|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. decembra 2011
Štvorprúdovka z Popradu na Kežmarok je otvorená
Prvú etapu diaľničného privádzača Poprad – Kežmarok na ceste I/67 spustili dnes v Poprade do prevádzky. Ráno po spustení novej svetelnej signalizácie a aj v popoludňajšej špičke sa ...
Zdieľať
POPRAD 12. decembra (WEBNOVINY) – Prvú etapu diaľničného privádzača Poprad – Kežmarok na ceste I/67 spustili dnes v Poprade do prevádzky.
Ráno po spustení novej svetelnej signalizácie a aj v popoludňajšej špičke sa začali na novej komunikácii v smere od Kežmarku i na výjazde z Popradu vytvárať dlhé kolóny.
„Cestu, ktorá mi doteraz trvala asi desať minút, som išiel pol hodiny,“ opísal situáciu po spustení novej cesty vodič Oliver Ondráš z Popradu. „Semafory sa len v nedeľu zapli a je skúšobná prevádzka, takže predpokladám, že sa aj optimalizuje časový interval. Verím, že sa to upokojí,“ povedal pre médiá generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Pavel Pavlásek.
Napriek prvotným problémom zrekonštruovaná a rozšírená cesta z dvojpruhu na štvorpruh bude podľa ministra dopravy Jána Figeľa znamenať zvýšenie bezpečnosti, vyššiu plynulosť a rýchlosť dopravy. Minister vyzdvihol, že nová cesta už obchádza mestskú časť Matejovce.
„Extrémne hustá premávka na ceste spájajúcej Poprad a Kežmarok prekážala celým Matejovciam. Najhoršie chvíle však zažívali majitelia domov postavených hneď vedľa krajnice. Chcel by som sa im poďakovať za trpezlivosť ,“ povedal minister.
Problémy ešte neskončili
Podľa sčítania z roku 2010 intenzita dopravy v tejto časti Popradu predstavovala 12 350 vozidiel za 24 hodín. Celá rekonštrukcia a rozšírenie cesty sa robilo za plnej premávky. Nová štvorprúdová cesta, ktorá tvorí zároveň diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok, má stále nedoriešený jeden závažný bod, ktorým je železničný podjazd na začiatku úseku. Podľa Pavláska by sa mal rozšíriť v nasledujúcom programovacom období, keďže bez eurofondov sa takéto stavby nezaobídu.
Nová cesta v dĺžke šesť kilometrov je prvou etapou štvorprúdového prepojenia Popradu a Kežmarku. Postavilo ho Združenie I/67 Poprad – Kežmarok za vyše 35 mil. eur. Viac ako polovica nákladov bola prefinancovaná cez Operačný program Doprava. Súčasťou stavby je päť nových mostov. Výstavba novej cesty si vyžiadala nielen preložku železničnej vlečky, ale aj koryta rieky Poprad v dĺžke 785 metrov.
Ráno po spustení novej svetelnej signalizácie a aj v popoludňajšej špičke sa začali na novej komunikácii v smere od Kežmarku i na výjazde z Popradu vytvárať dlhé kolóny.
„Cestu, ktorá mi doteraz trvala asi desať minút, som išiel pol hodiny,“ opísal situáciu po spustení novej cesty vodič Oliver Ondráš z Popradu. „Semafory sa len v nedeľu zapli a je skúšobná prevádzka, takže predpokladám, že sa aj optimalizuje časový interval. Verím, že sa to upokojí,“ povedal pre médiá generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Pavel Pavlásek.
Napriek prvotným problémom zrekonštruovaná a rozšírená cesta z dvojpruhu na štvorpruh bude podľa ministra dopravy Jána Figeľa znamenať zvýšenie bezpečnosti, vyššiu plynulosť a rýchlosť dopravy. Minister vyzdvihol, že nová cesta už obchádza mestskú časť Matejovce.
„Extrémne hustá premávka na ceste spájajúcej Poprad a Kežmarok prekážala celým Matejovciam. Najhoršie chvíle však zažívali majitelia domov postavených hneď vedľa krajnice. Chcel by som sa im poďakovať za trpezlivosť ,“ povedal minister.
Problémy ešte neskončili
Podľa sčítania z roku 2010 intenzita dopravy v tejto časti Popradu predstavovala 12 350 vozidiel za 24 hodín. Celá rekonštrukcia a rozšírenie cesty sa robilo za plnej premávky. Nová štvorprúdová cesta, ktorá tvorí zároveň diaľničný privádzač Poprad – Kežmarok, má stále nedoriešený jeden závažný bod, ktorým je železničný podjazd na začiatku úseku. Podľa Pavláska by sa mal rozšíriť v nasledujúcom programovacom období, keďže bez eurofondov sa takéto stavby nezaobídu.
Nová cesta v dĺžke šesť kilometrov je prvou etapou štvorprúdového prepojenia Popradu a Kežmarku. Postavilo ho Združenie I/67 Poprad – Kežmarok za vyše 35 mil. eur. Viac ako polovica nákladov bola prefinancovaná cez Operačný program Doprava. Súčasťou stavby je päť nových mostov. Výstavba novej cesty si vyžiadala nielen preložku železničnej vlečky, ale aj koryta rieky Poprad v dĺžke 785 metrov.