|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. októbra 2012
Štvrtina Slovákov a Čechov pristupuje k účtu cez mobil
Takmer štvrtina majiteľov mobilných telefónov na Slovensku a v Čechách má prístup k účtu v banke cez mobilný telefón. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK, ktorý ...
Zdieľať
BRATISLAVA 6. októbra (WEBNOVINY) - Takmer štvrtina majiteľov mobilných telefónov na Slovensku a v Čechách má prístup k účtu v banke cez mobilný telefón.
Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK, ktorý uskutočnila na vzorke 2-tisíc respondentov vo veku od 15 do 79 rokov.
Prehľad o pohyboch na účte cez SMS notifikácie má 18% vlastníkov telefónov v SR a ČR. Ďalších takmer 5% Slovákov a 7% Čechov využíva internet banking cez prehliadač v mobile.
Špeciálnu aplikáciu pre mobilné bankovníctvo využívajú len 3% ľudí s mobilom na Slovensku a 4 % v ČR.
Zatiaľ čo online bankovníctvo je v oboch krajinách pomerne rozšírené, keďže ho využíva polovica internetovej populácie, mobilné bankovníctvo má podľa predstaviteľov GfK ešte rastový potenciál.
"Obe služby majú výrazný vplyv na zvyšovanie lojality a spokojnosti zákazníkov vo vzťahu k bankám," konštatuje Rastislav Kočan, ktorý v regióne strednej a východnej Európy (CEE) vedie aktivity v sektore finančných služieb spoločnosti GfK. Dodáva, že bankám šetria náklady a kapacity pri rutinných transakciách na pobočkách a ľuďom zjednodušujú život v oblasti riadenia osobných financií.
"Prieskumy GfK ukazujú, že adaptácia mobilného bankovníctva je vo svete rýchlejšia, ako tomu bolo v minulosti pri vtedajších novinkách ako ATM bankomaty alebo online bankovníctvo," uviedol Kočan.
Podľa jeho slov tomu napomáha aj rast počtu majiteľov smartfónov, ako aj vyššia dôvera v bezpečnosť tohto systému. Mobilné bankovníctvo označil za možného nástupcu jeho internetovej verzie.
Za najjednoduchší spôsob ako sa posunúť od SMS notifikácií ďalej smerom k mobilnému bankovníctvu je podľa GfK ponuka existujúceho online bankingu pre mobilné telefóny. Vývojári bankových aplikácií však budú musieť vziať do úvahy rozdielny spôsob používania telefónu a počítača, keďže zistenia GfK naznačujú, že potenciálni užívatelia nebudú v otázke pohodlia prístupu k týmto službám ochotní robiť kompromisy.
Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK, ktorý uskutočnila na vzorke 2-tisíc respondentov vo veku od 15 do 79 rokov.
Prehľad o pohyboch na účte cez SMS notifikácie má 18% vlastníkov telefónov v SR a ČR. Ďalších takmer 5% Slovákov a 7% Čechov využíva internet banking cez prehliadač v mobile.
Špeciálnu aplikáciu pre mobilné bankovníctvo využívajú len 3% ľudí s mobilom na Slovensku a 4 % v ČR.
Zatiaľ čo online bankovníctvo je v oboch krajinách pomerne rozšírené, keďže ho využíva polovica internetovej populácie, mobilné bankovníctvo má podľa predstaviteľov GfK ešte rastový potenciál.
"Obe služby majú výrazný vplyv na zvyšovanie lojality a spokojnosti zákazníkov vo vzťahu k bankám," konštatuje Rastislav Kočan, ktorý v regióne strednej a východnej Európy (CEE) vedie aktivity v sektore finančných služieb spoločnosti GfK. Dodáva, že bankám šetria náklady a kapacity pri rutinných transakciách na pobočkách a ľuďom zjednodušujú život v oblasti riadenia osobných financií.
"Prieskumy GfK ukazujú, že adaptácia mobilného bankovníctva je vo svete rýchlejšia, ako tomu bolo v minulosti pri vtedajších novinkách ako ATM bankomaty alebo online bankovníctvo," uviedol Kočan.
Podľa jeho slov tomu napomáha aj rast počtu majiteľov smartfónov, ako aj vyššia dôvera v bezpečnosť tohto systému. Mobilné bankovníctvo označil za možného nástupcu jeho internetovej verzie.
Za najjednoduchší spôsob ako sa posunúť od SMS notifikácií ďalej smerom k mobilnému bankovníctvu je podľa GfK ponuka existujúceho online bankingu pre mobilné telefóny. Vývojári bankových aplikácií však budú musieť vziať do úvahy rozdielny spôsob používania telefónu a počítača, keďže zistenia GfK naznačujú, že potenciálni užívatelia nebudú v otázke pohodlia prístupu k týmto službám ochotní robiť kompromisy.