|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. mája 2010
Sú známe podmienky distribúcie slovenských filmov
Slovenská filmová a televízna akadémia (SFTA) spúšťa projekt Partner slovenského filmu, ktorého vznik avizovala už 21. apríla na tlačovej konferencii k slávnostnému udeľovaniu ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
BRATISLAVA 15. mája (WEBNOVINY) - Slovenská filmová a televízna akadémia (SFTA) spúšťa projekt Partner slovenského filmu, ktorého vznik avizovala už 21. apríla na tlačovej konferencii k slávnostnému udeľovaniu národných filmových cien Slnko v sieti 2010. Ako agentúru SITA informovala výkonná viceprezidentka SFTA Zuzana Mistríková, projekt podpory zatiaľ vyhlasujú na druhý polrok 2010. O podporu sa môžu uchádzať producenti dlhometrážnych filmov, ktorí splnia stanovené podmienky, ako je distribúcia v minimálne štyroch distribučných kópiách, splnenie podmienok "slovenského" filmu podľa Európskeho dohovoru o koprodukciách, predloženie distribučnej stratégie a akceptovanie podmienok partnerov projektu, ktorými sú Zlatý Bažant a televízia JOJ.
Dôvodom vzniku programu je to, že "nielen na Slovensku trpí domáca kinematografia tým, že na záverečnú fázu filmu (výrobu distribučných kópií a kvalitný marketing) už zvyčajne nie je dostatok prostriedkov. To má potom za následok nezvládnutie poslednej - pre oslovenie diváka však najdôležitejšej - fázy vzniku filmu. Ak sa nepodarí osloviť domáce publikum v kinách, nastáva riziko pri ďalšej ceste filmu k zahraničnému divákovi a jeho šíreniu prostredníctvom iných kanálov," uvádza sa v tlačovej správe s tým, že už prípady z minulých rokov, napríklad snímky Bathory (2008), BRATISLAVAfilm (2009), Pokoj v duši (2009) či Jánošík - Pravdivá história (2009), dokázali, že ak má film dobrý marketing, môže dosiahnuť v kinách dobrú návštevnosť.
V rámci projektu Partner slovenského filmu môžu producenti, ktorí splnia stanovené podmienky, získať podporu vo výške 6 000 eur na pokrytie distribučných nákladov spojených s kinodistribúciou, odbornú marketingovú a mediálnu podporu, mediálny priestor na podporu kinodistribúcie a poskytnutie priestoru na podporu informovanosti o filme ako odvysielanie filmu o filme alebo informácie z premiéry.
Bližšie informácie o projekte podpory sú zverejnené na webovej stránke Slovenskej filmovej a televíznej akadémie www.sfta.sk.
SITA
Dôvodom vzniku programu je to, že "nielen na Slovensku trpí domáca kinematografia tým, že na záverečnú fázu filmu (výrobu distribučných kópií a kvalitný marketing) už zvyčajne nie je dostatok prostriedkov. To má potom za následok nezvládnutie poslednej - pre oslovenie diváka však najdôležitejšej - fázy vzniku filmu. Ak sa nepodarí osloviť domáce publikum v kinách, nastáva riziko pri ďalšej ceste filmu k zahraničnému divákovi a jeho šíreniu prostredníctvom iných kanálov," uvádza sa v tlačovej správe s tým, že už prípady z minulých rokov, napríklad snímky Bathory (2008), BRATISLAVAfilm (2009), Pokoj v duši (2009) či Jánošík - Pravdivá história (2009), dokázali, že ak má film dobrý marketing, môže dosiahnuť v kinách dobrú návštevnosť.
V rámci projektu Partner slovenského filmu môžu producenti, ktorí splnia stanovené podmienky, získať podporu vo výške 6 000 eur na pokrytie distribučných nákladov spojených s kinodistribúciou, odbornú marketingovú a mediálnu podporu, mediálny priestor na podporu kinodistribúcie a poskytnutie priestoru na podporu informovanosti o filme ako odvysielanie filmu o filme alebo informácie z premiéry.
Bližšie informácie o projekte podpory sú zverejnené na webovej stránke Slovenskej filmovej a televíznej akadémie www.sfta.sk.
SITA