|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. novembra 2009
Študenti už pracujú v oblasti rozvojového vzdelávania
Prví študenti, ktorí sa na vysokej škole vzdelávali aj v oblasti rozvojovej pomoci a štúdium skončili asi pred rokom, už pracujú v oblasti rozvojovej spolupráce. "V praxi sa s nimi určite stretávam, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. novembra (WEBNOVINY) - Prví študenti, ktorí sa na vysokej škole vzdelávali aj v oblasti rozvojovej pomoci a štúdium skončili asi pred rokom, už pracujú v oblasti rozvojovej spolupráce. "V praxi sa s nimi určite stretávam, robíme spolu tréningy. Robia pre rôzny mimovládne organizácie v oblasti rozvojovej spolupráce," vyhlásila pre agentúru SITA projektová manažérka organizácie Človek v ohrození pre rozvojové vzdelávanie Ivana Raslavská. V rámci projektu globálneho vzdelávania na vysokých školách, ktorý podporili z prostriedkov slovenskej rozvojovej pomoci, dnes robila organizácia v Bratislave okrúhly stôl, na ktorý pozvala aj expertov s Rakúska, Maďarska a Írska.
"Odkedy sa zaoberáme rozvojovou pomocou na Slovensku, dosiahli sme v rozvojovom vzdelávaní určitý pokrok. Žiaľ, je to len vďaka projektom, ktoré boli podporené zo Slovak Aid. Potrebujeme urobiť aj ďalšie kroky," vyhlásila Kolesárová. V súčasnosti sa vyučujú predmety o rozvojovej pomoci na školách s finančnou podporou Slovak Aid. "Do budúcnosti sa treba zamyslieť nad udržateľnosťou systému. Treba komunikovať viac s Ministerstvom financií SR a snažiť sa dostať akreditáciu pre tento obsah vo vzdelávaní. Je to dôležité, pretože si potrebujeme budovať kapacity v rozvojovej pomoci. Potrebujeme ľudí, ktorí budú pracovať pre štátny sektor aj mimovládny sektor, zároveň je dôležité budovať aj povedomie verejnosti. Začíname tak, že zatiaľ je to predmet na vysokých školách a chceme, aby bol udržateľný, potom môžme uvažovať o samostatnom odbore," dodala.
Občianske združenie Človek v ohrození pracuje v oblasti rozvojového vzdelávania už viac rokov, vzdelávaniu na univerzitách sa venuje teraz asi tretí rok. Do projektu sa zapojilo 100 až 120 študentov, ktorí sa vždy v zimnom semestri venovali oblasti rozvojovej spolupráce a tento rok aj obchodu a rozvoju. Projekt prebieha na Fakulte medzinárodných vzťahov Ekonomickej univerzity v Bratislave, Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského a Fakulte ekonómie a manažmentu Bratislavskej vysokej školy práva. Na všetkých troch už vedú celosemestrálne kurzy. S Fakultou medzinárodných vzťahov sa podarilo zorganizovať tri ročníky medzinárodnej konferencie Rozvojová pomoc a spolupráca.
So študentmi sa snažia robiť aj mimoškolské aktivity, aby neboli len v klasickom pedagogickom procese. "Boli sme napríklad v Brne v utečeneckom centre, vo Vienna International Centre, kde si mohli pozrieť rôzne typy informácií o rozvojovej pomoci a Miléniových rozvojových cieľoch. Snažíme sa ich zapájať aj do rôznych typov dobrovoľníckych aktivít v rámci združenia Človek v ohrození," informovala Raslavská. "Preferujeme nie úplne tradičný spôsob výučby na vysokých školách, skôr formu interaktivity, aby študenti boli prispievateľmi a tvorcami atmosféry," vysvetlila.
"V minulosti sme mali projekty v spolupráci s Metodickým centrom, kedy sme vzdelávali učiteľov. Je dôležité pokračovať. Toto je veľký problém aj v súvislosti s akreditáciou, pretože najskôr si musíme vzdelať učiteľov, aby mohli učiť ďalej. V súčasnosti je veľký nedostatok pedagógov, ktorí sa špecializujú na rozvojovú pomoc," vysvetlila Kolesárová.
SITA
"Odkedy sa zaoberáme rozvojovou pomocou na Slovensku, dosiahli sme v rozvojovom vzdelávaní určitý pokrok. Žiaľ, je to len vďaka projektom, ktoré boli podporené zo Slovak Aid. Potrebujeme urobiť aj ďalšie kroky," vyhlásila Kolesárová. V súčasnosti sa vyučujú predmety o rozvojovej pomoci na školách s finančnou podporou Slovak Aid. "Do budúcnosti sa treba zamyslieť nad udržateľnosťou systému. Treba komunikovať viac s Ministerstvom financií SR a snažiť sa dostať akreditáciu pre tento obsah vo vzdelávaní. Je to dôležité, pretože si potrebujeme budovať kapacity v rozvojovej pomoci. Potrebujeme ľudí, ktorí budú pracovať pre štátny sektor aj mimovládny sektor, zároveň je dôležité budovať aj povedomie verejnosti. Začíname tak, že zatiaľ je to predmet na vysokých školách a chceme, aby bol udržateľný, potom môžme uvažovať o samostatnom odbore," dodala.
Občianske združenie Človek v ohrození pracuje v oblasti rozvojového vzdelávania už viac rokov, vzdelávaniu na univerzitách sa venuje teraz asi tretí rok. Do projektu sa zapojilo 100 až 120 študentov, ktorí sa vždy v zimnom semestri venovali oblasti rozvojovej spolupráce a tento rok aj obchodu a rozvoju. Projekt prebieha na Fakulte medzinárodných vzťahov Ekonomickej univerzity v Bratislave, Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského a Fakulte ekonómie a manažmentu Bratislavskej vysokej školy práva. Na všetkých troch už vedú celosemestrálne kurzy. S Fakultou medzinárodných vzťahov sa podarilo zorganizovať tri ročníky medzinárodnej konferencie Rozvojová pomoc a spolupráca.
So študentmi sa snažia robiť aj mimoškolské aktivity, aby neboli len v klasickom pedagogickom procese. "Boli sme napríklad v Brne v utečeneckom centre, vo Vienna International Centre, kde si mohli pozrieť rôzne typy informácií o rozvojovej pomoci a Miléniových rozvojových cieľoch. Snažíme sa ich zapájať aj do rôznych typov dobrovoľníckych aktivít v rámci združenia Človek v ohrození," informovala Raslavská. "Preferujeme nie úplne tradičný spôsob výučby na vysokých školách, skôr formu interaktivity, aby študenti boli prispievateľmi a tvorcami atmosféry," vysvetlila.
"V minulosti sme mali projekty v spolupráci s Metodickým centrom, kedy sme vzdelávali učiteľov. Je dôležité pokračovať. Toto je veľký problém aj v súvislosti s akreditáciou, pretože najskôr si musíme vzdelať učiteľov, aby mohli učiť ďalej. V súčasnosti je veľký nedostatok pedagógov, ktorí sa špecializujú na rozvojovú pomoc," vysvetlila Kolesárová.
SITA