|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. októbra 2013
Štvrtina firiem v SR očakáva lepší výsledok oproti vlaňajšku
Tento rok očakáva 36 % firiem na Slovensku horší hospodársky výsledok oproti roku 2012. Naopak, lepšie hospodárenie predpokladá štvrtina z nich a približne tretina firiem predpokladá rovnaký ...
Zdieľať
Bratislava 17. októbra (TASR) - Tento rok očakáva 36 % firiem na Slovensku horší hospodársky výsledok oproti roku 2012. Naopak, lepšie hospodárenie predpokladá štvrtina z nich a približne tretina firiem predpokladá rovnaký výsledok.
Ako súčasné najväčšie strategické priority v riadení uviedla až polovica výkonných predstaviteľov kvalitu produktov, efektívnu cenotvorbu a lojalitu zákazníkov, kým v roku 2010 svoju pozornosť najviac upriamovali na optimálnu nákladovú štruktúru.
Tieto zistenia pochádzajú z prieskumu GfK Ledearship Barometer 2013 Slovakia, na ktorom sa zúčastnilo takmer 150 významných firiem na Slovensku z rôznych odvetví. Prieskum prebiehal v prvej polovici októbra 2013.
Pre firmy je momentálne najdôležitejšia kvalita produktov, efektívna cenotvorba a lojalita zákazníkov. Pred tromi rokmi to boli najmä úspory nákladov.
Na základe výsledkov prieskumu došlo za posledné tri roky k zmenám v strategických prioritách v riadení firiem na Slovensku. Tento rok na otázku "Aké sú vaše aktuálne strategické priority v riadení firmy?" až polovica výkonných predstaviteľov uviedla kvalitu produktov a efektívnu cenotvorbu. Pre firmy je veľmi dôležitá aj lojalita zákazníkov nasledovaná motiváciou zamestnancov a optimálne nastavenou štruktúrou predaja.
Zaujímavé je porovnanie s rokom 2010, kedy pri tejto istej otázke uviedla väčšina opýtaných (až takmer 60 %) optimálnu nákladovú štruktúru, nasledovala kvalita, inovácie a efektívna marketingová komunikácia.
"Tieto zistenia jasne potvrdili fakt, že firmy si urobili svoje domáce úlohy na strane nákladov počas uplynulých troch rokov. Zistili tiež, že nie všetky inovácie pre nich znamenali posun vpred a za uvedené obdobie zároveň dokázali zefektívniť svoju marketingovú komunikáciu najmä z hľadiska jej štruktúry. Až 80 % respondentov uviedlo, že neplánuje v roku 2014 prevratné inovácie," dopĺňa Martin Mravec, výkonný riaditeľ GfK Czech a GfK Slovakia.
Zmenu poradia hráčov v ich sektore očakávajú tri pätiny firiem. Zatiaľ však nemajú pripravenú žiadnu stratégiu ako to ovplyvniť. Prieskum ďalej odhalil, že jedna zo štyroch firiem si myslí, že v roku 2014 svojím konaním ovplyvní sektor, v ktorom pôsobí a 60 % firiem uviedlo, že poradie v ich sektore sa počas nasledujúcich troch rokov zmení. Zaujímavý je pritom fakt, že až vyše 60 % z tých, ktorí tvrdili, že sa karty zamiešajú, dnes nemá pripravenú stratégiu, aby tieto hry ovplyvnili.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Foto: Andrej Galica
Ako súčasné najväčšie strategické priority v riadení uviedla až polovica výkonných predstaviteľov kvalitu produktov, efektívnu cenotvorbu a lojalitu zákazníkov, kým v roku 2010 svoju pozornosť najviac upriamovali na optimálnu nákladovú štruktúru.
Tieto zistenia pochádzajú z prieskumu GfK Ledearship Barometer 2013 Slovakia, na ktorom sa zúčastnilo takmer 150 významných firiem na Slovensku z rôznych odvetví. Prieskum prebiehal v prvej polovici októbra 2013.
Pre firmy je momentálne najdôležitejšia kvalita produktov, efektívna cenotvorba a lojalita zákazníkov. Pred tromi rokmi to boli najmä úspory nákladov.
Na základe výsledkov prieskumu došlo za posledné tri roky k zmenám v strategických prioritách v riadení firiem na Slovensku. Tento rok na otázku "Aké sú vaše aktuálne strategické priority v riadení firmy?" až polovica výkonných predstaviteľov uviedla kvalitu produktov a efektívnu cenotvorbu. Pre firmy je veľmi dôležitá aj lojalita zákazníkov nasledovaná motiváciou zamestnancov a optimálne nastavenou štruktúrou predaja.
Zaujímavé je porovnanie s rokom 2010, kedy pri tejto istej otázke uviedla väčšina opýtaných (až takmer 60 %) optimálnu nákladovú štruktúru, nasledovala kvalita, inovácie a efektívna marketingová komunikácia.
"Tieto zistenia jasne potvrdili fakt, že firmy si urobili svoje domáce úlohy na strane nákladov počas uplynulých troch rokov. Zistili tiež, že nie všetky inovácie pre nich znamenali posun vpred a za uvedené obdobie zároveň dokázali zefektívniť svoju marketingovú komunikáciu najmä z hľadiska jej štruktúry. Až 80 % respondentov uviedlo, že neplánuje v roku 2014 prevratné inovácie," dopĺňa Martin Mravec, výkonný riaditeľ GfK Czech a GfK Slovakia.
Zmenu poradia hráčov v ich sektore očakávajú tri pätiny firiem. Zatiaľ však nemajú pripravenú žiadnu stratégiu ako to ovplyvniť. Prieskum ďalej odhalil, že jedna zo štyroch firiem si myslí, že v roku 2014 svojím konaním ovplyvní sektor, v ktorom pôsobí a 60 % firiem uviedlo, že poradie v ich sektore sa počas nasledujúcich troch rokov zmení. Zaujímavý je pritom fakt, že až vyše 60 % z tých, ktorí tvrdili, že sa karty zamiešajú, dnes nemá pripravenú stratégiu, aby tieto hry ovplyvnili.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR