|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. júna 2014
Štvrtina detí si myslí, že vyniká v matematike
Viac ako štvrtina žiakov základných škôl si myslí, že sú šikovní v matematike, tretina detí vraví, že vyniká v športe. Vyplýva to z prieskumu, ktorý medzi 6-tisíc žiakmi robil Štátny ...
Zdieľať
BRATISLAVA 28. júna (WEBNOVINY) - Viac ako štvrtina žiakov základných škôl si myslí, že sú šikovní v matematike, tretina detí vraví, že vyniká v športe. Vyplýva to z prieskumu, ktorý medzi 6-tisíc žiakmi robil Štátny inštitút odborného vzdelávania. Žiaci si mohli zvoliť predmety alebo oblasť, o ktorých si myslia, že im ide.
Deti si vyberali predmety a oblasti
Z predmetov si najviac žiakov - 26,3 percenta, myslí, že sú šikovní v matematike. Nasleduje telesná výchova, ktorú označilo 19,5 percenta žiakov, či výtvarná s 10,6 percentami. Desatina detí (10,1 percenta) si myslí, že sú šikovné v biológii, 7,2 percenta v dejepise, rovnaký počet žiakov si myslí, že sú úspešní v geografii a 5,8 percenta v slovenskom jazyku.
Deti mohli označovať nielen predmety, ktoré sa učia v škole, ale aj oblasti, v ktorých si myslia, že vynikajú. Viac ako tretina detí si myslí, že sú úspešné v športe (35,3 percenta). Nasledujú umelecké zručnosti (20,6 percenta) či jazykové zručnosti (17,6 percenta). Oblasť IT zvolilo 12,7 percenta žiakov, možnosť iné 5,8 percenta detí. Odpovedať nevedelo 3,8 percenta žiakov.
Výsledky prekvapili
Technické zručnosti označilo za oblasť, v ktorej sú úspešní, 2,7 percenta detí. Niektorí žiaci si dokonca myslia, že nevynikajú v ničom, a to 2,3 percenta. "Prekvapujúcim výstupom je, že 26,3 percenta žiakov základných škôl sa považuje za šikovných v matematike. V technických zručnostiach sa vidí len 2,7 % žiakov ako šikovných," uvádza Štátny inštitút odborného vzdelávania v interpretácii výsledkov výskumu.
Inštitút prieskum robil v rámci národného projektu s názvom "Podpora profesijnej orientácie žiakov základnej školy na odborné vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca s talentami". Prieskum robili v 49 základných školách od 11. do 26. júna 2013 online formou. Na viaceré otázky odpovedali žiaci piateho až deviateho ročníka, správne vyplnených a zaevidovaných dotazníkov bolo 5958. Detí sa v prieskume pýtali i to, v čom si myslia, že sú šikovné, úspešné. Otázka bola otvorená. K vyučovacím predmetom bolo 3561 odpovedí žiakov, k iným oblastiam sa vyjadrili žiaci 3073-krát.
Deti si vyberali predmety a oblasti
Z predmetov si najviac žiakov - 26,3 percenta, myslí, že sú šikovní v matematike. Nasleduje telesná výchova, ktorú označilo 19,5 percenta žiakov, či výtvarná s 10,6 percentami. Desatina detí (10,1 percenta) si myslí, že sú šikovné v biológii, 7,2 percenta v dejepise, rovnaký počet žiakov si myslí, že sú úspešní v geografii a 5,8 percenta v slovenskom jazyku.
Deti mohli označovať nielen predmety, ktoré sa učia v škole, ale aj oblasti, v ktorých si myslia, že vynikajú. Viac ako tretina detí si myslí, že sú úspešné v športe (35,3 percenta). Nasledujú umelecké zručnosti (20,6 percenta) či jazykové zručnosti (17,6 percenta). Oblasť IT zvolilo 12,7 percenta žiakov, možnosť iné 5,8 percenta detí. Odpovedať nevedelo 3,8 percenta žiakov.
Výsledky prekvapili
Technické zručnosti označilo za oblasť, v ktorej sú úspešní, 2,7 percenta detí. Niektorí žiaci si dokonca myslia, že nevynikajú v ničom, a to 2,3 percenta. "Prekvapujúcim výstupom je, že 26,3 percenta žiakov základných škôl sa považuje za šikovných v matematike. V technických zručnostiach sa vidí len 2,7 % žiakov ako šikovných," uvádza Štátny inštitút odborného vzdelávania v interpretácii výsledkov výskumu.
Inštitút prieskum robil v rámci národného projektu s názvom "Podpora profesijnej orientácie žiakov základnej školy na odborné vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca s talentami". Prieskum robili v 49 základných školách od 11. do 26. júna 2013 online formou. Na viaceré otázky odpovedali žiaci piateho až deviateho ročníka, správne vyplnených a zaevidovaných dotazníkov bolo 5958. Detí sa v prieskume pýtali i to, v čom si myslia, že sú šikovné, úspešné. Otázka bola otvorená. K vyučovacím predmetom bolo 3561 odpovedí žiakov, k iným oblastiam sa vyjadrili žiaci 3073-krát.