Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

06. októbra 2012

Štvrtina Slovákov a Čechov pristupuje k účtu cez mobil



Takmer štvrtina majiteľov mobilných telefónov na Slovensku a v Čechách má prístup k účtu v banke cez mobilný telefón. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK, ktorý ...



Zdieľať
mobil BRATISLAVA 6. októbra (WEBNOVINY) - Takmer štvrtina majiteľov mobilných telefónov na Slovensku a v Čechách má prístup k účtu v banke cez mobilný telefón.


Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK, ktorý uskutočnila na vzorke 2-tisíc respondentov vo veku od 15 do 79 rokov.

Prehľad o pohyboch na účte cez SMS notifikácie má 18% vlastníkov telefónov v SR a ČR. Ďalších takmer 5% Slovákov a 7% Čechov využíva internet banking cez prehliadač v mobile.

Špeciálnu aplikáciu pre mobilné bankovníctvo využívajú len 3% ľudí s mobilom na Slovensku a 4 % v ČR.

Zatiaľ čo online bankovníctvo je v oboch krajinách pomerne rozšírené, keďže ho využíva polovica internetovej populácie, mobilné bankovníctvo má podľa predstaviteľov GfK ešte rastový potenciál.

"Obe služby majú výrazný vplyv na zvyšovanie lojality a spokojnosti zákazníkov vo vzťahu k bankám," konštatuje Rastislav Kočan, ktorý v regióne strednej a východnej Európy (CEE) vedie aktivity v sektore finančných služieb spoločnosti GfK. Dodáva, že bankám šetria náklady a kapacity pri rutinných transakciách na pobočkách a ľuďom zjednodušujú život v oblasti riadenia osobných financií.

"Prieskumy GfK ukazujú, že adaptácia mobilného bankovníctva je vo svete rýchlejšia, ako tomu bolo v minulosti pri vtedajších novinkách ako ATM bankomaty alebo online bankovníctvo," uviedol Kočan.

Podľa jeho slov tomu napomáha aj rast počtu majiteľov smartfónov, ako aj vyššia dôvera v bezpečnosť tohto systému. Mobilné bankovníctvo označil za možného nástupcu jeho internetovej verzie.

Za najjednoduchší spôsob ako sa posunúť od SMS notifikácií ďalej smerom k mobilnému bankovníctvu je podľa GfK ponuka existujúceho online bankingu pre mobilné telefóny. Vývojári bankových aplikácií však budú musieť vziať do úvahy rozdielny spôsob používania telefónu a počítača, keďže zistenia GfK naznačujú, že potenciálni užívatelia nebudú v otázke pohodlia prístupu k týmto službám ochotní robiť kompromisy.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Banky sa podľa ombudsmanky správajú etickejšie
<< predchádzajúci článok
Stupava bude cez víkend voňať kapustou, začína sa Deň Zelá