rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) z 2. júla tohto roka. Agentúru SITA ...
BRATISLAVA 8. októbra (WEBNOVINY) - Krajský súd v Bratislave nevyhovel žiadostiam vylúčených konzorcií v mýtnom tendri o odloženie vykonateľnosti rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) z 2. júla tohto roka. Agentúru SITA o tom v stredu informoval hovorca súdu Pavol Adamčiak. So žiadosťou o odklad rozhodnutia úradu na súde neuspeli spoločnosť Elektrovod Holding, a.s. Bratislava, vedúci člen slovensko-švajčiarskeho združenia ToSy.sk, ani rakúska firma Kapsch TrafficCom ako líder skupiny Kapsch. Úrad začiatkom júla odmietol námietky troch vyradených uchádzačov v mýtnom tendri proti postupu Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. pri ich vyradení zo súťaže.
Rovnakej žiadosti ďalšieho vylúčeného konzorcia Slovakpass, vedeného talianskou spoločnosťou Autostrade, súd odmietol vyhovieť v septembri tohto roka. Všetci traja vylúčení uchádzači podali v polovici júla tohto roka na bratislavskom krajskom súde žaloby na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia ÚVO zo začiatku júla. Súd zatiaľ neoznámil, kedy by sa malo začať samotné pojednávanie v predmetnej veci. Na súde je spolu už šesť žalôb vylúčených konzorcií v mýtnom tendri. Ďalšie tri žaloby vylúčených konzorcií sú zamerané takisto proti odmietavým rozhodnutiam ÚVO o iných námietkach z 25. júla, 2. a 8. septembra tohto roka.
Najnižšiu cenu v tendri na mýto s predpokladanou cenou 20 mld. Sk (663,9 mil. €) bez dane z pridanej hodnoty (DPH) predložilo konzorcium Slovakpass, a to 19,006 mld. Sk (630,9 mil. €) vrátane DPH. Združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 19,620 mld. Sk (651,3 mil. €) a Kapsch 22,575 mld. Sk (749,35 mil. €). SanToll - Ibertax, ktorý ako jediný zostal v hre, navrhol za mýtny systém najvyššiu cenu - 25,670 mld. Sk (852,1 mil. €). Vzhľadom na odďaľovanie ukončenia mýtneho tendra už nie je reálne zavedenie mýta na Slovensku v plánovanom termíne 1. januára 2009. Minister dopravy Ľubomír Vážny uviedol, že výber mýta môže byť zavedený najskôr v treťom kvartáli 2009 alebo až od januára 2010. Do tretieho tendra na elektronický výber mýta sa pôvodne prihlásilo osem konzorcií, NDS z nich neskôr vybrala päť, ponuku predložili štyria uchádzači. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.
SITA