Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport    Futbal

03. septembra 2005

STV nechce zaplatiť 20 miliónov za futbal



Slovenská televízia (STV) nebude na jeseň vysielať futbalovú Corgoň ligu!



Zdieľať
Nedohodla sa totiž na finančných podmienkach so Slovenským futbalovým zväzom (SFZ) a jeho marketingovým partnerom  Šport Progressom. ,,Na jeseň futbalovú ligu neuvidíme. Podmienky Šport Progressu sú neadekvátne vzhľadom na ponúkaný produkt, veď ligu sledujú štyri percentá obyvateľov,“ povedal pre agentúru SITA generálny riaditeľ STV Richard Rybníček a pokračoval: ,,Kúpili sme MS vo futbale, ME v hádzanej, MS v hokeji, atletiku, a preto nemôžeme a nebudeme brutálne preplácať slovenskú ligu.“
STV ponúka zväzu za odvysielanie jedného ligového stretnutia smiešnych 50-tisíc korún, čo SFZ a Šport Progress odmietajú akceptovať. ,,Bohužiaľ na Slovensku je to tak. Vo vedení STV sú ľudia, ktorí nemajú vôbec vzťah k športu a je mi ľúto, že slovenský fanúšik ligový futbal neuvidí. Uskutočnili sa však rokovania aj s inými televíziami a nevylučujem, že by sa domáca liga mohla objaviť na obrazovke niektorej z nich,“ reagoval generálny sekretár SFZ Dušan Tittel.
Pre verejnoprávnu televíziu bol vlani futbal ešte lukratívny a za vysielacie práva na celý ročník Corgoň ligy zaplatila 20 miliónov. Teraz ich odmieta ,,zacvakať“  a tvrdí,  že futbal je nepredajný produkt. ,,Z ceny určite nezľavíme, ale môžeme urobiť ústupky. Ak bude sledovanosť ligového futbalu nižšia ako vlani, tak z celkovej ceny zľavíme. Ale ak sledovanosť prekročí viac ako 10 percent, budeme žiadať navýšenie sumy,“ povedal zástupca marketingovej spoločnosti Šport Progress Boris Šimonič.
Na margo nepredajnosti ligového futbalu na STV sa Dušan Tittel nedávno vyjadril, že SFZ ponúkne verejnoprávnej televízii licenciu zadarmo, no bude rozhodovať o reklame počas jednotlivých zápasov. ,,Zaregistroval som toto vyhlásenie, ale nie je to reálne,“ komentoval Boris Šimonič.
Optimistickejšie vyhliadky majú hokejoví priaznivci, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou uvidia z našej hokejovej ST extraligy priame prenosy. ,,Rokujeme so švajčiarskou spoločnosťou CWL, marketingovým partnerom Pro-Hokeja. Je pravdepodobné, že sa s nimi dohodneme,“ tvrdí Rybníček.
 
Marián Korbel

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Odplata po štyroch rokoch
<< predchádzajúci článok
Myšlienka dňa