|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. októbra 2012
Štvrtinu nehôd má na svedomí nepozornosť pri šoférovaní
Štvrtina všetkých dopravných nehôd vzniká nepozornosťou pri riadení. Za tú môže napríklad únava, telefonovanie, práca s rádiom či GPS. Tvrdí to dopravný analytik Milan Troška ...
Zdieľať
BRATISLAVA 21. októbra (WEBNOVINY) – Štvrtina všetkých dopravných nehôd vzniká nepozornosťou pri riadení. Za tú môže napríklad únava, telefonovanie, práca s rádiom či GPS.
Tvrdí to dopravný analytik Milan Troška z Centra bezpečnej jazdy.
„Navyše až päť percent nehôd spôsobuje konzumácia alkoholu alebo iných omamných látok. Preto odporúčam sadať si za volant odpočinutý a pri šoférovaní robiť krátke prestávky. Rádio či rozhovor so spolujazdcom rovnako udrží vašu pozornosť,“ radí Troška.
Nedodržiavanie bezpečnej vzdialenosti je podľa Trošku príčinou 22 percent nehôd. „Optimálna vzdialenosť sú dve sekundy. Túto vzdialenosť si ľahko overíte, ak prejdete značku o dve sekundy neskôr ako vozidlo pred vami, vzdialenosť je bezpečná,“ vysvetľuje.
Nesprávne otáčanie alebo cúvanie má na svedomí 15 percent nehôd. Troška tvrdí, že pri otáčaní alebo cúvaní má vodič oveľa menšiu viditeľnosť ako pri priamej jazde.
„Veľa vodičov si to však neuvedomuje, preto sa cúvanie a otáčanie umiestňuje až prekvapivo vysoko na rebríčku príčin nehodovosti,“ hovorí.
Desať percent nehôd je výsledkom neprispôsobenia rýchlosti stavu vozovky. Nedanie prednosti v jazde je príčinou ôsmich percent havárií.
„Túto príčinu by sme mohli pomenovať aj ako nepozornosť za volantom. Veľakrát sa nám stane, že vozidlo, ktorému musíme dať prednosť, si jednoducho nevšimneme. Väčšinou však nastane situácia, keď nevieme, či máme prednosť my, alebo druhé vozidlo. V takej situácií radšej ustúpte a nechajte prejsť druhé vozidlo. Je to jednoduchšie, ako spôsobiť nehodu,“ ozrejmuje Troška.
Milan Troška pôsobí ako riaditeľ výcvikového procesu v Centre bezpečnej jazdy na Slovensku - Driving Academy, ktoré sa nachádza v areáli Slovakia Ringu v Orechovej Potôni. Ako dopravný analytik sa venuje témam bezpečnej jazdy, defenzívnej a ekonomickej jazdy. Agentúru SITA o tom informovala Michaela Lukovičová zo spoločnosti Seesame.
Tvrdí to dopravný analytik Milan Troška z Centra bezpečnej jazdy.
„Navyše až päť percent nehôd spôsobuje konzumácia alkoholu alebo iných omamných látok. Preto odporúčam sadať si za volant odpočinutý a pri šoférovaní robiť krátke prestávky. Rádio či rozhovor so spolujazdcom rovnako udrží vašu pozornosť,“ radí Troška.
Nedodržiavanie bezpečnej vzdialenosti je podľa Trošku príčinou 22 percent nehôd. „Optimálna vzdialenosť sú dve sekundy. Túto vzdialenosť si ľahko overíte, ak prejdete značku o dve sekundy neskôr ako vozidlo pred vami, vzdialenosť je bezpečná,“ vysvetľuje.
Nesprávne otáčanie alebo cúvanie má na svedomí 15 percent nehôd. Troška tvrdí, že pri otáčaní alebo cúvaní má vodič oveľa menšiu viditeľnosť ako pri priamej jazde.
„Veľa vodičov si to však neuvedomuje, preto sa cúvanie a otáčanie umiestňuje až prekvapivo vysoko na rebríčku príčin nehodovosti,“ hovorí.
Desať percent nehôd je výsledkom neprispôsobenia rýchlosti stavu vozovky. Nedanie prednosti v jazde je príčinou ôsmich percent havárií.
„Túto príčinu by sme mohli pomenovať aj ako nepozornosť za volantom. Veľakrát sa nám stane, že vozidlo, ktorému musíme dať prednosť, si jednoducho nevšimneme. Väčšinou však nastane situácia, keď nevieme, či máme prednosť my, alebo druhé vozidlo. V takej situácií radšej ustúpte a nechajte prejsť druhé vozidlo. Je to jednoduchšie, ako spôsobiť nehodu,“ ozrejmuje Troška.
Milan Troška pôsobí ako riaditeľ výcvikového procesu v Centre bezpečnej jazdy na Slovensku - Driving Academy, ktoré sa nachádza v areáli Slovakia Ringu v Orechovej Potôni. Ako dopravný analytik sa venuje témam bezpečnej jazdy, defenzívnej a ekonomickej jazdy. Agentúru SITA o tom informovala Michaela Lukovičová zo spoločnosti Seesame.