|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. februára 2012
Strojvodcovia dali ministerstvu ultimátum, inak bude štrajk
Federácia strojvodcov SR nevylučuje nátlakové akcie, vrátane štrajku, ak Ministerstvo dopravy SR a štátne železničné spoločnosti nezabezpečia splnenie ich ôsmich požiadaviek týkajúcich sa ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. februára (WEBNOVINY) - Federácia strojvodcov SR nevylučuje nátlakové akcie, vrátane štrajku, ak Ministerstvo dopravy SR a štátne železničné spoločnosti nezabezpečia splnenie ich ôsmich požiadaviek týkajúcich sa fungovania železničného sektora.
Ako v pondelok na stretnutí s médiami uviedol prezident Federácie strojvodcov Milan Hošták, v ten istý deň odovzdali zoznam svojich požiadaviek na ministerstve dopravy, pričom ich adresovali osobne ministrovi Jánovi Figeľovi.
Odborové združenie rušňovodičov napríklad žiada od 20. februára zaviesť transparentný systém kontroly všetkých dopravcov v železničnej doprave ako aj to, aby Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a s. a Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. od toho istého dátumu už neuplatňovali dohody o prácach vykonaných mimo pracovného pomeru na činnosť rušňovodiča.
Strojvodcovia zároveň chcú, aby všetky tri železničné spoločnosti, teda aj Železnice SR, od 20. februára akceptovali zdravotnú spôsobilosť rušňovodiča získanú u ktorejkoľvek z nich.
Od decembra sú v pohotovosti
Federácia strojvodcov a Federácia vlakových čiat vyhlásili štrajkovú pohotovosť vlani 29. decembra. Prezident Federácie strojvodcov Milan Hošták to zdôvodnil ich nespokojnosťou so sociálnym dialógom v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. a Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s., ako aj nerešpektovaním odborárov. Kolektívnu zmluvu v Cargu na tento rok obe federácie nepodpísali, lebo sa podľa nich nemohli zúčastniť na záverečnom kole vyjednávania.
Na ňom sa vedenie firmy dohodlo s deviatimi z jedenástich odborových zväzov na raste platov o 2 % s účinnosťou od 1. januára tohto roka.
Vlakové čaty a strojvodcovia neuspeli s návrhom na zvýšenie príplatku za prácu v sťaženom pracovnom režime z 0,05 eura na 0,25 eura za hodinu.
Podľa zákona o kolektívnom vyjednávaní sa môže zamestnávateľ dohodnúť s odborovými zväzmi, zastupujúcimi väčšinu zamestnancov. Cargo tvrdí, že deväť centrál, s ktorými sa dohodlo, zastupuje väčší počet zamestnancov ako ostatné dve federácie, a uzavretá kolektívna zmluva je v súlade so zákonom.
Ako v pondelok na stretnutí s médiami uviedol prezident Federácie strojvodcov Milan Hošták, v ten istý deň odovzdali zoznam svojich požiadaviek na ministerstve dopravy, pričom ich adresovali osobne ministrovi Jánovi Figeľovi.
Odborové združenie rušňovodičov napríklad žiada od 20. februára zaviesť transparentný systém kontroly všetkých dopravcov v železničnej doprave ako aj to, aby Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a s. a Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. od toho istého dátumu už neuplatňovali dohody o prácach vykonaných mimo pracovného pomeru na činnosť rušňovodiča.
Strojvodcovia zároveň chcú, aby všetky tri železničné spoločnosti, teda aj Železnice SR, od 20. februára akceptovali zdravotnú spôsobilosť rušňovodiča získanú u ktorejkoľvek z nich.
Od decembra sú v pohotovosti
Federácia strojvodcov a Federácia vlakových čiat vyhlásili štrajkovú pohotovosť vlani 29. decembra. Prezident Federácie strojvodcov Milan Hošták to zdôvodnil ich nespokojnosťou so sociálnym dialógom v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. a Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s., ako aj nerešpektovaním odborárov. Kolektívnu zmluvu v Cargu na tento rok obe federácie nepodpísali, lebo sa podľa nich nemohli zúčastniť na záverečnom kole vyjednávania.
Na ňom sa vedenie firmy dohodlo s deviatimi z jedenástich odborových zväzov na raste platov o 2 % s účinnosťou od 1. januára tohto roka.
Vlakové čaty a strojvodcovia neuspeli s návrhom na zvýšenie príplatku za prácu v sťaženom pracovnom režime z 0,05 eura na 0,25 eura za hodinu.
Podľa zákona o kolektívnom vyjednávaní sa môže zamestnávateľ dohodnúť s odborovými zväzmi, zastupujúcimi väčšinu zamestnancov. Cargo tvrdí, že deväť centrál, s ktorými sa dohodlo, zastupuje väčší počet zamestnancov ako ostatné dve federácie, a uzavretá kolektívna zmluva je v súlade so zákonom.