|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. mája 2009
Štúdia MasterCard: Finále ligy majstrov UEFA Rím 2009 má hodnotu 310 mil. EUR
Manchester United FC alebo FC Barcelona dostane prémiu za víťazstvo vo výške presahujúcej sumu 110 miliónov EUR.
Zdieľať
Dvaja z najväčších svetových futbalových klubov budú dnes večer o 20.45 h SELČ hrať o prémiu vo výške cez 110 miliónov EUR, ktorú si odnesie víťaz finále Ligy majstrov UEFA 2009. Podľa najnovšej štúdie, ktorú realizovala spoločnosť MasterCard ako oficiálny sponzor Ligy majstrov UEFA, presahuje celková hodnota tohto zápasu pre európsku ekonomiku sumu 310 miliónov EUR.
Správa, ktorú pod názvom "MasterCard Heart of Sports Commerce" spracoval profesor Simon Chadwick, jeden z najuznávanejších odborníkov na podnikanie v športovej oblasti. V správe sa uvádza, že FC Barcelona a Manchester United FC by mohli profitovať z pozitívnych ekonomických vplyvov, ako je vyššia hodnota tímu, prémie za víťazstvo, zmluvy so sponzormi, televízne práva a nárast predaja sezónnych vstupeniek. Dokonca i mužstvo, ktoré prehrá, získa najmenej 65 miliónov eur.
Podľa profesora Chadwick finále ročníka 2009 bude znamenať vyšší ekonomický prínos (310 miliónov eur) ako tomu bolo v predchádzajúcom roku (267 miliónov eur). V tejto súvislosti opisuje globálnu ekonomickú krízu ako kľúčový pozitívny faktor, pretože umožnila vznik nového spoločenstva futbalových fanúšikov a organizácií, ktorých kúpna sila v rámci európskej ekonomiky dosahuje hodnotu 25 miliónov eur.
,, Ľudia, ktorí sa predtým finále Ligy majstrov UEFA nezúčastnili, teraz hľadajú vzrušenie a únik z pesimistické nálady vyplývajúce zo sťažených hospodárskych podmienok. Súčasne sa naskytne príležitosť aj pre obchodné spoločnosti na uplatnenie svojej reklamy, "uviedol profesor Chadwick.
Z marketingového hľadiska je Liga majstrov UEFA vynikajúci spôsob, ako osloviť širokú verejnosť v celej Európe. Podstatný divácký záujem zaznamenali aj posledné zápasy Ligy majstrov UEFA medzi poprednými klubmi. Napríklad keď Real Madrid FC hral v tohtoročnom vyradzovacom kole proti Liverpoolu FC, sledovalo tento zápas v Španielsku 42% televíznych divákov. Podobne vyraďovací zápas medzi Chelsea FC a Liverpool FC videlo v Británii 34% televíznych divákov.
Vďaka výskumu ekonomického vplyvu Ligy majstrov UEFA v sezónach 2006-2007, 2007-2008 a 2008-2009 a na Majstrovstvá Európy UEFA 2008 patrí MasterCard k najvýznamnejším spoločnostiam, ktoré prinášajú poznatky priamo zo "srdca" komerčného podnikania v športe.
"Finále Ligy majstrov UEFA je najväčším futbalovým zápasom roka 2009, či už ide o záujem v Európe alebo aj na celom svete. Pre fanúšikov je to skrátka zážitok na nezaplatenie, či už sa rozhodnú cestovať do Ríma, alebo sa budú pozerať spolu s priateľmi alebo s rodinou doma. Náš výskum ukazuje, že nadšenie pre futbal prekonáva hospodárske výkyvy a vedie tak k pozitívnemu rastu v niektorých častiach ekonomiky, "vyhlásil Paul Meulendijk, riaditeľ sponzoringu v spoločnosti MasterCard Europe.
FAKTY
Výnosy pre víťazný klub: cez 110 miliónov EUR
Výnosy pre mesto, kde víťazný klub sídli: cez 15 miliónov eur
Výnosy pre porazený klub: cez 65 miliónov eur
Výnosy pre Európu: cez 75 miliónov eur
Výnosy pre Rím: cez 45 miliónov eur
Hospodársky dosah finále Ligy majstrov UEFA 2009 = 310 miliónov EUR
Súvisiace články:
Ferguson chce vyhrať v Lige majstrov (27. 5. 2009)