|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Štúdia IBM: Priekopníkmi inovácií sa stávajú najmä etablované spoločnosti
Spoločnosť IBM predstavila výsledky novej globálnej C-suite štúdie, realizovanej IBM Institute for Business Value. Nasledujúcu vlnu prelomových inovácií podľa nej prinesú etablované ...
Zdieľať
BRATISLAVA 6. marca 2018 (WBN/PR) - Spoločnosť IBM predstavila výsledky novej globálnej C-suite štúdie, realizovanej IBM Institute for Business Value. Nasledujúcu vlnu prelomových inovácií podľa nej prinesú etablované spoločnosti, ktoré tak budú výrazne konkurovať novým hráčom na trhu a digitálnym firmám.
Medzi kľúčové zistenia štúdie patrí práve skutočnosť, že už existujúce organizácie a firmy sa stávajú priekopníkmi nových trendov, a to aj napriek predchádzajúcim očakávaniam, že tieto etablované firmy budú do inovácií nútené najmä silnou konkurenciou na trhu. Podľa výsledkov štúdie až 72% respondentov z radov špičkových manažérov firiem vyhlásilo, že inovácie v ich oblasti prinášajú existujúce organizácie, a nie nováčikovia. Oproti tomu iba 22% z nich hovorí, že nositeľmi inovácií sú primárne menšie spoločnosti a začínajúce firmy.
Lídrami nasledujúcej vlny inovácií tak budú najmú etablované spoločnosti, ktoré budú vďaka tomu výrazne konkurovať novým hráčom na trhu a digitálnym firmám. Tieto etablované spoločnosti využívajú svoje vlastné údaje, dlhoročné skúsenosti z oblasti a nové technológie ako sú cloud, umelá inteligencia a blockchain. Vďaka tomu v inováciách predbehnú nových hráčov na trhu, ktorí boli nositeľmi nových trendov v posledných desiatich rokoch.
Štúdia založené na anketách a detailných rozhovoroch s viac ako 12 500 vedúcimi pracovníkmi svetových spoločností ukazujú, že etablované firmy už nemajú také veľké obavy z digitálnych firiem:
72% dopytovaných manažérov vyhlásilo, že inovácie v ich odbore prinášajú zavedené organizácie a nie nové firmy. Oproti tomu len 22% z nich hovorí, že zmenu prinášajú menšie spoločnosti a start-upy.
Štúdia IBM z roku 2015 ukázala, že 54% vrcholových manažérov očakáva narastajúcu konkurenciu z iných odvetví. O dva roky neskôr tento počet klesol o polovicu na 26%.
Aj v rýchlo sa rozvíjajúcich odvetviach, ako sú finančné služby a maloobchod, kde je pomerne vyššia miera zastúpenia začínajúcich hráčov na trhu a digitálnych obrov, sa na nových trendoch výraznou mierou podieľajú najmä etablované spoločnosti.
Viac ako jedna tretina (36%) vrcholných manažérov vyhlásila, že v ich odvetví sa noví hráči na trhu podieľajú na nových trendoch a inováciách len minimálne alebo vôbec.
Využívanie vlastných údajov
Najsilnejšími zbraňami zavedených spoločností sa stali dáta – vlastnia až 80% svetového objemu dát. Využívajú ich na optimalizáciu svojho podnikania a firemných procesov, ktoré vedú k novým konkurenčným výhodám.
Viac ako kedykoľvek predtým hrajú dôležitú úlohu rokmi preverené odborné znalosti v danom odvetví. Umelá inteligencia etablovaným firmám umožní rýchlejšie využitie údajov a odborných znalostí. Podľa výsledkov štúdie sa do umelej inteligencie a kognitívnych technológií chystá investovať 43% podnikov, ktoré prinášajú zmenu, a ktoré vďaka nim chcú naplniť svoje strategické ciele. U ostatných firiem toto číslo dosahuje iba 25%.
Faktor, ktorý viac ako ktorýkoľvek iný odlišuje lídra v oblasti inteligentnej inteligencie od ostatných organizácií a firiem, je schopnosť používať údaje na rozpoznanie neuspokojených potrieb zákazníka. 80% dopytovaných lídrov uvádza, že ich vedia veľmi efektívne rozpoznať.
Jedným z najvýznamnejších trendov, ktoré opakuje v posledných dvanástich rokoch, je veľký záujem manažérov o maximálne využívanie technológií v ich podnikaní. V roku 2004 prikladali manažéri technologickým faktorom iba malú dôležitosť - až do piateho miesta. V roku 2012 sa dostali tehnológie už na prvú pozíciu, na ktorej zotrvávajú dodnes.
V roku 2017 došlo k ďalším výrazným zmenám, pretože pozornosť manažérov sa obrátila späť na ľudí, a to tak vnútri firiem, ako aj mimo nich. Nad rámec vlastných ľudských zdrojov sa vedúci pracovníci zaoberajú hlavne meniacimi sa zákazníckymi preferenciámi.
V čase nastupujúcej umelej inteligencie venujú vrcholoví manažéri čoraz viac pozornosti aj svojim pracovníkom. Zameriavajú sa na to, ako nájsť tých správnych ľudí, ako ich zaškoliť a udržať si ich.
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje svojim klientom vo vyše 170 krajinách sveta široké portfólio inovatívnych produktov a služieb v oblasti informačných technológií. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s. r. o. bola založená 7. decembra 1992. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.
Organizačnou zložkou IBM Slovensko je aj Klientské inovačné centrum, ktoré sa zameriava na poskytovanie IT služieb a podporné činnosti pri realizácii IT projektov. Je zároveň súčasťou globálnej siete klientskych inovačných centier IBM. Spoločnosť IBM Slovensko dodáva svojim zákazníkom integrované, flexibilné a efektívne riešenia, ktoré ponúka prostredníctvom širokej siete predajcov, ako aj obchodných partnerov.
Zdroj: Webnoviny.sk - Štúdia IBM: Priekopníkmi inovácií sa stávajú najmä etablované spoločnosti © SITA Všetky práva vyhradené.
Medzi kľúčové zistenia štúdie patrí práve skutočnosť, že už existujúce organizácie a firmy sa stávajú priekopníkmi nových trendov, a to aj napriek predchádzajúcim očakávaniam, že tieto etablované firmy budú do inovácií nútené najmä silnou konkurenciou na trhu. Podľa výsledkov štúdie až 72% respondentov z radov špičkových manažérov firiem vyhlásilo, že inovácie v ich oblasti prinášajú existujúce organizácie, a nie nováčikovia. Oproti tomu iba 22% z nich hovorí, že nositeľmi inovácií sú primárne menšie spoločnosti a začínajúce firmy.
Lídrami nasledujúcej vlny inovácií tak budú najmú etablované spoločnosti, ktoré budú vďaka tomu výrazne konkurovať novým hráčom na trhu a digitálnym firmám. Tieto etablované spoločnosti využívajú svoje vlastné údaje, dlhoročné skúsenosti z oblasti a nové technológie ako sú cloud, umelá inteligencia a blockchain. Vďaka tomu v inováciách predbehnú nových hráčov na trhu, ktorí boli nositeľmi nových trendov v posledných desiatich rokoch.
Štúdia založené na anketách a detailných rozhovoroch s viac ako 12 500 vedúcimi pracovníkmi svetových spoločností ukazujú, že etablované firmy už nemajú také veľké obavy z digitálnych firiem:
72% dopytovaných manažérov vyhlásilo, že inovácie v ich odbore prinášajú zavedené organizácie a nie nové firmy. Oproti tomu len 22% z nich hovorí, že zmenu prinášajú menšie spoločnosti a start-upy.
Štúdia IBM z roku 2015 ukázala, že 54% vrcholových manažérov očakáva narastajúcu konkurenciu z iných odvetví. O dva roky neskôr tento počet klesol o polovicu na 26%.
Aj v rýchlo sa rozvíjajúcich odvetviach, ako sú finančné služby a maloobchod, kde je pomerne vyššia miera zastúpenia začínajúcich hráčov na trhu a digitálnych obrov, sa na nových trendoch výraznou mierou podieľajú najmä etablované spoločnosti.
Viac ako jedna tretina (36%) vrcholných manažérov vyhlásila, že v ich odvetví sa noví hráči na trhu podieľajú na nových trendoch a inováciách len minimálne alebo vôbec.
Využívanie vlastných údajov
Najsilnejšími zbraňami zavedených spoločností sa stali dáta – vlastnia až 80% svetového objemu dát. Využívajú ich na optimalizáciu svojho podnikania a firemných procesov, ktoré vedú k novým konkurenčným výhodám.
Viac ako kedykoľvek predtým hrajú dôležitú úlohu rokmi preverené odborné znalosti v danom odvetví. Umelá inteligencia etablovaným firmám umožní rýchlejšie využitie údajov a odborných znalostí. Podľa výsledkov štúdie sa do umelej inteligencie a kognitívnych technológií chystá investovať 43% podnikov, ktoré prinášajú zmenu, a ktoré vďaka nim chcú naplniť svoje strategické ciele. U ostatných firiem toto číslo dosahuje iba 25%.
Faktor, ktorý viac ako ktorýkoľvek iný odlišuje lídra v oblasti inteligentnej inteligencie od ostatných organizácií a firiem, je schopnosť používať údaje na rozpoznanie neuspokojených potrieb zákazníka. 80% dopytovaných lídrov uvádza, že ich vedia veľmi efektívne rozpoznať.
Jedným z najvýznamnejších trendov, ktoré opakuje v posledných dvanástich rokoch, je veľký záujem manažérov o maximálne využívanie technológií v ich podnikaní. V roku 2004 prikladali manažéri technologickým faktorom iba malú dôležitosť - až do piateho miesta. V roku 2012 sa dostali tehnológie už na prvú pozíciu, na ktorej zotrvávajú dodnes.
V roku 2017 došlo k ďalším výrazným zmenám, pretože pozornosť manažérov sa obrátila späť na ľudí, a to tak vnútri firiem, ako aj mimo nich. Nad rámec vlastných ľudských zdrojov sa vedúci pracovníci zaoberajú hlavne meniacimi sa zákazníckymi preferenciámi.
V čase nastupujúcej umelej inteligencie venujú vrcholoví manažéri čoraz viac pozornosti aj svojim pracovníkom. Zameriavajú sa na to, ako nájsť tých správnych ľudí, ako ich zaškoliť a udržať si ich.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje svojim klientom vo vyše 170 krajinách sveta široké portfólio inovatívnych produktov a služieb v oblasti informačných technológií. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s. r. o. bola založená 7. decembra 1992. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.
Organizačnou zložkou IBM Slovensko je aj Klientské inovačné centrum, ktoré sa zameriava na poskytovanie IT služieb a podporné činnosti pri realizácii IT projektov. Je zároveň súčasťou globálnej siete klientskych inovačných centier IBM. Spoločnosť IBM Slovensko dodáva svojim zákazníkom integrované, flexibilné a efektívne riešenia, ktoré ponúka prostredníctvom širokej siete predajcov, ako aj obchodných partnerov.
Zdroj: Webnoviny.sk - Štúdia IBM: Priekopníkmi inovácií sa stávajú najmä etablované spoločnosti © SITA Všetky práva vyhradené.