Študenti môžu získať na Artfilm vstup zadarmo, aj rozhodovať o cenách
Novinkou 16. ročníka Medzinárodného filmového festivalu Artfilm Trenčianske Teplice - Trenčín (27. júna - 6. júla 2008) bude voľný vstup pre študentov. Jedinou podmienkou je vek do 26 rokov a ...
BRATISLAVA 16. apríla (WN/PR) - Novinkou 16. ročníka Medzinárodného filmového festivalu Artfilm Trenčianske Teplice - Trenčín (27. júna - 6. júla 2008) bude voľný vstup pre študentov. Jedinou podmienkou je vek do 26 rokov a registrácia na stránke www.artfilm.sk. Registrácia, vďaka ktorej študenti získajú cinepass, je prístupná do 26. júna. Majitelia cinepassu majú voľný vstup na všetky verejné festivalové projekcie v Trenčianskych Tepliciach a Trenčíne, a tiež na sprievodné podujatia festivalu. Cinepass môžu v predpredaji získať aj ostatní návštevníci festivalu. V sieti Ticketportal sa dá, do konca mája, zakúpiť za zvýhodnenú cenu 490 korún. Od prvého júna budú cinepassy o 200 korún drahšie. Podrobný rozpis cien cinepassov a zliav sú uvedené na internetovej stránke festivalu. Ďalšou novinkou na Artfilme je porota Ceny mladých. Prihlásiť sa do nej môžu filmoví priaznivci do 27 rokov, ktorí sa orientujú v domácej aj svetovej kinematografii a majú prehľad nielen o súčasnom dianí vo filme, ale aj o histórii filmového umenia. Okrem veku je podmienkou zaslanie životopisu, motivačného listu a jednej recenzie na ľubovoľný európsky film do polovice mája na adresu artfilm@artfilm.sk. Podrobné podmienky účasti v porote sa nachádzajú na stránke www.artfilm.sk. Hlavnou sekciou festivalu Artfilm bude aj tento rok súťaž celovečerných hraných filmov z dielne prevažne mladých tvorcov. Víťaz, ktorého volí päťčlenná medzinárodná porota, získava cenu Modrý anjel a tiež finančnú prémiu15 - tisíc eur. Okrem európskych snímok ponúkne sekcia tento rok príspevky zo Severnej Ameriky alebo Ázie. Organizátori vyberajú do súťaže to najzaujímavejšie, čo počas uplynulého roka vzniklo. Kvalitu vybraných filmov podčiarkuje aj množstvo ocenení, ktoré už získali na veľkých svetových festivaloch - v Rotterdame, Berlíne, Moskve alebo na festivale Sundance. Druhou súťažnou sekciou je Panoráma Východu. Jej víťaz si odnesie 7 - tisíc eur. O cenu Panoráma Východu sa uchádzajú celovečerné hrané filmy z regiónu strednej a východnej Európy. Treťou súťažnou sekciou Artfilmu je Súťaž krátkych filmov. Ponúka snímky najrôznejších žánrov. Diela filmových profesionálov sa tu konfrontujú s prácami študentov filmových škôl. Zastúpení sú aj slovenskí tvorcovia. Možno práve niekto z nich získa cenu 5 - tisíc eur. Panoráma Je informatívna sekcia, ktorá ponúka svetové filmy z kategórie "musíte vidieť". Dokumentárne filmy Artfilm venuje zvláštnu sekciu dokumentom. Zastúpené bude aj Slovensko. Nový čínsky film Aj tento rok sa festival podrobnejšie sústredí na jednu z národných kinematografií. Po vlaňajšej prehliadke aktuálnych snímok z Ruska sa 16. ročník MFF Artfilm zameria na bohatú kinematografiu Číny. Ponúkne filmy (aj kontroverzné), ktoré v posledných niekoľkých rokoch zarezonovali vo svete. Filmy Fondu Huberta Balsa, MFF Rotterdam Na počesť zakladajúceho riaditeľa MFF Rotterdam vznikol pred dvadsiatimi rokmi Fond Huberta Balsa na podporu filmov z rozvíjajúcich sa krajín Južnej Ameriky, Ázie, Afriky, ale aj Európy. Artfilm premietne vybrané filmy, ktoré fond v minulosti podporil. Z mnohých režisérov, ktorí boli v čase podpory fondom ešte len začínajúcimi tvorcami, sú dnes renomovaní filmári a odnášajú si ceny z významných festivalov. Tonino Guerra Legendárny taliansky scenárista spolupracoval s takými režisérmi ako sú Federico Fellini, Michelangelo Antonioni či Andrej Tarkovskij. Artfilm sa v retrospektíve tejto pozoruhodnej osobnosti svetovej kinematografie zameria na jeho menej známe diela. Late Night Show Obľúbenú sekciu tvoria provokatívne a často extravagantné snímky z celého sveta. Niekoľkým osobnostiam svetovej a česko - slovenskej kinematografie udelí Artfilm aj tento rok čestné ceny Hercova misia a Zlatá kamera. Medzinárodný filmový festival Artfilm je realizovaný s finančnou podporou Ministerstva kultúry Slovenskej republiky Generálny reklamný partner: PPC Power Oficiálny prepravca: FIAT SR Hlavný reklamný partner: ECO-INVEST Logistický partner: DHL Reklamný partner: PROVIMI Oficiálni dodávatelia: GUINNESS, HUBERT J.E. Mediálni partneri: televízia Markíza, Slovenská televízia, Plazma media, FilmBox, Rádio Okey, Rádio Slovensko, Rádio GO Dee Jay, denník Pravda, týždenníky Markíza, Žurnál, Pardon, zoznam.sk, port.sk, SITA, ISPA